Αλ. Κουτσελίνης: «Υπάρχει πληθωρισμός απληστίας»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
«Χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα τα “καλάθια”», αναφέρει ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών

Χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για τους καταναλωτές κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες τα διάφορα «καλάθια», όπως το καλάθι του νοικοκυριού ή το καλάθι των σχολικών που χθες τέθηκε σε εφαρμογή, όπως επεσήμανε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας κ. Αλέκος Κουτσελίνης. Ο ίδιος έκανε λόγο για πληθωρισμό απληστίας σε πολλά είδη και συνέστησε ενδελεχή έρευνα αγοράς, καθώς τα είδη που υπάρχουν στα πολλά «καλάθια» που κυκλοφορούν δεν είναι πάντα τα φθηνότερα.
«Το καλάθι για τα σχολικά είδη όπως και τα άλλα καλάθια που έχουν προκύψει μέχρι τώρα η εμπειρία δείχνει ότι δεν έχουν κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα για τους καταναλωτές. Είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε αυτά που χρειαζόμαστε ώστε να ταιριάζουν με τις προσφορές, πολλές φορές δεν είναι τα φθηνότερα είδη που βάζουν οι εταιρείες στο καλάθι.
Μπορεί κάποιος αναζητώντας και κάνοντας έρευνα αγοράς να βρει ακόμα και φθηνότερα προϊόντα. Επομένως εκείνο που έχουμε να πούμε για τα σχολικά είδη είναι ότι υπάρχει μεγάλη διακύμανση των τιμών, μπορούμε να βρούμε ένα είδος σε καλές τιμές ή και σε πολύ υψηλές. Σίγουρα όλα έχουν μία μεγάλη αύξηση σε σχέση με την περσινή χρονιά», επεσήμανε ο ίδιος.
Υπογράμμισε πως οι καταναλωτές πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, να μην επαναπαύονται στα «καλάθια» και στις τιμές των προϊόντων που εντάσσονται σε αυτά, καθώς το «καλάθι», όπως είπε πολλές φορές είναι παγίδα, με τους καταναλωτές να νομίζουν ότι αυτονόητα ότι έχει αυτή την ταμπέλα είναι το φθηνότερο.

Έχουμε πληθωρισμό …απληστίας

Φυσικά ούτε λόγος δεν γίνεται για μείωση των τιμών, παρά μόνο στην αγορά υπάρχουν αυξήσεις και όπως εξήγησε ο κ. Κουτσελίνης « σε όλες τις περιπτώσεις που έχουμε μία παρατεταμένη περίοδο ανατιμήσεων και αυξήσεων βρίσκουν ευκαιρία όλες οι επιχειρήσεις, οι μεσάζοντες και όλοι οι παράγοντες της αγοράς να ανεβάζουν τα προϊόντα είτε αιτιολογείται αυτό από το κόστος παραγωγής, είτε όχι κι αυτό το ονομάζουμε πληθωρισμό της απληστίας . Πλέον δεν ανεβαίνουν οι τιμές επειδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, επειδή τα μεταφορικά, οι πρώτες ύλες το αιτιολογούν, τα ανεβάζουν, γιατί θέλουν να ανεβάσουν ξανά και ξανά το ποσοστό κέρδους που έχουν». Μάλιστα, σημείωσε πως και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι τέτοια που κανένας δυστυχώς δεν παραξενεύεται με κάποιες ανατιμήσεις με αποτέλεσμα να βρίσκουν ευκαιρία να ανεβάζουν το οτιδήποτε κυκλοφορεί στην αγορά.

Αύξηση απορρυπαντικού πάνω από 80%

Στο μεταξύ συνεχή είναι τα παράπονα των καταναλωτών σε ότι αφορά στις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων. Μέχρι στιγμής βέβαια, τα παράπονα δεν αφορούν στα σχολικά είδη, καθώς ακόμη οι γονείς δεν έχουν μπει στα καταστήματα για να αγοράσουν τα απαραίτητα για τα παιδιά τους, όμως τα παράπονα και οι καταγγελίες για άλλους είδους προϊόντα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.
Χαρακτηριστικό δε παράδειγμα που ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας έρχεται από Βολιώτη καταναλωτή, που μέσα σε ενάμιση μήνα είδε αύξηση σε γνωστό απορρυπαντικό που αγόραζε σε γνωστό σούπερ μάρκετ να εκτοξεύεται από τα 11,5 ευρώ στα 19 (!) αύξηση δηλαδή πάνω από 80% και μάλιστα αποδεικνύοντάς το και με τις αποδείξεις.
«Μέσα στις κανονικές ή άλλες αυξήσεις βλέπουμε και κάποιες τρομερές, για τις οποίες κανένας δεν λογοδοτεί, κανένας δεν νοιάζεται, δεν ελέγχει. Φαίνεται ότι ο καταναλωτής είναι ανυπεράσπιστος», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσελίνης.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.