Νίκος Τσεμπερλίδης: «Ενορχηστρωμένη … προπαγάνδα για να αποδεχτούμε τις αυξήσεις»

Να στηρίξουμε τις μικρές επιχειρήσεις και όχι τις αλυσίδες" ζήτησε ο Πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ

Για πρωτοφανή ενορχηστρωμένη προπαγάνδα, που δεν την έχει ξαναδεί στα 30 χρόνια ενασχόλησής του με το καταναλωτικό κίνημα, προκειμένου οι καταναλωτές να αποδεχτούν χωρίς ερωτήσεις τις επερχόμενες αυξήσεις έκανε λόγο μιλώντας στο «Ράδιο ΕΝΑ 102,5» και στον Ηλία Κουτσερή ο κ. Νίκος Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών ΚΕ.Π.ΚΑ., επισημαίνοντας πως δεν γνωρίζει ούτε ο ίδιος, ποιος είναι ο ενορχηστρωτής αυτής της προπαγάνδας.
Ο κ. Τσεμπερλίδης ανέφερε πως υπάρχουν δεδομένα και στοιχεία πραγματικά που συνδέονται με την πανδημία, το κλείσιμο των αγορών, την αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, που οδηγούν σε ανατιμήσεις ορισμένων προϊόντων. Ωστόσο, χαρακτήρισε ως αδικαιολόγητη την έκταση αυτή των αυξήσεων που έρχονται.

«Κάποιος θέλει να συμπαρασύρει
την αποδοχή όλων των πολιτών»

“Για πρώτη φορά μετά από πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας και ενασχόλησης με το καταναλωτικό κίνημα, διαπιστώνω να έχουμε μία τέτοια ενορχηστρωμένη, χωρίς να ξέρω ποιος είναι ο ενορχηστρωτής μιας προπαγάνδας για να αποδεχτούμε τις αυξήσεις. Θεωρώ αδικαιολόγητη την έκταση. Ποιος βρήκε τόσα πολλά στοιχεία ξαφνικά και δεν ομολογεί ποιος είναι που δίνει αυξήσεις των τιμών; Δεν εμφανίζεται κανένας, άρα αυτό με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι αυτό είναι μια προπαγάνδα που θέλει να συμπαρασύρει την αποδοχή όλων των πολιτών σε οποιαδήποτε αύξηση βρούμε μπροστά μας”, είπε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος εξήγησε πως οι τιμές του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης τύπου Brent, όπως αναφέρεται στα μέσα, πήγαν στα 71 δολάρια το βαρέλι. ” Φαίνεται ότι δεν παρακολουθούν την τιμή Brent. Η τιμή έφτασε και στα 140, έπεσε και στα 20 και δεν κατάλαβα πως συνδέουν τον πληθωρισμό με την τιμή Brent. Γιατί όσες προσπάθειες έκανα να συνδυάσω, είδα τιμή Brent στα 100 κι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα να είναι μείον 1,5 κι αυξήσεις 1,8 στα προϊόντα διατροφής και όχι σε άλλα είδη. Δεν μπορεί να συνδεθεί άμεσα γι’ αυτό θέλουμε εξηγήσεις”, επεσήμανε.

«Παραπληροφόρηση από πολλές
ιδιωτικές εταιρείες ρεύματος»

Αναφερόμενος δε στην τιμή του ρεύματος σημείωσε παρατηρώντας τη χρηματιστηριακή διαμόρφωση στην τιμή του ρεύματος και είδα ότι η πλειοψηφία των εταιρειών που είναι στο χρηματιστήριο, είναι ελληνικές εταιρείες. “Δεν μπορώ να καταλάβω πως μια εταιρεία παράγει και συγχρόνως πουλάει στους καταναλωτές και συγχρόνως διαπραγματεύεται και την τιμή στο χρηματιστήριο. Αυτά θα πρέπει να μας τα εξηγήσουν οι ειδικοί”, ενώ έκανε λόγο και για παραπληροφόρηση από πολλές ιδιωτικές εταιρείες ρεύματος, που αναφέρουν εκπτώσεις και 50%, χωρίς όμως να αναφέρουν το πάγιο, καθώς αυτό άμεσα αυξάνει τη τιμή.
“Βλέπουμε ότι παίζεται ένα παιχνίδι και στο ρεύμα και η πολιτεία θα πρέπει να σκύψει με σοβαρότητα”, υπογράμμισε ο κ. Τσεμπερλίδης, συμπληρώνοντας πως η πολιτεία οφείλει να “στήσει” ξανά τη Γραμματεία Καταναλωτή και να ασχοληθεί και με το κίνημα και τους καταναλωτές.

«Συσκέψεις του Πρωθυπουργού με φορείς
ενόψει ΔΕΘ και οι καταναλωτές απουσιάζουν!»

“Δεν μπορεί να γίνονται συσκέψεις του Πρωθυπουργού με τους παραγωγικούς φορείς της αγοράς στην Έκθεση και οι καταναλωτές να απουσιάζουν. Οι καταναλωτές είναι αυτοί που ρυθμίζουν τη λειτουργία της αγοράς, γίνεται να είναι απόντες; Δεν μας καλούν πουθενά, φοβούνται ότι θα τους χαλάσουμε τη σούπα;”, είπε εμφατικά.
Κάλεσε δε τους καταναλωτές, να αντιδράσουν απέναντι στο διαφαινόμενο κύμα αυξήσεων λέγοντας πως “πρέπει να αντιδράσουμε, να ξεσηκωθούμε, να μη τους αφήσουμε να μας κολλήσουν την πλάτη στον τοίχο. Εμείς, οι καταναλωτές είμαστε αυτοί που θα αποφασίσουμε εάν θα ανέβει η τιμή ενός προϊόντος” και έφερε ως παράδειγμα τις τιμές των λαϊκών αγορών που μέσα σε λίγες ημέρες μειώθηκαν, εξαιτίας της αντίδρασης των καταναλωτών.

«Να στηρίξουμε τα μικρομάγαζα»

Ο κ. Τσεμπερλίδης υποστήριξε πως κάποιες αυξήσεις λόγω των παγκόσμιων δεδομένων θα γίνουν αναπόφευκτα, όμως δεν μπορεί να γίνουν γενικευμένα, χωρίς να υπάρχουν λόγοι και κάλεσε τους καταναλωτές να αποκαλύψουν τους κερδοσκόπους και να στηρίξουν τους μικροεπαγγελματίες έναντι των αλυσίδων.
“Να στηρίξουμε τα μικρομάγαζα έναντι των αλυσίδων που λυμαίνονται το λιανικό εμπόριο. Όταν θα εξαλείφουν τα μικρομάγαζα από την αγορά τότε οι 10-15 μεγάλοι θα συνεννοούνται πανεύκολα για να αλλάζουν τις τιμές σε βάρος του καταναλωτή. Να μείνουν τα μικρά μαγαζιά και οι μεγάλοι δεν θα παίξουν το παιχνίδι ερήμην μας”, κατέληξε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.