Χαμένο πάει το περισσότερο ρεύμα που βγαίνει από μικρούς παραγωγούς, καθώς θεωρείται πλεονάζον και δεν μπορεί να διοχετευθεί στο δίκτυο. Ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, Νίκος Τσεμπερλίδης, ανέφερε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή ότι το πρόβλημα με τα ακριβά τιμολόγια ρεύματος δεν αφορά στα χρώματα, αλλά στο χρηματιστήριο ενέργειας, το οποίο το χρησιμοποιούν πέντε το πολύ εταιρείες.
Αυτοί που πουλάνε και αυτοί
που αγοράζουν είναι οι ίδιοι!
Το χρηματιστήριο περιλαμβάνει αυτούς που πουλάνε, αυτούς που αγοράζουνε και είναι ίδιοι στην ουσία, διαμορφώνοντας τις τιμές, όπως θέλουν. Δεν πληρούνται στο χρηματιστήριο συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως τα μακροχρόνια συμβόλαια, παίζοντας με τις τιμές της επόμενης ημέρας αποτελώντας ένα χρηματιστήριο ληστρικό για τον καταναλωτή. Επίσης ο κ. Τσεμπερλίδης έκανε λόγο για κοροϊδία από μέρους της κυβέρνησης σχετικά με τις επιστολές που απέστειλε ο πρωθυπουργός στην Κομισιόν, παραμονές των Ευρωεκλογών, γιατί οι νέοι επίτροποι, μεταξύ αυτών και ο της Ενέργειας, θα αναλάβουν το χαρτοφυλάκιό τους τον ερχόμενο Δεκέμβριο, οπότε μέχρι να εξετάσουν την επιστολή του κ. Μητσοτάκη, θα χρειαστεί να περάσει καιρός. Ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών ανέφερε πως τις μεσημβρινές ώρες όταν παράγεται ρεύμα από ήλιο και αέρα από τους μικρούς παραγωγούς πετάγεται, ενώ ο ΑΔΜΗΕ διαθέτει εργαλείο, το οποίο παρουσιάζει τη διακύμανση της τιμής του ρεύματος της επόμενης ημέρας. Ουσιαστικά η Ελλάδα παράγει περισσότερο ρεύμα από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, χωρίς να μπορεί να διατεθεί με αποτέλεσμα να πετάγεται. Ωστόσο, δεν απορρίπτεται το ρεύμα από τους μεγάλους παραγωγούς, αλλά από τους μικρούς οι οποίοι προσπαθούν να επιβιώσουν.
Γιατί δεν δημιουργήθηκαν ενεργειακές κοινότητες;
«Το ερώτημα είναι γιατί δεν βοήθησαν στη δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων, με το ΚΕΠΚΑ να το έχει συμφωνήσει με δημάρχους, αλλά και γιατί δεν προωθήθηκε και το ζήτημα της αποθήκευσης. Το μόνο που έκαναν ήταν να απεμπλακούν από τη χρήση του λιγνίτη, ο οποίος ήταν και φθηνός και ελληνικός, πληρώνοντας ένα ποσό για τη χρήση του, επειδή μολύνει το περιβάλλον. Βέβαια και το φυσικό αέριο μολύνει το περιβάλλον, αλλά λιγότερο σε σχέση με τον λιγνίτη, ενώ η μετάβαση από το ένα στο άλλο έγινε επειδή παλαιότερα το αέριο ήταν πάμφθηνο, αλλά δεν διασφαλίσαμε το μέλλον και μπήκαμε σε ένα παιχνίδι, πληρώνοντάς το ακριβά και οδηγώντας τη χώρα στην ακρίβεια, γιατί η ενέργεια έπαιξε σημαντικό ρόλο ώστε να έχουμε τόσο μεγάλη ακρίβεια» υποστήριξε ο κ. Τσεμπερλίδης. Οι καταναλωτές ζητούσαν να εφαρμοστεί το κυμαινόμενο τιμολόγιο και το σταθερό, και όχι αυτά που ισχύουν τώρα με πράσινο κυμαινόμενο, κίτρινο και άλλα χρώματα, ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές εντάχθηκαν αυτόματα στο πράσινο το οποίο είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερο σε σχέση με το κίτρινο.
Λύση οι έξυπνοι μετρητές
Το γεγονός αυτό συνέβη ώστε να κερδοσκοπήσουν οι εταιρίες, γιατί δεν διαφέρει σε κάτι το πράσινο από το κίτρινο, καθώς το μόνο που αλλάζει είναι ο χρόνος όπου ανακοινώνεται η τιμή. «Άμα θέλουν να βοηθήσουν τα νοικοκυριά και την οικονομία, θα πρέπει να τοποθετήσουν τους έξυπνους μετρητές, ώστε να ενισχύσουν το δυναμικό τιμολόγιο. Αυτό σημαίνει πως ο καταναλωτής θα γνωρίζει πότε είναι η χαμηλότερη τιμή και θα χρησιμοποιεί τότε τις περισσότερο ενεργοβόρες συσκευές, προκειμένου να γλιτώσει χρήματα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δούμε τις διαφορές από εταιρεία σε εταιρεία, και να επιλέξουμε τα κίτρινα τιμολόγια που είναι και τα φθηνότερα» υποστήριξε και συμπλήρωσε πως οι καταναλωτές θα διαβάζουν και τους λογαριασμούς, καθώς μπορεί να κρύβουν παγίδες.
Τι ανακάλυψε το ΚΕΠΚΑ!
Όπως τονίστηκε και από τον κ. Τσεμπερλίδη, με αφορμή παράπονα ακροατών στο Ράδιο Ένα 102,5, είναι λογικό να υπάρχουν διαμαρτυρίες για υπέρογκους λογαριασμούς, καθώς το πράσινο τιμολόγιο στο οποίο εντάχθηκαν οι περισσότεροι καταναλωτές, αυτομάτως, είναι ακριβότερο!
Μάλιστα σε μια περίπτωση, εταιρεία χρέωσε καταναλωτή του οποίου ο λογαριασμός είχε μικρούς συντελεστές και έβγαζαν τα μηδενικά και το πολλαπλασίαζαν με μεγαλύτερο νούμερο, και ενώ έπρεπε να είναι 0,85 ευρώ χρεώνονταν 85 ευρώ. Ο καταναλωτής απευθύνθηκε στο ΚΕΠΚΑ, και εντοπίστηκε το λάθος, η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη και μίλησε για λάθος. Καταλήγοντας ο κ. Τσεμπερλίδης ζήτησε οι καταναλωτές να αποκτήσουν συνείδηση και να ενισχύσουν τις Ενώσεις, όπως για παράδειγμα τον ΚΕΠΚΑ, καθώς παρά την ετήσια συνδρομή των 30 ευρώ, θα βγουν πολλαπλά κερδισμένοι από την ενασχόλησή τους με το καταναλωτικό κίνημα.































