«Πράσινο» φως της Αρχαιολογίας για την ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας

Εγκρίθηκε χρηματοδότηση ύψους 690.000 ευρώ για την επίβλεψη από αρχαιολόγους

Στην τελική ευθεία για την δημοπράτηση και κατασκευή του μπαίνει πλέον το έργο της Ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας, μετά και το «πράσινο» φως που έδωσε η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού.
Το έργο, προϋπολογισμού 65 εκ. ευρώ, επρόκειτο να δημοπρατηθεί εντός του καλοκαιρού όπως και το Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα, ωστόσο αντιμετώπισε μια μικρή καθυστέρηση εξαιτίας νέας οδηγίας που αφορά στον τρόπο πληρωμών υποέργων της Αρχαιολογίας που γίνονται παράλληλα με μεγάλα δημόσια έργα όπως το συγκεκριμένο, καθώς το έργο διέρχεται από αρκετούς αρχαιολογικούς χώρους και υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες εντοπισμού αρχαιοτήτων.
Μετά από άμεσες ενέργειες και σε συνεργασία με το Τμήμα Συντονισμού & Παρακολούθησης Αρχαιολογικών Ερευνών και Εργασιών στο πλαίσιο μεγάλων Δημοσίων Έργων εγκρίθηκε χρηματοδότηση ύψους 690.000 ευρώ για υποέργα που θα εκτελέσουν οι Εφορείες Αρχαιοτήτων Λάρισας (340.000 ευρώ) και Βόλου (350.000 ευρώ) αντίστοιχα, προσλαμβάνοντας τρεις Αρχαιολόγους, έναν Πολιτικό Μηχανικό και οκτώ εργατοτεχνίτες που θα επιβλέπουν τις εργασίες εκτέλεσης του έργου από 8/11/19 έως και 9/9/2022 και θα εκτελούν μικρές ανασκαφικές έρευνες όταν και αν προκύψουν προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις στο έργο. Όταν ολοκληρωθούν οι ανασκαφές θα αποφασιστεί η διατήρηση ή μη και προστασία των αρχαιοτήτων.
Από εκεί και έπειτα το έργο μπαίνει «στις ράγες» και με την εξασφάλιση της τελικής έγκρισης από την Διαχειριστική Αρχή του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη» (Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020) από το οποίο και χρηματοδοτείται, αναμένεται να δημοπρατηθεί έως το τέλος του έτους.

Οι αρχαιολογικοί χώροι που επηρεάζονται

Σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και ειδικότερα τις τοπικές Εφορείες Αρχαιοτήτων Βόλου και Λάρισας, που είναι συναρμόδιες καθώς το έργο αφορά τους νομούς Μαγνησίας και Λάρισας, η κατασκευή του εν λόγω έργου και συγκεκριμένα η σιδηροδρομική γραμμή διέρχεται από τις παρυφές δέκα αρχαιολογικών χώρων
1. Μαγούλα «Πλατομαγούλες» προϊστορικός οικισμός στα Δ της περιοχής της Τ.Κ. Ριζομύλου Δήμου Ρήγα Φεραίου.
2. Μαγούλα «Σουβλερή», τύμβος ιστορικών χρόνων στα ΒΔ της περιοχής Τ.Κ. Ριζομύλου Δήμο Ρήγα Φεραίου.
3. Θέση σημερινού οικισμού Ριζομύλου, προϊστορικός οικισμός και ευρήματα ιστορικών χρόνων.
4. Θολωτοί πρωτογεωμετρικοί τάφοι Φερών, Θέση «Καρακάξες» στην περιοχή Χλόης Βελεστίνου Δήμου Ρήγα Φεραίου.
5. Μαγούλες «Μάτι» και «Αγροκηπίου», προϊστορικοί οικισμοί στην περιοχή Βελεστίνου Δήμου Ρήγα Φεραίου
6. Αρχαιολογικός Χώρος Φερών. Αρχαία πόλη Φερών
7. Αρχαιολογικός Χώρος Αγίου Γεωργίου Φερών στα ΒΔ της Τ.Κ. Αγίου Γεωργίου Δήμου Ρήγα Φεραίου με ευρήματα από την προϊστορική έως και τη μεταβυζαντινή περίοδο
8. Ύψωμα 167 «Παλαιόκαστρο», προϊστορικός οικισμός και ευρήματα ιστορικών χρόνων στην περιοχή στα ΒΑ της Τ.Κ. Αγ.Γεωργίου Δήμου Ρήγα Φεραίου.
9. Αρχαιολογικός Χώρος «Κ.Σπαρτιάς» (Ποντίκια) περιοχή Τ.Κ. Σέσκλου Δήμου Βόλου. Προϊστορικός οικισμός και ευρήματα ιστορικών χρόνων – Ιερό Ηρακλή.
10. Αρχαιολογικός Χώρος στη θέση «Κούκος», περιοχή Νέου Κοιμητηρίου Δήμου Βόλου, προϊστορικός οικισμός.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.