Εδώ και 27 χρόνια το Χαμόγελο του Παιδιού καθημερινά υλοποιεί το όραμα του ιδρυτή του, Ανδρέα Γιαννόπουλου, που ήταν να υπάρχει σε κάθε παιδί το χαμόγελο. Η κ. Ιωάννα Μακρή, συντονίστρια του Οργανισμού για την Β. Ελλάδα μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή για τις δράσεις του Χαμόγελου, οι οποίες αυξάνονται καθώς οι ανάγκες ιδίως μετά την πανδημία, οικογενειών με παιδιά που χρειάζονται στήριξη αυξήθηκαν πάρα πολύ.
«Όλα αυτά τα 27 χρόνια που λειτουργεί ο Οργανισμός το όραμα του ιδρυτή μας Ανδρέα Γιαννόπουλο ήταν να υπάρχει το χαμόγελο σε κάθε παιδί. Αυτό έχουν ανάγκη τα παιδιά, όλα τα παιδιά, όχι μόνο τα παιδιά μας. Πρέπει να νοιαζόμαστε για τα παιδιά που μεγαλώνουν μέσα στην κοινωνία», είπε χαρακτηριστικά η κ. Μακρή και κάλεσε τον κόσμο να μην μένει αμέτοχος αλλά να κινητοποιείται όταν αντιληφθεί πως κάποιο παιδί βρίσκεται σε κίνδυνο.
«Στη γραμμή 1056 που μπορεί κανείς να καλεί 24ωρες, εξειδικευμένο προσωπικό, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ανταποκρίνονται άμεσα για οποιαδήποτε ανάγκη παιδιού. Οποιοσδήποτε γονιός, εκπαιδευτικός, πολίτης θέλει να συμβουλευτεί για τα θέματα που προβληματίζουν για το πως να διαχειριστεί θέματα με τα παιδιά, μπορεί να καλεί και στο 1056 και στο 116111 στην ευρωπαϊκή συμβουλευτή γραμμή για παιδιά.
Ο κόσμος που βλέπει παιδιά σε κίνδυνο και εννοούμε ότι παιδιά παραμελημένα, ενδεχομένως να τα εκμεταλλεύονται, μπορεί να καλεί και να κάνει μια αναφορά, ανώνυμα ή επώνυμα, ώστε να κινηθούν οι διαδικασίες σε συνεργασία με τους φορείς, όπως κάνουμε πάντα για να φροντίσουμε τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο», ανέφερε η κ. Μακρή, επισημαίνοντας πως χιλιάδες παιδιά έχουν φροντιστεί από το Χαμόγελο του παιδιού, έχουν βρει αγκαλιά και την παιδικότητά τους.
Η δράση στη Θεσσαλία αλλά και σε όλη την Ελλάδα
Το Χαμόγελο του Παιδιού βρίσκεται και στη Θεσσαλία, όπου στη Λάρισα υπάρχει το Κέντρο Άμεσης Κοινωνικής και Ιατρικής Επέμβασης, καλύπτοντας όλη την περιφέρεια, ενώ αντίστοιχα λειτουργεί και το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας. Σύμφωνα με την κ. Μακρή στηρίζονται οικογένειες με προβλήματα διαβίωσης καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και εκτός από τα είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία με χαρά προσφέρουν σχολεία, φορείς και κάθε πολίτης ξεχωριστά, υπάρχει και συμβουλευτική για το πως θα ενταχθούν ξανά στη κοινωνία αυτές οι οικογένειες, με την εύρεση εργασίας, με την επίλυση των ιατρικών ζητημάτων παιδιών τους, καθώς το Χαμόγελο θα κλείσει τα απαραίτητα ραντεβού, θα βρει τον εξοπλισμό, τα φάρμακα και θα κάνει ό,τι μπορεί ώστε να είναι λειτουργική για να στηρίξει τα παιδιά της.
«Πολλές φορές οι οικογένειες δεν είναι ότι δεν αγαπάνε τα παιδιά τους, αλλά θέλουν κάποιος να τους πιάσει το χέρι να τους βοηθήσει. Αυτό είναι που κάνουμε ολιστικά και εξατομικευμένα, στηρίζουμε τις οικογένειες και παιδιά, γιατί κάθε παιδί είναι ξεχωριστό», επισημαίνει η ίδια, με τον κόσμο να δείχνει την εμπιστοσύνη του στο Χαμόγελο και στο πλαίσιο πρόσφατης έρευνας.
Ανοιχτή η διαχείριση των οικονομικών μας σε όλους
Η κ. Μακρή μίλησε όμως και για τα οικονομικά του Χαμόγελου, καθώς το τελευταίο διάστημα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά σχετικά με τις δομές παιδιών, έχουν κάνει τους πολίτες πιο επιφυλακτικούς.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού είναι ο μοναδικός φορέας που ανταποκρίνεται άμεσα όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες του χρόνου, με ποιότητα, με συνέπεια και με αποτελεσματικότητα. Υπάρχει διαφάνεια, μπορεί κανείς να μπει στο site και να δει οτιδήποτε έχει να κάνει με το Χαμόγελο, τους οικονομικούς απολογισμούς μας, τους κοινωνικούς απολογισμούς. Είναι σημαντικό να ξέρει ο καθένας που θα πάει το 1 ευρώ που θα δώσει στο μπαζάρ και ποια παιδιά θα στηρίξει. Κάθε εξάμηνο κάνουμε και συνέντευξη Τύπου για να γνωρίζει ο κόσμος τα έσοδα και πόσες οικογένειες και παιδιά στηρίζουμε και με ποια θέματα», τόνισε η κ. Μακρή.
Αυξητική τάση των περιστατικών μετά την πανδημία
Στο μεταξύ η κ. Μακρή μετέφερε και την εικόνα που επικρατεί το τελευταίο διάστημα με πολλές οικογένειες να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες, που έχουν δημιουργηθεί μετά την πανδημία, λόγω της ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης.
«Τα τελευταία χρόνια και ιδίως μετά την πανδημία είχαμε μεγάλη αύξηση στις κλήσεις που δεχόμαστε . Είχαμε να αντιμετωπίσουμε κλήσεις με αυτοκτονικούς συνδυασμούς, είχαμε μεγάλη αύξηση στα αιτήματα στήριξης οικογενειών που έρχονται στα Κέντρα Στήριξης και μετά την πανδημία αλλά και τώρα με την ενεργειακή κρίση.
Βλέπουμε ανθρώπους που μέχρι πρότινος μπορεί να είχαν τη δουλειά τους και ξαφνικά να βρεθούν σε δύσκολη περίπτωση. Εκεί χρειαζόμαστε να μας βοηθήσει κάποιος να πατήσουμε στα πόδια μας για να μπορέσουμε να στηρίξουμε τα παιδιά μας», επεσήμανε η ίδια, συμπληρώνοντας πως το φαινόμενο αυτό εντοπίζεται και στη Θεσσαλία και την βόρεια Ελλάδα και πανελλαδικά.
Τέλος, σημείωσε πως εάν κάποιος επιθυμεί να στηρίξει το Χαμόγελο του Παιδιού, μπορεί να καλέσει ή να στείλει μήνυμα στο 19810 , ενώ το τηλεφωνικό κέντρο 11040 που λειτουργεί 24ωρες μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη παιδιού και οικογένειας.































