Αισιόδοξη ρότα για τον τουρισμό φέτος το καλοκαίρι στην Μαγνησία

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Τόνισε στο Ράδιο Ένα, ο Νικ. Σαρούκος προϊστάμενος Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας

Αισιόδοξη είναι για φέτος η ρότα για τον τουρισμό στην Μαγνησία και στην Θεσσαλία, όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο Νικόλαος Σαρούκος προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας του υπουργείου Τουρισμού.

«Είναι από τις χρονιές που έχω κάθε βάση, προκειμένου να μεταφέρω μια αισιοδοξία στον κόσμο και στον επιχειρηματικό κόσμο. Είχαμε κάποια πολύ καλά δείγματα ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου, είχαμε εικόνα των κρατήσεων και βλέπαμε μια εντατικοποίησή τους», επισήμανε.

Όπως ανέφερε, επιβεβαιώθηκε η πολύ καλή πορεία στη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, στο κομμάτι του εσωτερικού τουρισμού, όπου η ηπειρωτική Μαγνησία αποκομίζει ένα πολύ μεγάλο όφελος, το βλέπουμε αυτό να αποτυπώνεται τώρα και στο νησιωτικό κομμάτι, περισσότερο στην Σκιάθο και λιγότερο στην Σκόπελο και στην Αλόννησο, κάτι που πρέπει να μας απασχολήσει ως προς την ακτοπλοϊκή σύνδεση και ως προς την έγκαιρη δημοσίευση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από πλευράς των πλοιοκτητριών εταιριών.

Ο κ. Σαρούκος τόνισε ότι οι πληρότητες στην Αλόννησο, σε σχέση με τη Σκιάθο, έχουν πολύ μεγάλη απόσταση, όμως επισήμανε ότι με μια πολύ συντηρητική ανάγνωση προχωράμε με μια αύξηση τουλάχιστον 4-6% σε αυτή τη χρονική συγκυρία.
«Είναι ένα εξαιρετικά γενναίο σημείο αναφοράς, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι το 2023 θα είναι μια νέα χρονιά αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό, αφήνοντας πίσω μας ένα «στοιχειωμένο» 2019, γιατί μετά από αυτό θυμόμαστε όλοι τι ακριβώς μεσολάβησε», επισήμανε ο προϊστάμενος Τουριστικής Ανάπτυξης.

Εκπαίδευση για επιμήκυνση της περιόδου
Αναφορικά με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σε μια περιοχή όπως η Θεσσαλία, η οποία έχει ένα εξαιρετικό γεωφυσικό ποικιλόμορφο, τόνισε ότι δεν είναι βαρετή καθώς κάποιος μπορεί να βρει πεδιάδα, βουνό με έντονες εντάσεις, μια εξαιρετική ακτογραμμή, παραδοσιακούς οικισμούς και νησιά που μυρίζουν την αλμύρα που θέλει η ψυχή του καθένα.
«Αυτή η ποικιλία μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες ένα τουριστικό προϊόν πολύ υψηλών αξιώσεων όλο τον χρόνο. Για να φτάσουμε στο επίπεδο του τουρισμού σε τέτοια ένταση και να μπορέσουμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο, χρειάζεται εκπαίδευση, το προϊόν να εμπλουτιστεί με περισσότερες δράσεις και να γίνει πιο βιωματική η παρουσία σε όλο τον Θεσσαλικό χώρο.

«Η επέκταση της τουριστικής περιόδου, δεν είναι ουτοπία»
Ο κ. Σαρούκος είπε ότι η επέκταση της τουριστικής περιόδου, κάθε άλλο, παρά ουτοπία είναι.
Η υπηρεσία και ο προϊστάμενος στην κατεύθυνση αυτή έχουν πολύ καλή συνεργασία, διοργανώνουν σε σεμινάρια και ημερίδες στην κατεύθυνση αυτή και αυτό σιγά – σιγά αποδίδει, αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, καθώς η Θεσσαλία έχει πολλά ανεξόφλητα γραμμάτια σε αγροτουρισμό, οικοτουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό.
Ο κ. Σαρούκος, ανέφερε ότι πηγαίνει προς πιστοποίηση το πρώτο επισκέψιμο ελαιουργείο στην περιοχή μας, θα συνεχιστούν οι δράσεις με τυροκομεία, θα ενταχθούν στο τουριστικό κάδρο και άλλα οινοποιεία, κάτι που είναι το απόλυτο πάντρεμα της οικονομικής, πολιτιστικής και παραδοσιακής ζωής και νότας του τόπου, χωρίς να αλλάξει τίποτα από τον κοινωνιολογικό του χάρτη και να γίνει ένα πολύτιμο μέρος του τουριστικού προϊόντος.

Τα προβλήματα των επιχειρήσεων
Ο προϊστάμενος Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας επισήμανε ότι οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δύο προβλήματα. Το πρώτο είναι ένα δομικό θέμα που είναι η κατακόρυφη αύξηση του λειτουργικού τους κόστους, κάτι το οποίο εμπόδισε κάποιες μονάδες να λειτουργήσουν των χειμώνα.
Όπως ανέφερε, όταν οι πρώτες ύλες, η συντήρηση του εξοπλισμού, μια υποτυπώδης ανακαίνιση ή επαναφορά μετά από μια χειμερινή ραστώνη, έχουν εκσφενδονιστεί, το λειτουργικό κόστος δημιουργεί έναν επιπλέον οικονομικό πονοκέφαλο.
Πάνω σ’ αυτό έρχεται να προστεθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζαμε πέρυσι και δυστυχώς δεν έχει λυθεί, της εύρεσης προσωπικού. Εκεί θα πρέπει με το που πέσει η «σκόνη», προς τα τέλη Νοεμβρίου, θα πρέπει να δούμε αν το φαινόμενο είναι οικονομικό, αν είναι κοινωνικό.
Ο κ. Σαρούκος είπε ότι δεν είναι εύκολο για κάποιον να αφήσει το σπίτι του για να δουλέψει 3-4 μήνες και την υπόλοιπη χρονιά να μην έχει εργασιακό στίγμα και πρόσθεσε ότι η επέκταση της τουριστικής περιόδου, αυξάνει τον δυναμισμό, ενός δυναμικού εκεί έξω, το οποίο θέλει να προσφέρει εργατικά χέρια και αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.