Βόλος: Χτύπησε καμπανάκι για ελέγχους η ανακάλυψη της Ένωσης Καταναλωτών!

Η ομάδα εργασίας για την ασφάλεια τροφίμων, εντόπισε νηστίσιμο τυρί με πυτιά και αποβουτυρωμένο γάλα…

Ομάδα εργασίας για την ασφάλεια τροφίμων και τη διατροφή της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, έκανε έρευνα για να ενημερώσει τους καταναλωτές για τρόφιμα που είναι απαλλαγμένα από ζωικής προέλευσης προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, εντοπίστηκε λευκό τυρί που βρισκόταν στην κατηγορία των χορτοφάγων, που ενώ στην μπροστινή ετικέτα του προϊόντος έλεγε ότι πρόκειται για ένα τυρί vegetarian, στην πίσω πλευρά της ετικέτας, υπήρχε η αναγραφή της πυτιάς και του αποβουτυρωμένου γάλακτος!
Ο Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, εξηγώντας τη διαδικασία ελέγχων της ομάδας της ΕΝ.ΚΑ.

Ελέγχους με καταγραφή τιμών

Όπως ανέφερε, η ομάδα εργασίας για την ασφάλεια των τροφίμων έχει προμηθευτεί μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, κάνει καταγραφές σε τιμή κιλού, προδιαγραφές και κατηγοριοποίηση των προϊόντων στο σούπερ μάρκετ, όπου μπορούν να φανούν πολλά στοιχεία.
«Αυτό που μας χτύπησε το ¨καμπανάκι¨ ήταν ένα λευκό τυρί, που βρισκόταν στην κατηγορία των vegan και vegetarian, στην πλευρά που υπήρχαν νηστίσιμα και ήταν η πρόταση του σούπερ μάρκετ για αυτούς που θέλουν να νηστέψουν. Η μπροστινή ετικέτα του προϊόντος έλεγε ότι πρόκειται για ένα τυρί vegetarian, αλλά στην πίσω πλευρά της ετικέτας, υπήρχε η αναγραφή της πυτιάς και του αποβουτυρωμένου γάλακτος»! ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών.
Όπως εξήγησε πυτιά είναι μια μορφή ενζύμων που λαμβάνεται από το εσωτερικό των στομαχιών των μοσχαριών και χρησιμοποιείται στην γαλακτοποίηση για να μπορέσουν να γίνουν τα τυριά ή ο ορός γάλακτος.
Επίσης ανέφερε ότι δεν πρόκειται για λάθος, καθώς η ετικέτα ήταν εκτυπωμένη με θερμική εκτύπωση πάνω στην πλαστική συσκευασία. Στην περίπτωση αυτή έγιναν ενέργειες στον διευθυντή του καταστήματος, για να δώσει εντολή επιστροφής του προϊόντος ή να αλλάξει την κατηγορία του.

«Καμπανάκι» για περισσότερη
διερεύνηση σε άλλα προϊόντα

Ο κ. Λυχναρόπουλος επισήμανε ότι η πυτιά και το αποβουτυρωμένο γάλα, δεν μπορεί να κατατάξει αυτό το προϊόν στα νηστίσιμα ή στα vegetarian προϊόντα. Ο ίδιος ανέφερε ότι το «εύρημα» αυτό, χτύπησε καμπανάκι για περισσότερη διερεύνηση σε άλλα προϊόντα, γιατί φαίνεται ότι η μπροστινή ετικέτα μπορεί να καθοδηγήσει τους καταναλωτές σε λανθασμένες επιλογές.
Ο ίδιος είπε, ότι στην προκειμένη περίπτωση ισχύουν δύο δεδομένα: Ή το τμήμα μάρκετινγκ δεν ελέγχεται από κάποιον εσωτερικό επιθεωρητή της εταιρίας, ώστε να πηγαίνει με τα ελάχιστα νόμιμα, οπότε το τμήμα δημιούργησε μια εξωτερική ετικέτα αρκετά θελκτική για το κοινό της περιόδου ή οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης να πίεσαν το τμήμα μάρκετινγκ να περιγράψει το προϊόν με παράνομο τρόπο, για να ανέβουν οι πωλήσεις.
Ο κ. Λυχναρόπουλος ανέφερε ότι συνήθως ισχύει το πρώτο και οι παραγωγοί δεν έχουν γνώση των προϊόντων που φεύγουν από την επιχείρησή τους και αργότερα με τους ελέγχους των φορέων επιθεωρήσεων τους έρχεται ένα πρόστιμο και δεν ξέρουν από πού…

«Δεν έχουν τις επιστημονικές γνώσεις»

Επίσης ανέφερε ότι σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν προϊόντα που θέλουν να «φύγουν» γρήγορα για να προλάβουν τη σεζόν (τουριστική ή θρησκευτική), ώστε να κάνουν τζίρους και δεν ελέγχουν … τίποτα. «Σε εκείνη την περίπτωση είμαστε αναγκασμένοι να στείλουμε το Σώμα Επιθεώρησης να ελέγξει είτε τις διαδικασίες, είτε το Χημείο του Κράτους να εξετάσει τη σύσταση των προϊόντων», τόνισε ο πρόεδρος της ΕΝΚΑ.
Ο ίδιος είπε ότι οι υπεύθυνοι των σούπερ μάρκετ, το μόνο που κάνουν είναι να αγοράζουν προϊόντα με αύξοντες αριθμούς, τα οποία δεν εξετάζουν γιατί δεν έχουν τις επιστημονικές γνώσεις.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.