Το ΚΙΝΑΛ ζητά άμεση αποκατάσταση της αδικίας για τους φετινούς υποψήφιους

Τόνισε στο Ράδιο Ένα, η βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας Χαρά Κεφαλίδου

Το Κίνημα Αλλαγής θα ζητήσει αποκατάσταση της αδικίας και για τους φετινούς υποψήφιους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, η βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του κόμματος Χαρά Κεφαλίδου.
Η ίδια τάχτηκε υπέρ ενός εθνικού απολυτηρίου που θα δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να επιλέξουν τι θέλουν να κάνουν με έναν αξιοκρατικό και αξιόπιστο τρόπο.
Όπως είπε, στη Δράμα λειτουργούν δύο τμήματα (Οικολογίας και Δασολογίας) και οι απώλειες φοιτητών είναι της τάξης του 93,2%, ενώ τόνισε ότι το ΚΙΝΑΛ και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν εκφράσει ενστάσεις όταν συζητήθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και είχαν επισημάνει ότι υπάρχει κίνδυνος επειδή ο σχεδιασμός είναι πρόχειρος, να μείνουν περιφερειακά Πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς φοιτητές και φοιτητές με υψηλή βαθμολογία να μείνουν εκτός.

«Δεν υπήρξε καμία μελέτη επιπτώσεων»

«Αυτά και τα δύο συνέβησαν και δείχνουν ότι στον όποιο σχεδιασμό έκανε η κυβέρνηση, δεν υπήρξε καμία μελέτη επιπτώσεων, απλά τήρησε το προεκλογικό πρόγραμμα για να πει ότι είναι συνεπής με τις εξαγγελίες, χωρίς να υπάρχει ούτε η σοβαρότητα, ούτε ο σχεδιασμός, που επιβαλλόταν παραπάνω φέτος, για παιδιά που είναι εξαιρετικά κουρασμένα και ταλαιπωρημένα, έχοντας στην πλάτη τους δύο χρονιές με μη κανονικό πρόγραμμα στο σχολείο και εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επισήμανε η κα Κεφαλίδου.
Η ίδια τόνισε, ως αντεπιχείρημα σε όσους λένε ότι πρέπει να περάσουν όλοι, ότι το ΚΙΝΑΛ είχε πει εξαρχής ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι μια σωστή προσέγγιση, που όμως έγινε με λάθος τρόπο. «Προφανώς δεν γίνεται κάποιος να περνάει στο Πανεπιστήμιο παίζοντας ΠΡΟ-ΠΟ, γιατί μετά δεν μπορεί να παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών, ούτε μπορούμε να μιλάμε για ποιοτικά Πανεπιστήμια. Πριν όμως βάλεις φίλτρα σε μια διαδικασία που θέλεις να «κόψεις» κόσμο από την εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο, πρέπει να σκεφτείς εναλλακτικές διαδρομές γι’ αυτά τα παιδιά και δυστυχώς και αυτό έγινε με προχειρότητα και αναφέρομαι στη διέξοδο που προσπαθεί να δώσει η κυβέρνηση στην τεχνική εκπαίδευση», ανέφερε η βουλευτής.

Δεν ακούστηκαν οι εναλλακτικές προτάσεις
του ΚΙΝΑΛ, οι οποίες θα έδιναν μια διέξοδο

