Γ. Μελισσάρης στο Ράδιο ΕΝΑ: «Μαύρος χρυσός τα … προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Πώς μπορούμε να προστατευτούμε από τις ενοχλητικές κλήσεις, σύμφωνα με την ΕΕΚΕ

Πολλοί είναι οι πολίτες που διαμαρτύρονται για τις τηλεφωνικές κλήσεις που δέχονται σε διάφορες ώρες της ημέρας για προωθητικές ενέργειες από εταιρείες, με τον νομικό σύμβουλο της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, Γιώργο Μελισσάρη, να μιλά στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή και να τονίζει ότι μπορούμε να αποφύγουμε αυτές τις κλήσεις με την εγγραφή μας στο Μητρώο του άρθρου 11. Την ίδια ώρα, αρκετές οι καταγγελίες Βολιωτών για υπερβολικές οχλήσεις .

Ωστόσο όπως επισημαίνει, τα προσωπικά στοιχεία και δεδομένα έχουν χαρακτηριστεί ως ο «μαύρος χρυσός» της σύγχρονης εποχής. «Όποιος έχει και διαχειρίζεται προσωπικά δεδομένα, μπορεί και να τα εκμεταλλευτεί και να τα «σπρώξει» σε υπηρεσίες, εταιρείες και κράτη για να τα χρησιμοποιήσουν εις βάρος των πολιτών. Παρά το νομικό πλαίσιο που υπάρχει, τις μη ζητηθείσες επικοινωνίες, δηλαδή τις τηλεφωνικές κλήσεις που κάνουν οι διαφημιστικές εταιρείες, ακόμη σε ακατάλληλες ώρες, για να μας πουλήσουν προϊόντα άσχετα με τον πάροχο με τον οποίο έχουμε συμβληθεί. Αυτό είναι δυστυχώς διαχρονικό φαινόμενο, οι διαφημιστές ψάχνουν συνεχώς τρόπο για να προωθήσουν προϊόντα και ένας εξ αυτών είναι η προσωπική τηλεφωνική επικοινωνία» ανέφερε ο κ. Μελισσάρης.

Σύμφωνα με τον  νομικό σύμβουλο της Ένωσης Καταναλωτών, αν δεν θέλουμε ν’ ακούμε διαφημίσεις από το τηλέφωνο, πρέπει να πάμε είτε στον πάροχό μας ή ηλεκτρονικά και να ενταχθούμε στο Μητρώο του άρθρου 11, νόμου 3471/2006, όπου καταχωρούνται τα στοιχεία μας και η βούλησή μας να μην δεχόμαστε τηλεφωνικές κλήσεις. Εφόσον εγγραφούμε στο Μητρώο, οι εταιρείες πρέπει να ενημερώσουν τους διαφημιστές. Οι διαφημιστικές έχουν το δικαίωμα να ζητάνε στοιχεία μία φορά τον μήνα για συνδρομητές, εκτός αν αυτοί είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο, οπότε αν δοθούν στοιχεία εγγεγραμμένων, υπάρχει νομική δυνατότητα για αξίωση αποζημίωσης για ηθική βλάβη, ταλαιπωρία και αναστάτωση.  «Γενικά το Μητρώο τηρείται και δεν παραβιάζεται από τις εταιρείες. Η αίτηση μπορεί να γίνει και ηλεκτρονικά και να απαλλαγούμε από τις τηλεφωνικές κλήσεις» επεσήμανε σχετικά.

Ωστόσο οι καταγγελίες που λαμβάνει για ανεπιθύμητες κλήσεις ο κόσμος, έχουν μειωθεί, σύμφωνα με τον κο Μελισσάρη. «Επειδή το νομοθετικό πλαίσιο της προστασίας από μη ζητηθείσα επικοινωνία αφορά περισσότερο τηλεφωνικές κλήσεις και όχι sms ή e-mail, οι διαφημιστικές έχουν φύγει λίγο από τις κλήσεις και έχουν πάει σε άλλους τρόπους, πχ στοχευμένα μέσω του διαδικτύου. Οπότε έχουν περιοριστεί οι καταγγελίες, όμως παραμένει το πρόβλημα, όπως και αυτό των κλήσεων από εισπρακτικές εταιρείες, για τις οποίες έχουν άλλο νομοθετικό πλαίσιο» κατέληξε.

Απόδοση: Χρυσόστομος Τρίμμης

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.