Νίκος Τσεμπερλίδης: «Ο πρώτος… που αισχροκερδεί είναι η πολιτεία»

«Φοβικό το κλίμα», απαισιόδοξος ο πρόεδρος του ΚΕ.Π.ΚΑ για το μέλλον των καταναλωτικών κινημάτων

Για την πορεία της οικονομίας, την αισχροκέρδεια, αλλά και το υψηλό κόστος προϊόντων μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή ο κ. Νίκος Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών – ΚΕ.Π.ΚΑ. – τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο πρώτος που αισχροκερδεί είναι η πολιτεία γι’ αυτό και οι καταναλωτές πρέπει να συσπειρωθούν γύρω από τις Καταναλωτικές Ενώσεις, προκειμένου να έχουν δύναμη και φωνή.
Ωστόσο, ο ίδιος φάνηκε απαισιόδοξος για την αλλαγή του υπάρχοντος κλίματος, το οποίο είναι φοβικό, καθώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους καταναλωτές να αντιδράσουν.
Ο κ. Τσεμπερλίδης, σημείωσε ότι η καλοκαιρία όλου του προηγούμενου διαστήματος, από τον Οκτώβριο έως και σχεδόν όλο τον Δεκέμβριο, οδήγησε πολλούς καταναλωτές να έχουν μειωμένα έως μηδενικά έξοδα για θέρμανση και αυτό ήταν ένα καλό στοιχείο.
« Απελευθέρωσε ένα σημαντικό ποσό χρημάτων και γιατί και οι επιδοτήσεις ενέργειας στα οικιακά νοικοκυριά είναι σημαντικές και δεν θα πρέπει να το αρνηθούμε αυτό, άσχετα εάν αυτά πληρώνονται από εμάς και πηγαίνουν στις ίδιες εταιρείες, αλλά ο καταναλωτής είδε και τον λογαριασμό του να μειώνεται γιατί η επιδότηση στα νοικοκυριά ήταν σημαντική, και ίσως στις μικρές επιχειρήσεις», σχολίασε ακόμη ο πρόεδρος της ΚΕ.Π.ΚΑ.. Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας πως ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων, όχι όμως πάνω από 1/10 κινήθηκε και με εκδρομές σε προορισμούς που να μπορούν να διασκεδάσουν, αλλά και ταυτόχρονα να κρατήσουν τα οικονομικά τους σε μια προοπτική.

Πολιτική αποτυχία της κυβέρνησης
να πατάξει την αισχροκέρδεια

Ο κ. Τσεμπερλίδης, επεσήμανε πως οι τιμές στα τρόφιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης έχουν πάρει την ανιούσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τόνισε πως φαίνεται η πολιτική αποτυχία της κυβέρνησης να ασχοληθεί και να ελέγξει την αισχροκέρδεια και όχι τον πληθωρισμό εξηγώντας ότι «ο πληθωρισμός θα υπήρχε γιατί υπάρχουν και βασικές αντικειμενικές αξίες, που δυστυχώς έχουν αλλάξει και επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις και αυτό μεταφέρεται σε ένα ποσοστό σαν πραγματικό κοστολογικό στοιχείο στα τελικά προϊόντα και υπηρεσίες. Όμως δεν μεταφέρεται μόνο αυτό . Μεταφέρεται και η αίσθηση της ακρίβειας. Βρίσκουν ευκαιρία να καλύψουν χασούρες περασμένων ετών, γιατί πολλά από αυτά τα καταστήματα δεν λειτουργούσαν, εκτός από τις αλυσίδες μάρκετ που και στην πανδημία επιδοτήθηκαν και παρουσιάζουν σημαντικά κέρδη και κάνουν ακόμη και εξαγορές μικρών αλυσίδων. Όταν λες δυσκολεύομαι, δεν μπορείς την επόμενη ημέρα να κάνεις εξαγορές».
Μάλιστα ο κ. Τσεμπερλίδης, δεν δίστασε να μιλήσει και για τον Υπουργό Ανάπτυξης λέγοντας πως «βλέπουμε έναν υπουργό να περιφέρεται στις αλυσίδες και να διαφημίζει και καλάθια, ενώ έπρεπε να σκύψει το κεφάλι να πει ότι έκανε λάθος επιλογές, δεν συνεργάστηκε με τις Ενώσεις Καταναλωτών, δεν συνεργάστηκε με τους καταναλωτές για να χτυπήσουν μαζί την αισχροκέρδεια. Αυτό μας οδήγησε σε ένα σκεπτικό. Πλέον, δεν μπορεί να μας πείσει κανείς ότι υπάρχει ένα βασικό σκεπτικό».
Αυτό φαίνεται σύμφωνα με τον ίδιο, από τον πανηγυρισμό των κυβερνώντων ότι υπάρχει αύξηση στο ΑΕΠ.
«Λέγαμε ότι αυτή η στάση απέναντι στη αισχροκέρδεια, δίνει την εικόνα ότι ο πρώτος που αισχροκερδεί είναι η πολιτεία, έχουν αυξηθεί τα έσοδα και κυρίως η έμμεση φορολογία, η πιο άδικη φορολογία. Από την άλλη πλευρά, επειδή έχουν αυξηθεί τα έσοδα, πέρα από τους προϋπολογισμούς, αυξήθηκαν και τα τουριστικά έσοδα κι αυτό είναι μια πραγματικότητα και είναι ένα καλό στοιχείο, αλλά αυτά τα έσοδα που είναι από την έμμεση φορολογία που είναι άδικη θα επιστραφεί εν είδει χαντρών και καθρεπτών, τα καθρεφτάκια και τις χάντρες δηλαδή που πουλούσαν κάποτε στους ιθαγενείς», είπε ο πρόεδρος της ΚΕΚΠΑ, σημειώνοντας παράλληλα πως τα διάφορα pass αποτελούν δελτία συσσιτίων.

