Δημ. Τριανταφύλλου: «Τρικλοποδιά στις …φορολογικές δηλώσεις από την ΑΑΔΕ, για την επιστροφή ενοικίου»!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Δικαιούχοι της Μαγνησίας, κινδυνεύουν να χάσουν το ποσό, λόγω της μη συμπλήρωσης δύο κωδικών!

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την λήξη της προθεσμίας δήλωσης των φορολογικών δηλώσεων και τα προβλήματα της τελευταίας στιγμής είναι μια πραγματικότητα για τους λογιστές και φοροτεχνικούς και της Μαγνησίας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Μαγνησίας κ. Δημήτρη Τριανταφύλλου, ο οποίος μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή, μεγάλος αριθμός νομικών προσώπων αλλά και επαγγελματιών δεν έχουν υποβάλλει ακόμη τις δηλώσεις τους, καθώς υπάρχει καθυστέρηση στην επεξεργασία των στοιχείων τους. Την ίδια στιγμή, πολλοί κινδυνεύουν να χάσουν την επιστροφή ενοικίου, μετά από … τρικλοποδιά, που βάζει η ίδια η ΑΑΔΕ στους φορολογούμενους.

Έχουν μείνει πίσω οι δηλώσεις
νομικών προσώπων και επαγγελματιών

Όπως επεσήμανε ο κ. Τριανταφύλλου, η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων λήγει στις 15 Ιουλίου, ενώ η πλειοψηφία των μισθωτών τις έχουν ήδη καταθέσει.
«Έχουν μείνει πολύ πίσω οι δηλώσεις των νομικών προσώπων και των επαγγελματιών, γιατί πρέπει ορισμένα δεδομένα να καταγραφούν στα ηλεκτρονικά βιβλία, το λεγόμενο Mydataκαι μετά, αφού αυτά επεξεργαστούν από το data, να «ανέβουν» στη φορολογική δήλωση, όπου υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση, δηλαδή κάνει από μία έως δύο ημέρες να ενημερωθεί η φορολογική δήλωση του επαγγελματία και του νομικού προσώπου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τριανταφύλλου για τα προβλήματα της τελευταίας στιγμής, τονίζοντας μάλιστα ότι χθες, το σύστημα δεν «έβαζε μέσα» τους λογιστές.

Τα προβλήματα έχουν ήδη αναφερθεί

Ο πρόεδρος των φοροτεχνικών Μαγνησίας επεσήμανε ότι τα προβλήματα αυτά ήδη έχουν αναφερθεί στη ΑΑΔΕ και ευελπιστούν είτε στη διόρθωση του συστήματος είτε σε μια ολιγοήμερη παράταση. « Εάν χρειάζεται δύο ημέρες για να επεξεργαστούν δεδομένα, χρειάζεται αυτή η ολιγοήμερη παράταση. Η καταβολή θα είναι 31/7 και δεν θα υπάρχει θέμα με αυτό, το θέμα είναι να ολοκληρωθούν ομαλά όλες οι δηλώσεις», επεσήμανε και ανέφερε ότι περίπου τα μισά νομικά πρόσωπα δεν έχουν υποβάλλει ακόμη φορολογική δήλωση.

Αυξημένος ο φόρος για τους επαγγελματίες

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, εκείνοι που θα πληρώσουν και μάλιστα παραπάνω φόρο από πέρυσι είναι οι επαγγελματίες καθώς όπως εξήγησε ο κ. Τριανταφύλλου το τεκμαρτό είναι προσαυξημένο γιατί έγινε αύξηση του κατώτατου μισθού που είναι η βάση υπολογισμού του τεκμαρτού εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών. Μαζί με τις προσαυξήσεις λόγω παλαιότητας, των τριετιών δηλαδή, φέτος είναι μεγαλύτερα τα ποσά που βλέπουν οι επαγγελματίες.
Ένας λόγος ακόμη για τα …αλμυρά εκκαθαριστικά είναι και η επαναφορά της προκαταβολής στο 55%, ενώ πέρυσι το ποσοστό αυτό ήταν μειωμένο.
Οι μόνοι επαγγελματίες που θα δουν μία ελάφρυνση είναι αυτοί, που δραστηριοποιούνται αλλά έχουν και την κύρια κατοικία τους σε χωριά έως 1500 κατοίκους. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις το κράτος έκανε μία έκπτωση για να μην ερημώσει η ύπαιθρος.

