Χρ. Μπλουγούρας: «Η κινητικότητα …δεν μεταφράστηκε σε πωλήσεις»

«Οι περισσότεροι από τους εμπόρους δεν κατάφεραν να βγάλουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό»…
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
«Δεν ήταν τόσο ευοίωνα τα πράγματα για τους εμπόρους τις γιορτές», ανέφερε το μέλος του Δ.Σ. της ΕΣΕΕ

Δεν ήταν τόσο ευοίωνα τα πράγματα για τους εμπόρους την περίοδο των εορτών, όπως επεσήμανε, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή, το μέλος του ΔΣ της ΕΣΕΕ κ. Χρήστος Μπλουγούρας καθώς η κινητικότητα που υπήρχε σε κάθε εμπορική γειτονιά της Ελλάδας, όπως και στον Βόλο, δεν μεταφράστηκε από τις ανάλογες αγορές. Πλέον οι έμποροι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις, που μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Μπλουγούρα τις πρώτες ημέρες γίνονται και παραδοσιακά οι μεγαλύτεροι τζίροι.
«Οι έμποροι όταν βγαίνουμε έξω δεν κοιτάμε κόσμο, κοιτάμε χέρια και εάν κρατάνε σακούλες. Είδαμε πάρα πολύ κόσμο σε όλες τις εμπορικές γειτονιές όλης της Ελλάδος, ωστόσο δεν είδαμε τις ανάλογες σακούλες. Περιμέναμε κινητικότητα, ο καιρός βοήθησε πάρα πολύ τον κόσμο να βγει έξω κι αυτό είναι σημαντικό ως δεδομένο, όμως αυτό δεν μεταφράστηκε σε πωλήσεις στο συγκεκριμένο διάστημα. Πιστεύουμε ότι και με την έναρξη των εκπτώσεων τα πράγματα θα είναι κάπως καλύτερα», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Μπλουγούρας, μιλώντας για την περίοδο των εορτών και μετά από ανάλογη έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ.

Υπήρξε και υπάρχει φόβος στην αγορά

Συνέχισε δε τονίζοντας πως το καταναλωτικό κοινό δείχνει ενδιαφέρον για αγορές την περίοδο των εκπτώσεων και πριν από αυτές, πολλοί ήταν που έκαναν την έρευνα αγοράς τους, προκειμένου να ξέρουν τι θέλουν και από που.
«Παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια τις πρώτες μέρες γίνεται και ο μεγαλύτερος τζίρος των εκπτώσεων, οπότε αναμένουμε αυτές τις ημέρες να βγει ο κόσμος και να ψωνίσει. Οι τιμές είναι εξαιρετικά χαμηλές οπότε προσφέρεται η εποχή για έξυπνες αγορές. Νομίζω ότι τα πράγματα θα πάνε κάπως καλύτερα. Αντιλαμβανόμαστε την κατάσταση, ξέρουμε ότι ο κάθε οικογενειακός προϋπολογισμός είναι τόσο πολύ πιεσμένος ώστε τα κλασικά έξοδα αυτής της περιόδου, ρούχα, παπούτσια κτλ να είναι κι αυτά κάπως πιεσμένα, ωστόσο πιστεύουμε ότι και η αγορά θα πάρει ένα κομμάτι που της αξίζει», σχολίασε ο ίδιος.
Παράλληλα, σημείωσε πως υπήρξε και υπάρχει φόβος στην αγορά και αυτό φάνηκε έμπρακτα καθώς μέχρι στις 15 Δεκεμβρίου δεν υπήρχε κινητικότητα στα καταστήματα. Αυτή προέκυψε μετά, ενώ υπήρχαν και καταστήματα που έχοντας μία κίνηση και έχοντας κάποιο στοκ εμπορεύματος το διέθεταν σε καλύτερες τιμές. «Είναι θεμιτό, είναι λογικό και απευθύνεται σε συγκεκριμένους που ψάχνουν καλές τιμές ακόμη και στις γιορτές», ανέφερε ο κ. Μπλουγούρας.

