Το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, περνά σε πιλοτική κίνηση με είσοδο στα ηλεκτρικά λεωφορεία

«Στο 40% η αύξηση του κόστους στο Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου λόγω της ενέργειας» τόνισε ο Ν. Ευαγγελινός

«Λαβωμένο» είναι το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου από την ενεργειακή κρίση και την ραγδαία άνοδο στις τιμές του πετρελαίου κίνησης, με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου κ. Νίκο Ευαγγελινό να κάνει λόγο για μεγάλη αύξηση του κόστους, που φτάνει και στο 40%, τη στιγμή που ακόμη οι μετακινήσεις λόγω πανδημίας δεν έχουν φτάσει ακόμη στο 100%. Παρόλα αυτά ο κ. Ευαγγελινός και το Αστικό ΚΤΕΛ κοιτά στο μέλλον και με νέες δράσεις και καινοτομίες προσπαθεί να κάνει τις αστικές συγκοινωνίες πιο ελκυστικές στο επιβατικό κοινό.
Όπως επεσήμανε ο κ. Ευαγγελινός η επιβατική κίνηση δεν έχει επανέλθει στα επίπεδα του 2019, καθώς το 2022 είναι στο 70% της εποχής προ κορωνοϊού, με τον ίδιο να σημειώνει πως πρόκειται για κατάλοιπο της πανδημίας, ενώ και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με τις τράπεζες μειώνουν τις μετακινήσεις του κοινού.
Εκτός όμως από την επιβατική κίνηση, το μείζον πρόβλημα της παρούσης περιόδου είναι το ενεργειακό και η αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης που όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ευαγγελινός «γονατίζει» τις αστικές μεταφορές.
«Μέσα στο 2022 η αύξηση κόστους είναι κοντά στο 40%, γιατί από την αρχή του χρόνου είχαμε ανοδικές τιμές. Έφτασε ιστορικά το πετρέλαιο να είναι πιο ακριβό από τη βενζίνη. Οι τιμές εισιτηρίων καθορίζονται από το Υπουργείο και έχουμε τιμές του 2011. Δεν γίνεται να αντιμετωπιστεί και να απορροφηθεί όμως ένα τόσο μεγάλο κόστος από την εταιρεία. Κάποια στιγμή μοιραία θα πρέπει να έρθει αύξηση. Εμάς το 50% των εξόδων είναι το πετρέλαιο», επεσήμανε και σημείωσε πως ενώ όλοι οι μεταφορείς έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις αυτό δεν έχει συμβεί ακόμη στις αστικές συγκοινωνίες.
« Εμείς έχουμε και το μειονέκτημα που είτε υπάρχει διαθέσιμος επιβάτης είτε όχι πρέπει να εκτελέσουμε πρόγραμμα δρομολογίων. Επειδή δεν έχουμε έρθει στα επίπεδα του 2019 έχουμε μεγαλύτερο πρόβλημα», συμπλήρωσε ο κ. Ευαγγελινός, σημειώνοντας ωστόσο πως υπάρχει μια μικρή μόλις μείωση των δρομολογίων σε σχέση με το 2019, με τα δρομολόγια να είναι στο 90%.
Νέες δράσεις και βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
Παρά τη δύσκολη εποχή ωστόσο στο Αστικό ΚΤΕΛ κοιτούν την επόμενη ημέρα και προχωρούν σε δράσεις και καινοτομίες, προκειμένου να κάνουν ελκυστικές τις αστικές μεταφορές στους Βολιώτες, προκειμένου να αφήσουν το αυτοκίνητο.
Αυτή τη στιγμή, όπως είπε ο κ. Ευαγγελινός, τοποθετούνται στις στάσεις πινακίδες με ένα ειδικό barcode που μπορεί κανείς να το αποθηκεύσει στο κινητό, smartphone, οπότε σε πραγματικό χρόνο θα γνωρίζει πότε φθάνει το λεωφορείο που τον ενδιαφέρει. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, θα δώσει ώθηση στον επιβάτη να χρησιμοποιήσει το λεωφορείο.
Σε ότι αφορά στην ηλεκτροκίνηση του αστικού λεωφορείου, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ επεσήμανε πως έχει εξεταστεί και αυτό το ενδεχόμενο, δηλαδή η αντικατάσταση του στόλου σε ηλεκτροκίνητο, όμως όπως επεσήμανε ο ίδιος, το κόστος αυτή τη στιγμή ενός ηλεκτρικού είναι διπλάσιο από ένα συμβατικό όχημα, γι’ αυτό και πρέπει να υπάρξουν χρηματοδοτικά προγράμματα.
Ακόμη σημείωσε πως για να γίνει αυτό το βήμα, χρειάζονται και οι ανάλογες υποδομές. «Η ηλεκτροκίνηση δεν θα μηδενίσει το κόστος λειτουργίας γιατί και η αγορά, η συντήρηση και οι υποδομές δεν είναι φθηνές αλλά ιδιαίτερα ακριβές», ανέφερε ο ίδιος, επισημαίνοντας πως το Αστικό ΚΤΕΛ έχει αιτηθεί να επιδοτηθεί για την ενέργεια για το οκτάμηνο που πέρασε και ζητά να βρεθούν λύσεις και για το επόμενο διάστημα. Ο κ. Ευαγγελινός τόνισε πως θα πρέπει να επιδοτηθεί και το εισιτήριο, να έχει χαμηλό κόστος, προκειμένου ο κόσμος να αφήσει το αυτοκίνητό του στο σπίτι και να μετακινηθεί με το λεωφορείο.
Αυτή τη στιγμή το Αστικό ΚΤΕΛ εφαρμόζει και νέα πακέτα για το επιβατικό κοινό. «Προσαρμόζουμε τιμές και βγάζουμε και προϊόντα χαμηλότερου κόστους για τους επιβάτες. Έχουμε από τις φθηνότερες φοιτητικές ετήσιες κάρτες με 180 ευρώ, τη μαθητική κάρτα 30 ευρώ τον μήνα, δηλαδή 1 ευρώ την ημέρα για να μετακινείται όσες φορές θέλει ο μαθητής για σχολεία και φροντιστήρια και το νέο προϊόν 10+1 το οποίο μειώνει ακόμη περισσότερο το κόστος για τον χρήστη. Επίσης θα μπει και η δυνατότητα να πληρώνεις με πιστωτική ή χρεωστική εντός λεωφορείου το εισιτήριό σου», είπε ο ίδιος. Μάλιστα το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου έχει καταθέσει και πρόταση στο Δήμο Βόλου για δημιουργία νέας γραμμής Κωνσταντά- Γαζή, με μικρά λεωφορεία, προκειμένου να συνδεθούν όλα τα σημεία ενδιαφέροντος.
Τέλος, σε ότι αφορά στην εικόνα της πόλης ο κ. Ευαγγελινός σημείωσε πως θα πρέπει να πεζοδρομηθούν κι άλλοι δρόμο αλλά και να διαπλατυνθούν κι άλλα πεζοδρόμια και το κέντρο της πόλης να γίνει φιλικό προς τον άνθρωπο και όχι προς το αυτοκίνητο. Επίσης θετικό χαρακτήρισε και το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, λέγοντας πως θα βάλει σε μια τάξη το κέντρο της πόλης

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.