Τι οδήγησε στο τραγικό λάθος του Σταθμάρχη…

«Ένα νέο σύστημα ασφάλειας μπορεί να λειτουργήσει σε τέσσερις μήνες»
Ο γ.γ. της ΓΣΕΕ και επί πολλά χρόνια πρόεδρος εργαζομένων του ΟΣΕ Ν. Κιουτσούκης, μίλησε στο Ράδιο Ένα

Το γεγονός ότι ένα νέο σύστημα ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, θα μπορούσε, με απευθείας ανάθεση να λειτουργήσει σε τέσσερις μήνες, ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ο Νίκος Κιουτσούκης γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και επί σειρά ετών πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ και κάλεσε τον πρωθυπουργό να αναλάβει την ευθύνη για την ολοκλήρωση του συστήματος που λόγω του δαιδαλώδους νομικού πλαισίου, δεν έχει γίνει εδώ και 23 χρόνια.
Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη, ο σιδηρόδρομος ανά τον κόσμο είναι το ασφαλέστερο, οικολογικότερο, φθηνότερο και καλύτερο μεταφορικό μέσο, κάτι που βλέπουμε στις αναπτυγμένες Ευρωπαϊκές και άλλες χώρες του κόσμου, όπως στην Ιαπωνία, ακόμη και την Κίνα.

«Οι ευθύνες είναι πολλές, ανεξαρτήτου
κυβέρνησης, χρώματος και ιδεολογίας»

Το ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε ένα εφάμιλλο των Ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων, σιδηροδρομικό δίκτυο και σιδηρόδρομο, οι ευθύνες είναι πολλές, ξεκινούν και από την Ευρώπη και φθάνουν στους κυβερνώντες την πατρίδα μας, ανεξαρτήτου κυβέρνησης, χρώματος και ιδεολογίας.
«Για το ότι φτάσαμε σε αυτό το σημείο και δεν έχουμε ολοκληρώσει ακόμη τα έργα, υπάρχει τεράστια ευθύνη και πάλι στο πολιτικό σύστημα, το οποίο έχει επιλέξει να περάσει από την Βουλή ένα δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο, το οποίο καθυστερεί πάρα πολύ τα έργα», τόνισε ο κ. Κιουτσούκης.
Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, για να προχωρήσει ένα έργο στη χώρα μας, έχουμε την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία επιβλήθηκε να φτιαχτεί από την Ευρώπη, ενώ η αναθέτουσα αρχή των έργων είναι ο ΟΣΕ.
Ο ΟΣΕ λέει, ότι θέλει να γίνει ένα έργο για παράδειγμα στην Αθήνα, το λέει στην ΕΡΓΟΣΕ, η δεύτερη κάνει τη μελέτη και την προκήρυξη του διαγωνισμού, αναδεικνύεται όποιος κάνει τη μεγαλύτερη έκπτωση στην εργολαβία, αντί να δούμε ποιος θα βάλει τα ασφαλέστερα συστήματα και κατόπιν ο επόμενος εργολάβος που έμεινε εκτός, έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να ακυρώσει την συμφωνία, γιατί θεωρεί ότι εκείνος έχει δίκιο και έπρεπε να πάρει το έργο, κάτι που δημιουργεί μια επιπλέον καθυστέρηση, ανέφερε.
Ο κ. Κιουτσούκης ανέφερε ότι για να μπουν αυτά τα συστήματα ασφαλείας, δεν βγήκε μια εργολαβία για όλη την Ελλάδα, αλλά έγινε κατάτμηση των εργολαβιών κατά περιοχές.
«Όλα αυτά έδωσαν την εικόνα που βλέπουμε σήμερα, να μην υπάρχει ένα δίκτυο με ασφαλή συστήματα λειτουργίας, τα οποία θα ακυρώνουν το όποιο ανθρώπινο λάθος, όπως αυτό που έγινε στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη» ανέφερε.

Να αναλάβει την ευθύνη ο πρωθυπουργός

Ο γ.γ. της ΓΣΕΕ τόνισε ότι ο πρωθυπουργός πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για να ολοκληρωθεί αυτό το σύστημα της ασφάλειας της κυκλοφορίας χθες, με μια απευθείας ανάθεση.
Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη, δεν μπορεί να περιμένει ο επιβάτης, τώρα πια και μετά από αυτό το τραγικό δυστύχημα, να αρχίσει να λειτουργεί το σύστημα τον Μάιο όπως υποσχέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ και να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο.
«Η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στον σιδηρόδρομο, έχει κλονιστεί πάρα πολύ και όχι άδικα μετά από αυτό το συμβάν. Πρέπει τώρα να γίνει αυτό που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Το λέω με απόλυτη σαφήνεια ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος αν θέλουμε επιτέλους να τελειώνουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος εκτιμά ότι αν πούμε ότι θα βάλουμε ένα νέο σύστημα μπορεί να λειτουργήσει σε τέσσερις μήνες και ενώ έχουν περάσει 23 χρόνια και λόγω όλου αυτού του δαιδαλώδους πλαισίου, δεν έχουμε φτάσει στο επιθυμητό σημείο να έχουμε έναν σιδηρόδρομο που δεν θα βασίζεται μόνο στον επαγγελματισμό των σιδηροδρομικών, του μηχανοδηγού ή του σταθμάρχη, αλλά θα βασίζεται και στα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία το όποιο ανθρώπινο λάθος, που νομοτελειακά, όπως και να το πάρει κανείς, κάποια στιγμή θα γινόταν, θα το διορθώνουν αυτόματα.

Δεν υπάρχει προσωπικό

Αναφερόμενος στις συνθήκες του δυστυχήματος, ο κ. Κιουτσούκης είπε ότι υπήρχε ένας σταθμάρχης και μάλιστα νέος, γιατί δεν υπάρχει προσωπικό στον ΟΣΕ, ο οποίος λειτουργεί με 750 εργαζόμενους, που έχουν εντατικοποιήσει την εργασία τους και αυτό όταν το οργανόγραμμα που μόλις πριν από δύο χρόνια ψηφίστηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο προβλέπει 2100 εργαζόμενους…
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, είναι να κλείνουν σταθμοί λόγω έλλειψης προσωπικού. Όπως είπε, αν υπήρχε η τεχνολογία δεν χρειαζόταν ο δεύτερος σταθμάρχης, τώρα όμως που δεν έχει ολοκληρωθεί αυτό το σύστημα, προφανώς χρειάζονταν δύο σταθμάρχες, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει λόγω της έλλειψης προσωπικού.
«Όλα αυτά οδήγησαν στο τραγικό λάθος του σταθμάρχη που είχε συνέπεια να χαθούν τόσες αθώες ανθρώπινες ζωές, τόσα νέα παιδιά και αν κάποιος πάει στο σημείο του δυστυχήματος, θα συγκλονιστεί, όπως κι εγώ που ήμουν εκεί την Πέμπτη», τόνισε ο κ. Κιουτσούκης.
Ο ίδιος είπε ότι είναι συγκλονισμένος για τους συναδέλφους του που χάθηκαν άδικα και για τις άλλες οικογένειες που έχασαν τα παιδιά τους, τις μητέρες και τους πατέρες τους και ζήτησε από τα ΜΜΕ να μην αφήσουν το θέμα αυτό να κρυφτεί και να χαθεί, ώστε να μην θρηνήσουμε ξανά αθώα θύματα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.