Υπάρχει και προβάλλεται
η φοβία της ακρίβειας

Ταυτόχρονα, ο κ. Τσεμπερλίδης μιλώντας για την ακρίβεια, τόνισε πως υπάρχει ένα κύμα φοβίας που απλώνεται στους πολίτες και τους καταναλωτές από τα ΜΜΕ. «Αρχίζουν με την τουρκική επεκτατικότητα, υπάρχει από εκεί η φοβία ενός πολέμου και πρέπει να εξοπλιζόμαστε, υπάρχει φοβία της ακρίβειας. Έρχονται τα καινούργια στοιχεία της χοντρικής και θα τα αποδεχτούμε κι αυτά. Όταν ένας λαός φοβάται, γίνεται πιο συντηρητικός, δεν λειτουργεί με τη λογική, αλλά με το θυμικό. Ζητήματα δημοκρατίας έχουν πέσει απαρατήρητα. Έχουν πέσει κυβερνήσεις λόγω παρακολούθησης τηλεφώνων κτλ, εδώ όμως δεν μας αγγίζει. Ένας λαός φοβισμένος, ένας λαός που θα πάει έτσι στις εκλογές και δεν ξέρω εάν θα συμμετάσχει και προς τα που θα οδηγηθεί, βλέποντας παραδείγματα της Ευρώπης. Βλέπουμε μια συντηρητικοποίηση και μια φοβία και όχι λογική», σχολίασε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως κεντρικά ΜΜΕ δεν τολμούν να ρωτήσουν ουσιώδη πράγματα έναν πολιτικό, υπάρχει μία προπαγάνδα, που ο καταναλωτής θα πρέπει να αντιληφθεί και να μην στρέφεται, όπως όμως κάνει, σε ευκολόπεπτα ριάλιτι και τα πρωινάδικα.
Συνδέοντας την πορεία της οικονομίας, με το υπόβαθρο του καταναλωτή και τη δράση του, ο κ. Τσεμπερλίδης φάνηκε απαισιόδοξος για την νέα χρονιά και το καταναλωτικό κίνημα . «Από τους καταναλωτές περίμενα να πουν ότι εδώ μας κοροϊδεύουν, αισχροκερδούν στην πλάτη μας και πρέπει να αρχίσουμε να αντιδρούμε. Δεν κάνει κανείς το επόμενο βήμα. Η αντίδραση δεν μπορεί να είναι ατομική. Δεν τους ενδιαφέρει η ατομική αντίδραση, δεν την φοβούνται, φοβούνται τη συλλογική αντίδραση. Εάν υπήρχε κάποια Ένωση Καταναλωτών με 200.000 ανθρώπους καμία κάποια αλυσίδα θα μπορούσε να αισχροκερδήσει, εάν κάποια τράπεζα θα μπορούσε να παίξει παιχνίδι με καταθέσεις και δάνεια, που αυξάνουν τα επιτόκια των δανείων και δεν μιλάνε για τις καταθέσεις. Δεν μας φοβούνται γιατί είμαστε λίγοι, γιατί καθόμαστε στον καναπέ», κατέληξε ο ίδιος.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.