«Ξέρουμε ότι δεν θα είναι εύκολη η χρονιά»

Σε ότι αφορά στην πορεία και στο επόμενο χρονικό διάστημα το μέλος του ΔΣ της ΕΣΕΕ δεν έκρυψε ότι στην αγορά υπάρχει και φόβος και ανησυχία, καθώς τα προβλήματα δεν έχουν τελειώσει, ενώ, όπως σημείωσε, υπήρξε μία στήριξή στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, αλλά φάνηκε ότι αυτή δεν επαρκεί γιατί οι περισσότεροι από τους εμπόρους δεν κατάφεραν να βγάλουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.
«Οι στόχοι που βάζουν οι επιχειρήσεις είναι χαμηλότεροι , ωστόσο προσπαθούν να κάνουν ένα προγραμματισμό προκειμένου να μην μείνουν εκτός αγοράς. Ξέρουμε ότι δεν θα είναι εύκολη η χρονιά, οι προβλέψεις για ύφεση ή για μικρότερη ανάπτυξη δεν μας ικανοποιούν καθόλου, βλέπουμε τι πρόκειται να γίνει και αναλόγως κάνουμε τον σχεδιασμό μας, όμως ως έμποροι πάντα είμαστε πιο αισιόδοξοι, πάντα βλέπουμε τα πράγματα από την καλή τους την πλευρά για να μπορούμε και να επενδύουμε και να μπαίνουμε στα καταστήματά μας με άλλη διάθεση. Σε κάθε περίπτωση η αγορά θα δουλέψει. Όσοι από εμάς είμαστε οργανωμένοι, έχουμε τις αντοχές θα τα καταφέρουμε σαφώς καλύτερα», τόνισε, καταλήγοντας.

Σύνοψη Αποτελεσμάτων

1. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021- 2022, ενώ σχεδόν μία στις δύο (43,6%) επιχειρήσεις δεν κατέγραψε κάποια μεταβολή. Ωστόσο, το 29,4% των επιχειρήσεων εμφάνισε επιδείνωση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως στο περυσινό δελτίο οι επιδόσεις των καταστημάτων συγκρίνονταν με εκείνες του 2020, οπότε η αγορά λειτουργούσε υπό τους ασφυκτικούς περιορισμούς της πανδημίας.
2. Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις (ενεργειακή κρίση/ ανατιμήσεις), το 27% των επιχειρήσεων δήλωσε πολύ/ πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο. Περισσότερες από τις μισές (54,0%) εμφανίζεται μέτρια ικανοποιημένο ενώ το 19% λίγο έως καθόλου. Το ευρήματα αυτά αφορούν την απόσταση μεταξύ των προσδοκιών και των πραγματικών πωλήσεων.
3. Ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα οφείλεται στην άρση των περιορισμών των μετακινήσεων, και της επιθυμίας των καταναλωτών για επιστροφή στην κανονικότητα. Περισσότερες από μία στις τρεις (36,8%) δήλωσε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα, ενώ σχεδόν οι μισές (47,9%) δήλωσαν μέτρια ικανοποιημένες .
4. Παραδοσιακά, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση ήταν πριν από τα Χριστούγεννα.
5. Οι παρατεταμένες αναταράξεις και η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησαν μία στις τρεις επιχειρήσεις (35,6%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/ εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο . Ειδικότερα, το 71% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, υιοθέτησαν ποσοστό που κυμάνθηκε από 11% έως 30%. Το εύρημα αυτό εξηγεί, εν μέρει, ότι στις μισές (50,3%) κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φθηνά εμπορεύματα . Μια δεύτερη εξήγηση μπορεί να δοθεί και από το γεγονός ότι ευνοήθηκαν οι επισκέψεις/ συναθροίσεις και συνεπώς η ανάγκη για ανταλλαγή συμβολικών δώρων.
6. Για το 2022 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια μεικτή εικόνα συγκριτικά με το 2021 με τις θετικές αποκρίσεις να αντισταθμίζουν τις αρνητικές .

7. Η ανισότητα στις επιδόσεις αποτυπώνεται και στις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2023. Μία στις πέντε επιχειρήσεις (18,4%) δηλώνει αδυναμία πρόβλεψης εξαιτίας της υψηλής αβεβαιότητας και του ιδιαίτερα ρευστού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενώ μία στις τέσσερις (26,4%) αναμένουν επιδείνωση.
8. Βασικοί παράγοντες τροφοδότησης αυτής της αβεβαιότητας είναι αφενός οι ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και αφετέρου η αύξηση των τιμών των προμηθευτών. Ως εκ τούτου, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,7%) δηλώνουν εξαιρετικά υψηλή αρνητική επίδραση . Για σχεδόν έξι στις δέκα επιχειρήσεις (58,9%) οι ανατιμήσεις των τιμών των εμπορευμάτων από τους προμηθευτές κυμάνθηκε από 11% έως 30% .

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.