Σύμφωνα με την ίδια, αυτά όλα είναι σχεδιασμοί που θέλουν πρώτα απ’ όλα εξαντλητικό διάλογο, διάλογος δεν έχει γίνει, αποφάσεις πάρθηκαν και ψηφίστηκαν μόνο με την κυβερνητική πλειοψηφία και αυτό πρέπει να προβληματίσει το υπουργείο Παιδείας, ενώ δεν ακούστηκαν οι εναλλακτικές προτάσεις του ΚΙΝΑΛ, οι οποίες θα έδιναν μια διέξοδο σ’ αυτή την ασφυκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.
Η τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, τόνισε ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η κατάληξη μιας πορείας 12 χρόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες πρέπει να ξαναδεί κανείς πολλά πράγματα, κυρίως πώς να φτιάξει ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο και πως θα μπορέσει μέσα από μια διαδρομή, όπου τα παιδιά θα έχουν επιλογές – ειδικά στο Λύκειο – να οδηγήσει σε μια αξιόπιστη επιλογή, που για μας δεν είναι οι Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά η δυνατότητα να έχει κανείς ένα εθνικό απολυτήριο, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη μέσα από τράπεζα θεμάτων, για να μπορεί το απολυτήριο αυτό, να ανοίγει τη δυνατότητα στα παιδιά να επιλέξουν τι θέλουν να κάνουν με έναν αξιοκρατικό και αξιόπιστο τρόπο.

«Υποψήφιοι με υψηλή βαθμολογία είναι εκτός»!

«Με αυτά τα αποτελέσματα και πρόβλημα στα Πανεπιστήμια έχει δημιουργηθεί και υποψήφιοι με υψηλή βαθμολογία είναι εκτός και κυρίως η Ελληνική οικογένεια που έχει ματώσει όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται ξανά να πληρώνει ένα πολύ μεγάλο τίμημα», ανέφερε η κα Κεφαλίδου.
Η ίδια έριξε ευθύνες στο υπουργείο Παιδείας για τη βιαστική του νομοθέτηση και στην ακαδημαϊκή κοινότητα για την προχειρότητα ου επέλεξε το ποσοστό το οποίο καθόρισε για την εισαγωγή των παιδιών στο Πανεπιστήμιο και έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την Αρχιτεκτονική Ξάνθης, όπου οι φοιτητές που μπήκαν φέτος είναι 0. Όπως είπε αυτό συνέβη γιατί ο γενικός μέσος όρος ήταν υψηλός, αλλά υπήρχαν και δύο εξαιρετικά υψηλοί συντελεστές, στα ειδικά μαθήματα (ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο).
Η βουλευτής τόνισε ότι το υπουργείο μετά το «χαστούκι» στα αποτελέσματα, κάνει μια προσπάθεια, από την επόμενη χρονιά να βάλει μια διαφορετική λογική, ζητώντας από τα Πανεπιστήμια να καταθέσουν κάποιες προτάσεις και επισήμανε ότι από φέτος πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να διορθωθεί η αδικία, γιατί τα παιδιά της πανδημίας που φέτος έδωσαν εξετάσεις, μέσα σε ένα μη κανονικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, πρέπει να έχουν τη δυνατότητα μας δεύτερης ευκαιρίας.

Ζητείται συνάντηση με την Υπ. Παιδείας

Η κα Κεφαλίδου, επισήμανε ότι το ΚΙΝΑΛ θα ζητήσει συνάντηση με την κα Κεραμέως, θα της καταθέσει προτάσεις (μεταξύ των οποίων είναι να δοθεί η δυνατότητα για ένα δεύτερο μηχανογραφικό) και τόνισε ότι αν ήθελε το υπουργείο πραγματικά από φέτος να σηματοδοτήσει ότι πρέπει να αλλάξει νοοτροπία και ότι δεν γίνεται να μπαίνουν τα παιδιά στο Πανεπιστήμιο όταν ένα 30% δεν αποφοιτούν, θα μπορούσε να το κάνει με έναν πολύ απλό τρόπο, λέγοντας ότι μειώνει τον αριθμό των εισακτέων.
Καταλήγοντας ανέφερε ότι χρειάζεται σχεδιασμός, κυρίως μελέτη και σοβαρότητα, για να καταλάβουμε τι πήγε λάθος. Όπως είπε ο Σεπτέμβρης είναι ένας μήνας αναστοχασμού για το υπουργείο, για τα Πανεπιστήμια και η προσπάθεια πρέπει να αφορά και τους φετινούς υποψηφίους, ου δεν γίνεται να τους αφήσομε στην τύχη τους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.