Τρικλοποδιά της ΑΑΔΕ για την επιστροφή του ενοικίου

Στο μεταξύ, τον Νοέμβριο πολλοί είναι εκείνοι, που αναμένουν την επιστροφή ενοικίου, σύμφωνα και με τις προ μηνών εξαγγελίες του πρωθυπουργού. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως η ΑΑΔΕ βάζει …τρικλοποδιά στους φορολογούμενους με κίνδυνο πολλοί που δικαιούνται αυτό το βοήθημα, να κινδυνεύουν να το χάσουν.
«Για την επιστροφή του ενοικίου πρέπει να συμπληρωθούν δύο άχρηστοι κωδικοί, που δεν τους συμπλήρωνε ποτέ κανένας, ούτε η ίδια η ΑΑΔΕ. Αυτό δημιούργησε καθυστερήσεις, γιατί έπρεπε να κάνεις τροποιητικές, να μιλήσεις με τους πελάτες σου, ήταν καθυστερήσεις αχρείαστες», είπε ο κ. Τριανταφύλλου και εξήγησε ότι «στο σχέδιο νόμου που υπάρχει για την επιστροφή του ενοικίου λέει ότι πρέπει στη φορολογική δήλωση να υπάρχει ο αριθμός του ηλεκτρονικού μισθωτηρίου, όχι απλά να δηλώσεις ότι πλήρωσες τον ενοίκιο στον τάδε. Τον οποίο αριθμό δεν τον γράφαμε ποτέ. Δεν τον είχε καν η ΑΑΔΕ στις οδηγίες της.Ακόμη και στις φορολογικές δηλώσεις που εκκαθάρισε αυτόματα η ΑΑΔΕ δεν τον έχει συμπληρώσει και οι δικαιούχοι κινδυνεύουν να χάσουν την επιστροφή από αυτή την αστοχία».

Πρέπει να υποβληθούν τροποποιητικές…

Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο έχει δημιουργήσει μία αναστάτωση, γιατί πρέπει να υποβληθούν τροποποιητικές, να μιλήσουν οι λογιστές και οι φοροτεχνικοί με τους πελάτες τους και να κάνουν τη διαδικασία.
«Δεν έχει οριστικοποιηθεί το θέμα, αλλά η ΑΑΔΕ δεν φαίνεται να κάνει πίσω και φαίνεται ότι πολύς κόσμος θα χάσει την επιστροφή από αυτό το γραφειοκρατικό τρικ.Εάν ήταν απαιτούμενο, η ΑΑΔΕ σε αυτές που «έκλεισε» έπρεπε να το είχε συμπληρώσει. Στο τέλος πάντα πετάει το μπαλάκι στους φορολογούμενος, ότι σας είχαμε στείλει ένα email κι έπρεπε να μπείτε να δείτε», τόνισε ο ίδιος.
Μάλιστα, σημείωσε ότι αυτό ήταν και ένας από τους λόγους που υπήρχε καθυστέρηση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και στο φόρτο εργασίας των λογιστών και φοροτεχνικών, μαζί με την έναρξη του ψηφιακού πελατολογίου, αλλά και του ψηφιακού δελτίο αποστολής.
«Για το ψηφιακό πελατολόγιο και για το ψηφιακό δελτίο αποστολής πολλοί ήταν αυτοί, που χρειάζονταν συμβουλές και καθοδήγηση και μαζί με τις τροποποιητικές για το επίδομα ενοικίου, δημιουργήθηκαν αχρείαστες καθυστερήσεις», επεσήμανε ο κ. Τριανταφύλλου.

Ηλεκτρονική γραφειοκρατία το ψηφιακό πελατολόγιο

Ο κ. Τριανταφύλλου αναφέρθηκε όμως και στο ψηφιακό πελατολόγιο. Είχε δε δώσει το παρών και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την περασμένη Τρίτη των επαγγελματιών συνεργειών αυτοκινήτων Μαγνησίας στην ΔΟΥ Βόλου.
Ο πρόεδρος των φοροτεχνικών επεσήμανε ότι «Δεν είμαστε αντίθετοι σε οτιδήποτε ψηφιακό διευκολύνει το να φανερωθεί η φοροδιαφυγή. Αλλά αυτή τη στιγμή όπως είναι φτιαγμένο το ψηφιακό πελατολόγιο, με τόσα στοιχεία που απαιτεί, ουσιαστικά είναι μια ηλεκτρονική γραφειοκρατία. Πρέπει να καθίσεις να γράψεις τι μπήκε, πότε μπήκε, με ποια απόδειξη, τι έκανες κτλ. Είναι στοιχεία που πληροφοριακά είναι άχρηστα, δεν προσφέρουν κάτι στην πάταξη της φοροδιαφυγής. Ένα μέτρο που ξεκίνησε με έναν σωστό στόχο, το έχουν κάνει πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του. Όλο αυτό θα δημιουργήσει καθυστερήσεις στη δουλειά του επαγγελματία, αυτό σημαίνει ότι με λιγότερη δουλειά που θα κάνει θα πρέπει να βγάζει τα ίδια χρήματα κι αυτό οδηγεί σε αύξηση τιμών. Το ψηφιακό πελατολόγιο προκαλεί ένα διοικητικό κόστος που δεν χρειάζεται».

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.