Νέες χρεώσεις τραπεζών, προκαλούν …”εγκεφαλικά” καταναλωτών της Μαγνησίας

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ευαγγ. Κεκελέκη στο Ράδιο ΕΝΑ: «Οι τράπεζες βρίσκουν τρόπους να καλύψουν τις μειωμένες χρεώσεις»

Oι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στις χρεώσεις που γίνονται στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και στις κάρτες τους, ανέφερε η γενική γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) Ευαγγελία Κεκελέκη μιλώντας στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή, με αφορμή τις νέες μηνιαίες χρεώσεις που επιβάλει ελληνική συστημική τράπεζα τελευταία, ύψους περίπου 80 λεπτών τον μήνα σε κάθε λογαριασμό, με τις δικαιολογίες, όπως τόνισε και η ίδια να μην είναι πειστικές…
«Αν υπολογίσουμε ότι επιβάλλεται σε κάθε λογαριασμό κάθε μήνα, είναι ένα σημαντικότατο ποσό. Είναι 9.60 ευρώ κάθε χρόνο για κάθε λογαριασμό και αν το βάλουμε για πόσους λογαριασμούς έχει η συγκεκριμένη τράπεζα, μιλάμε για εκατομμύρια, κοντά δισεκατομμύριο» τόνισε η κα Κεκελέκη, αναφερόμενη στις υποτιθέμενες παροχές που προκύπτουν με βάση τη χρέωση…

Η γ.γ. του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ευαγγελία Κεκελέκη

Αλλιώς ο λογαριασμός, δεν είναι ασφαλής;

«Είδαμε στην ιστοσελίδα της τράπεζας που λέει να κάνουμε τις συναλλαγές μας με ασφάλεια. Δηλαδή αν δεν πληρώσω για να κάνω τις συναλλαγές μου, ο λογαριασμός μου δεν είναι ασφαλής; Με βάση την ευρωπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία και τις συνθήκες για τις τράπεζες, το πρώτο κριτήριο που πρέπει να πληρούν είναι η ασφάλεια των λογαριασμών. Άρα εδώ μας λένε ψέματα. Γιατί ν’ ασφαλίσω τον λογαριασμό; Αφού με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία έχουμε εγγυημένες τις καταθέσεις μέχρι 100 χιλιάδες ευρώ ανά καταθέτη και ανά λογαριασμό. Αν έχω έναν λογαριασμό σε μία τράπεζα μαζί με έναν ακόμη πρόσωπο, μέχρι 200 χιλιάδες ευρώ είναι εγγυημένα, σε περίπτωση πχ χρεωκοπίας της τράπεζας» σημείωσε.
«Λέει επίσης για δωρεάν εισερχόμενα και εξερχόμενα εμβάσματα μέσω digital banking, μέχρι 5 χιλιάδες ευρώ. Για όλα; Εντός της ίδιας τράπεζας; Από αυτήν την τράπεζα σε κάποια άλλη; Είναι πολύ αόριστο. Το μόνο που λέει είναι η δωρεάν φόρτιση προπληρωμένης κάρτας. Λέει για συμμετοχή σε πρόγραμμα επιβράβευσης. Μα αυτήν την έχουμε και αν πάρουμε κάποιες χρεωστικές κάρτες» ανέφερε επίσης.

Αλλάζει κάτι με το IRIS;

Ωστόσο, στάθηκε ιδιαίτερα στην αναφορά από πλευράς τράπεζας για δωρεάν μεταφορά χρημάτων έως 500 ευρώ ημερησίως μέσω IRIS. «Αυτό το σύστημα είναι δωρεάν και έγινε ακριβώς για να μην έχει χρεώσεις. Αυτό τι σημαίνει; Έχουν σκοπό να επιβάλλουν χρεώσεις; Κάτι κρύβεται» επεσήμανε η κα Κεκελέκη.
Σύμφωνα με τη γεν. γραμματέα του ΚΕΠΚΑ, οι καταναλωτές οι οποίοι δεν έχουν κάποιες τέτοιες συναλλαγές, μπορούν μέσω του e-bankingή μέσω τηλεφώνου στην τράπεζα, να πουν ότι δεν θέλουν να έχουν αυτές τις χρεώσεις. «Παλαιότερα είχαμε άλλη τράπεζα, που είχε βάλει χρέωση 60 λεπτά τον μήνα για… πράσινη συμβουλή! Οι τράπεζες όμως βρίσκουν τρόπους για ν’ αντικαταστήσουν το υποτιθέμενο χάσιμο που είχαν από τη μείωση των χρεώσεων» τόνισε και κατέληξε ως εξής: «Κάθε φορά που ελέγχουμε τον λογαριασμό μας προσέχουμε για τέτοιες χρεώσεις. Οποιαδήποτε χρέωση δεν μας κάθεται καλά, την ψάχνουμε. Κάθε μήνα ελέγχουμε τις κινήσεις σε λογαριασμούς και κάρτες. Κρατάμε πάντα το αρχείο τι έχουμε χρεώσεις εμείς τους λογαριασμούς μας ή τις κάρτες μας και τα διασταυρώνουμε με τα αντίγραφα των λογαριασμών. Επειδή είναι μικροχρεώσεις δεν τις καταλαβαίνουμε και δεν πρέπει να αποδεχόμαστε άκριτα αυτά που επιβάλλουν οι τράπεζες».
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Χρυσόστομος Τρίμμης

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.