Απ. Μούσιος : «Στη λογική του ράβε-ξήλωνε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας»

Βλέποντας παράλληλα ζητήματα ασφαλείας για το άνοιγμα των σχολείων, σύμφωνα με τον πρόεδρο των δασκάλων

Τον έντονο προβληματισμό του για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας εξέφρασε μιλώντας στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Μαγνησίας Απόστολος Μούσιος, υπογραμμίζοντας την έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου αλλά και προβλήματα που αυτό επιφέρει.

Σύμφωνα με τον κο Μούσιο, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που δεν μπορεί χωρίς διάλογο να έχει μακρόπνοο σχεδιασμό αλλά ούτε και να φέρει απαντήσεις στις προκλήσεις εν μέσω πανδημίας.  «Γίνεται ενώ έχουμε πανδημία να προβλέπεται αύξηση των μαθητών στις αίθουσες; Εμείς επιμένουμε για 20 μαθητές ανά τμήμα στο Δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο και όχι 24 όπως προβλέπει το νομοσχέδιο» σημείωσε ο κ. Μούσιος. Παράλληλα τίθεται θέμα και για την πιλοτική εφαρμογή της διδασκαλίας Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, σημειώνοντας ότι υπάρχει  επιστημονική τεκμηρίωση που λέει ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει γιατί τα παιδιά στο νηπιαγωγείο κοινωνικοποιούνται περισσότερο παρά τους δίνουν συγκεκριμένα εκπαιδευτικά ζητήματα.

«Μιλάμε για ζητήματα που θα συζητηθούν αλλά ακόμη και αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, για να έχει αποτελέσματα θα πρέπει να έχει την αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και των πολιτικών κομμάτων για να μην έχουμε μία λογική και πάλι του ράβε-ξήλωνε» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Αναγκαία η προστασία της υγείας για όλους»

Για την επιστροφή στις σχολικές αίθουσες, ο πρόεδρος των δασκάλων Μαγνησίας επισήμανε ότι η εκπαιδευτική Κοινότητα έκανε μία μεγάλη υπέρβαση για να ανταπεξέλθει και για να μην παραχθούν ανισότητες μαθητών στο πλαίσιο της τηλεδιδασκαλίας, υπογραμμίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικατασταθεί η δια ζώσης διαδικασία. Για το άνοιγμα των σχολείων έκανε λόγο για ένα γαϊτανάκι των δηλώσεων για το πότε θ’ ανοίξουν, τονίζοντας ότι θα πρέπει να σταματήσει παράλληλα με συγκεκριμένη πολιτική απόφαση.

«Πολλοί είναι έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία και κανείς δεν αναρωτιέται, αν χωριστούν τα τμήματα, ότι θα πρέπει να έχουμε τριπλάσιες αίθουσες, προσωπικό και το τι θα γίνει με τα ολοήμερα τμήματα με μαθήματα πρωί-απόγευμα.  Χρειάζεται απόφαση στηριζόμενη στα επιστημονικά δεδομένα για την ασφάλεια των μαθητών στα σχολεία» σχολίασε ο κ. Μούσιος για να συμπληρώσει ότι υπάρχουν και άλλα ερωτήματα καθώς οι μαθητές συνδέουν τη σχολική κοινότητα με την οικογένεια, που μπορεί να έχει μέλη ευπαθών ομάδων, για το αν μπορεί να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός σε μία σχολική μονάδα, ή αν τα παιδιά 4-5 ετών μπορούν να κρατούν τις αποστάσεις ασφαλείας.

«Ταυτόχρονα να δούμε και το εκπαιδευτικό δυναμικό που κυμαίνεται κοντά στα 55 έτη ενώ υπάρχουν και εκπαιδευτικοί άνω των 65 ετών, ή μέλη ευπαθών ομάδων που δεν μπορούν να εργαστούν. Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία των σχολικών μονάδων θα πρέπει να συμβαδίσει με την ασφάλεια υγιεινής όλων» σχολίασε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Μαγνησίας.