Στους γονείς ρίχνει την ατομική ευθύνη η κυβέρνηση, για τη βία στα σχολεία, ενώ η ίδια δεν έχει λάβει μέτρα για να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα που σχετίζεται με τη νεανική συμπεριφορά, όπως οι δράσεις αθλητισμού και πολιτισμού στα σχολεία, ακόμη και τα απογεύματα, όπως έχουν προτείνει οι γονείς.
Όπως ανέφερε η Στέλλα Βαλαβάνη υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων και Μαθητών (ΑΣΓΜΕ), μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και τον Ηλία Κουτσερή, για άλλη μια φορά οι εξαγγελίες της κυβέρνησης μας βρίσκουν στο ίδιο έργο θεατές, οι γενικόλογες διαπιστώσεις είναι χαρακτηριστικές και όλες έχουν κοινό παρονομαστή, την ατομική ευθύνη που έχουν οι γονείς…
«Σε μια κοινωνία που παράγει βία…»
«Η κοινωνία, το κράτος και οι κυβερνήσεις διαχρονικά, δεν έχουν ευθύνες για το πώς είναι τα σχολεία σήμερα, όσον αφορά στο κτιριακό που δεν εμπνέει τα παιδιά και πολύ περισσότερο όταν λέμε, ότι αυτή τη στιγμή για να αντιμετωπίσεις ένα πρόβλημα σε μια κοινωνία που παράγει βία, πρέπει να δούμε συγκεκριμένα μέτρα», τόνισε η κ. Βαλαβάνη.
Σύμφωνα με την ίδια, οι οργανώσεις γονέων ζητούν μόνιμους κοινωνικούς επιστήμονες σε κάθε σχολική μονάδα με οργανική θέση, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, για να βοηθήσουν σε μια σειρά από ζητήματα που παρατηρούνται στη σχολική κοινότητα, ένα από τα οποία είναι η νεανική συμπεριφορά.
«Μας πετάνε το μπαλάκι…»
Η κ. Βαλαβάνη τόνισε ότι «μας πετάνε το μπαλάκι στον ποιοτικό χρόνο, όταν όλοι οι γονείς είναι θυμωμένοι, δουλεύουν ακατάστατα ωράρια από 8 ως 12 ώρες, ο ελεύθερος χρόνος που έχουν είναι πολύ λίγος και οι δραστηριότητες που πρέπει να γίνουν με τα παιδιά, όπως αθλητισμός, πολιτισμός και άλλες δραστηριότητες που ηρεμούν την ψυχολογία τους, κοστίζουν και δεν υπάρχει η πρόσβαση.
Η ίδια τόνισε ότι η ΑΣΓΜΕ, όπως και η Ομοσπονδία Αττικής έκαναν υπόμνημα και ζήτησαν από τα υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας τα σχολεία τα απογεύματα να είναι ανοιχτά, να χρηματοδοτηθούν από το υπουργείο Εσωτερικών οι Δήμοι με μόνιμο προσωπικό καλλιτεχνών και καθηγητών φυσικής αγωγής που θα κάνουν δραστηριότητες τα απογεύματα, στον φυσικό χώρο του σχολείου, δίνοντας στα παιδιά μια κατεύθυνση για να βγάλουν την ενέργειά τους συλλογικά.
Όπως είπε, αν κάνουν κάτι που τους αρέσει στον φυσικό τους χώρο και το πρωί στο μάθημα, θα αγαπήσουν ακόμη περισσότερο τον ίδιο το χώρο από τα Νήπια, τα Δημοτικά Σχολεία, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Δεν υπάρχει η ενισχυτική διδασκαλία
«Είναι ένα φαινόμενο πολυπαραγοντικό που ούτε με την καταστολή λύνεται, ούτε με μέτρα τοπικής ευθύνης, αλλά έχει να κάνει με μια κοινωνία που είναι ανταγωνιστική, έχει να κάνει με το σχολείο που είναι πλήρως ανταγωνιστικό ειδικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ενώ τα παιδιά μας από το Δημοτικό νιώθει κανείς ότι είναι άλογα κούρσας αγώνα, κάτι που από μόνο του δημιουργεί βία», ανέφερε η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Συνομοσπονδίας.
Ακόμη τόνισε ότι πλέον δεν υπάρχει η ενισχυτική διδασκαλία που θα βοηθούσε τους μαθητές, ειδικά ενόψει των Πανελληνίων εξετάσεων.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος































