Το ΤΕΕ για ποδηλατόδρομους: Αρκετές οι παράμετροι που δεν ελήφθησαν υπόψη

Σχεδιασμός μόνο για την περιοχή που είναι προκαθορισμένη από το ΕΣΠΑ

Αρκετές είναι οι παράμετροι που ο Δήμος Βόλου δεν υπολόγισε στη μελέτη για το νέο δίκτυο ποδηλατόδρομων, εκτιμά το ΤΕΕ Μαγνησίας, που τονίζει ότι ο σχεδιασμός που έγινε, αφορά μόνο συγκεκριμένη περιοχή της πόλης που είναι προκαθορισμένη από το ΕΣΠΑ και θα χρηματοδοτήσουν το έργο.
Τα παραπάνω ανέφερε στο «Ράδιο Ένα» η πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Νάνσυ Καπούλα, που τόνισε ότι έγινε σχεδιασμός από τη Ρ. Φεραίου και κάτω, αφήνει τμήματα της πόλης πάνω από την Αναλήψεως, που υπάρχουν σχολεία εκτός, ενώ πρόσθεσε ότι θα πρέπει να γίνει ολοκληρωμένη μελέτη, ώστε ο Δήμος να μπορέσει να αυτοχρηματοδοτήσει ένα υπόλοιπο τμήμα ποδηλατόδρομων.

Το ΤΕΕ υπέρ χρήσης του ποδηλάτου
Η πρόεδρος του φορέα, είπε ότι το ΤΕΕ τάσσεται υπέρ της κίνησης του ποδηλάτου μέσα στην πόλη και υπέρ της παρότρυνσης χρήσης του ποδηλάτου από τους πολίτες, σε σχέση με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς αφορούν τη βιώσιμη κινητικότητα, την οικονομία για τον κάθε πολίτη, αλλά και θέμα προστασίας του περιβάλλοντος.
Η ίδια τόνισε, ότι θα πρέπει να συνδράμουμε όλοι για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο λειτουργικό (με προστασία των ποδηλατών στους μεγάλους δρόμους), διότι αν δεν είναι σωστά μελετημένο και τοποθετημένο, θα καταληφθεί από σταθμευμένα αυτοκίνητα και δεν θέλουμε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ένας απαξιωμένος ποδηλατόδρομος.
«Γι’ αυτό το λόγο, επιμένουμε στον τρόπο σχεδιασμού και στη μελέτη, από ποιους δρόμους θα περάσει, με ποιες γεωμετρικές παραμέτρους σχεδιασμού, ώστε να επικρατήσει έναντι του αυτοκινήτου, χωρίς να κινδυνεύει να απαξιωθεί από το αυτοκίνητο», δήλωσε η Νάνσυ Καπούλα.

Κίνδυνος απαξίωσης
Η πρόεδρος του ΤΕΕ δήλωσε ότι οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Βόλου είναι 480 στα σημεία διέλευσης του ποδηλατόδρομου και δήλωσε ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και πρακτικοί. «Όταν καταργούνται 480 νόμιμες θέσεις στάθμευσης και διέρχεται από κει ποδηλατόδρομος, θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να λειτουργήσει παράλληλα ένας σχεδιασμός από το Δήμο Βόλου, για να αντικατασταθούν, για να μην απαξιωθεί το έργο.
Η κ. Καπούλα τόνισε ότι στην πόλη δεν είναι μόνο η εξυπηρέτηση του ποδηλάτου, αλλά και όλες οι υπόλοιπες παράμετροι, διότι ένα κυκλοφοριακό δίκτυο, ό,τι κι αν συνδυάζει αυτό, θα πρέπει ουσιαστικά να εξυπηρετεί τον πολίτη.
Το ΤΕΕ διαβλέπει ότι σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαία η στάθμευση, διότι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν αλλιώς οι κάτοικοι, θα απαξιωθεί το δίκτυο ποδηλατόδρομων και θα καταληφθεί από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και δεν θα λειτουργήσει.
«Να εξεταστούν τα προβλήματα»
Τα παραπάνω, σύμφωνα με την κ. Καπούλα, επισημάνθηκαν στο Δήμο Βόλου και τονίστηκε ότι δεν αρκεί η μελέτη του δικτύου και από ποια σημεία θα περάσει ο ποδηλατόδρομος, αλλά θα πρέπει από τους δρόμους που περνά να εξεταστεί ποια προβλήματα θα δημιουργηθούν σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και τον άλλο αστικό εξοπλισμό της πόλης (κάδους απορριμμάτων, κατάλληλη σήμανση κλπ.).
Ακόμη στη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας επισημάνθηκε ότι θα πρέπει να συνεργαστούν οι υπηρεσίες του Δήμου και η ΔΕΥΑΜΒ και να συγκριθούν οι μελέτες, ώστε να μη γίνουν εκ των υστέρων έργα, για παράδειγμα αποχέτευσης, στο δίκτυο ποδολατόδρομων εκ των υστέρων.
Το ΤΕΕ διαπιστώνει ακόμη ότι δεν υπάρχει συνεργασία με τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ για έργα υπογείωσης καλωδίων ή οπτικής ίνας, με το δεύτερο έργο να έχει γίνει πρόσφατα στο κέντρο της πόλης, χωρίς να ερωτηθεί ο Δήμος.
Η κ. Καπούλα δήλωσε ότι το κονδύλι για το έργο, είναι του ΕΣΠΑ και είχε δεσμευτεί από την Περιφέρεια, τονίζει ότι πριν ξεκινήσει το έργο πρέπει να υπάρξει σοβαρή ενημέρωση από πλευράς του Δήμου, ενώ το ΤΕΕ δήλωσε ότι μπορεί να συνδράμει εθελοντικά με έμψυχο δυναμικό και σύνταξη της κατάλληλης παρουσίας εκπαίδευσης των ποδηλατών, που δεν προβλέπει η νομοθεσία και είναι υποχρέωση του Δήμου.
Σχεδιασμός στην περιοχή του ΕΣΠΑ
Η πρόεδρος του ΤΕΕ ανέφερε ότι η μελέτη των ποδηλατόδρομων δεν έγινε με ελεύθερο σχεδιασμό, αλλά γιατί στο συγκεκριμένο πρόβλημα του ΕΣΠΑ, υπάρχει περιοχή επιρροής που είναι προκαθορισμένη και μέσα σ’ αυτή την περιοχή έπρεπε να μπει ο ποδηλατόδρομος.
Η ίδια εκτίμησε ότι αυτός δεν είναι σωστός τρόπος σχεδιασμού ενός ποδηλατόδρομου, που πρέπει να σχεδιαστεί στο σύνολο και για τη συγκεκριμένη περιοχή να κρατήσουν τα κομμάτια που θεωρούν ότι είναι λειτουργικά και συνδέονται με το συνολικό δίκτυο.
Ο Δήμος, εκτίμησε η πρόεδρος του ΤΕΕ, έχει καλύτερη γνώση για τους ποδηλατόδρομους, υπάρχει η εμπειρία που αποκτήθηκε από την προηγούμενη αστοχία, εξαιτίας της τότε κακής μελέτης και ελήφθησαν υπόψη στη μελέτη που εκπονήθηκε, στην οποία υπάρχει μεγαλύτερος σεβασμός στις παραμέτρους σχεδιασμού και στα γεωμετρικά στοιχεία, ενώ έγιναν διορθώσεις και από το υπουργείο, που απαγορεύει πλέον τα εμπόδια.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.