Ποια παράπονα και ποιες καταγγελίες έκαναν το 2022, καταναλωτές, και απ΄ τη Μαγνησία

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Πρώτες οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με τον Ν. Τσιμπερλίδη, πρόεδρο του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Πρώτες στα παράπονα των καταναλωτών βρίσκονται οι εταιρίες ηλεκτρικής ενέργειας, με βάση τον ετήσιο απολογισμό για το 2022, απ΄όλη την Ελλάδα, όπως και από τη Μαγνησία, που έκανε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και ο πρόεδρος Νίκος Τσεμπερλίδης μίλησε για το θέμα στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή.
«Το πρόβλημα με τις εταιρίες ηλεκτρικής ενέργειας, ήταν τόσο έντονο, γιατί ο τρόπος με τον οποίο άνοιξε η αγορά ήταν έντονα παραπλανητικός και δεν είπαν σε κανέναν ότι η τιμή που έδινε η κάθε εταιρεία τότε, δεν ισχύει αν αλλάξει η τιμή στο χρηματιστήριο, τότε θα πρέπει να βάλω μια ρήτρα αναπροσαρμογής και την έβαζε στα συμβόλαια, αλλά δεν το εξηγούσε στον καταναλωτή», τόνισε ο κ. Τσεμπερλίδης.

«Παράνομος και πλασματικός ο τρόπος»

Σύμφωνα με τον ίδιο οι καταναλωτές ανακάλυψαν ξαφνικά τη ρήτρα αναπροσαρμογής, η οποία δεν ήταν παράνομη, αλλά η σύνδεση της χρηματιστηριακής τιμής ενός προϊόντος με την τιμή πώλησης. «Αυτό δεν μπορεί παρά να γίνεται, αλλά ήταν παράνομος και πλασματικός ο τρόπος, που το προώθησαν και μάλιστα επειδή υπήρξε αυτή η τεράστια ακρίβεια, εκτέθηκαν όλοι και φάνηκε ότι ήταν επιχειρήσεις, οι οποίες δεν ρισκάρουν τίποτα», επισήμανε ο πρόεδρος του ΚΕΚΠΑ.
Ο ίδιος είπε ότι συμφωνήθηκε με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας να γίνεται ένας άλλος τρόπος αποτύπωσης, ενώ προέκυψε νέο πρόβλημα, επειδή οι μετρήσεις της ενέργειας και φυσικού αερίου, παίρνονται κάθε 4 μήνες από τους καταναλωτές, ενώ οι τιμές αλλάζουν κάθε μήνα. Συνεπώς αν ο καταναλωτής δεν έχει μηνιαία αποτύπωση, οι εταιρίες μπορούν να υπολογίζουν περισσότερη κατανάλωση για να έχουν πιο πολλά κέρδη.

«Έξυπνοι μετρητές ρεύματος»

Ο κ. Τσεμπερλίδης τόνισε ότι το πρόβλημα θα λυθεί με έξυπνους μετρητές ρεύματος με δυναμική τιμολόγηση που θα βοηθήσει τα νοικοκυριά να κάνουν οικονομία, ή να παίρνουν οι καταναλωτές τις ενδείξεις κάθε μήνα και να τιμολογούνται ανάλογα με τις μηνιαίες χρεώσεις, για να μη μεταφέρεται το κόστος σε άλλον μήνα που οι χρεώσεις είναι ακριβότερες.

Οι καταγγελίες
Στόχος της καταγραφής και της στατιστικοποίησης των καταγγελιών είναι για να εντοπίζεται σε ποιόν τομέα της αγοράς παρουσιάζονται προβλήματα. Από τη στιγμή που καταγράφονται τα προβλήματα, γίνεται αναζήτηση τι ακριβώς ευθύνεται γι’ αυτές τις αυξημένες καταγγελίες, ερωτήματα, παράπονα που καταγράφονται και εκεί διαπιστώνεται αν είναι έλλειμμα νομοθεσίας, αν είναι θέμα πρακτικών των προσφορών, αν είναι ευθύνη των καταναλωτών γιατί δεν έχουν γνώση και αν χρειάζεται αλλαγή νομοθεσίας.
Ο πρόεδρος ανέφερε ότι τα στοιχεία που καταγράφει το ΚΕΠΚΑ, βοηθούν πάρα πολύ στη διαβούλευση όταν χρειάζεται να αλλάξει ένα θεσμικό πλαίσιο.
Πλέον, αφού η Πολιτεία παλινδρόμησε και δύο ενώσεις καταναλωτών έκαναν αγωγή για να κηρυχθεί παράνομη η ρήτρα αναπροσαρμογής και κυρίως το πολιτικό κόστος, βρήκε τρόπους για να γίνουν επιδοτήσεις, ιδιαίτερα στα οικιακά τιμολόγια, ανέφερε ο πρόεδρος του ΚΕΚΠΑ.

Τα παράπονα και οι καταγγελίες

Τo 2022, το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε 4.267 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών. Στην πρώτη πεντάδα ξεχωρίζουν:
Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστά
1 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 1.116 26,15
2 Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 818 19,17
3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 552 12,94
4 Πωλήσεις από απόσταση 542 12,70
5 Πάροχοι φυσικού αερίου 316 7,41
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 89.840,38 ευρώ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.