Πολλά είναι τα προβλήματα των δανειοληπτών από τις τακτικές των εισπρακτικών εταιριών, όπως διαπιστώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, η οποία εντόπισε 18 «αγκάθια» που κάνουν δύσκολη τη ζωή των δανειοληπτών, κινδυνεύοντας ανά πάσα στιγμή να δουν το ακίνητό τους σε πλειστηριασμό.
Ο Παναγιώτης Καλόφωνος οικονομικός σύμβουλος της ΕΕΚΕ μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή και ανέφερε ότι οι εισπρακτικές είναι εταιρίες επιδιώκουν το κέρδος με κάθε μέσον, αλλά το μεγάλο τους φορτίο ή η εσωτερική τους οργάνωση, δημιουργούν πολλά προβλήματα στους καταναλωτές.
Τα «αγκάθια» που έχει εντοπίσει η Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος για τα funds είναι ότι οι επικοινωνίες γίνονται μόνο τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπου διατίθεται, ενώ υπάρχει δυσκολία της επικοινωνίας δια ζώσης.
Ακόμη, υπάρχει ανυπαρξία σταθερών εκπροσώπων ανά υπόθεση και πρέπει ο δανειολήπτης να κάνει ξανά όλο το βιογραφικό του, δήθεν για το GDPR (γενικός κανονισμός για την προστασία δεδομένων), μια διαδικασία μάλλον παρελκυστική, παρά ουσιαστική. Σύμφωνα με τον κ. Καλόφωνο, ακόμη και το τηλέφωνο να κλείσει ο δανειολήπτης πρέπει να ξάνει ξανά το ίδιο δίλεπτο ή τρίλεπτο τακτοποίησης, όπως το λένε οι ίδιοι.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τόσο με τις εισπρακτικές εταιρίες, όσο και με τον εξωδικαστικό μηχανισμό, ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων δεν έδωσε τη συναίνεσή του για την άρση του τραπεζικού απορρήτου, κάτι που αποτελεί την μέγιστη υποκρισία, διότι εάν δεν τη δώσεις για να δει κάποιος τα στοιχεία του, τον επόμενο μήνα έχουν βγάλει το ακίνητό του σε πλειστηριασμό, οπότε γνωστοποιούνται τα στοιχεία του δανειολήπτη.
Ακόμη ο οικονομικός σύμβουλος είπε για τα funds, ότι έχουν απαιτήσεις μόνο ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ρύθμισης, αδιαφορώντας για ανθρώπους ψηφιακά αναλφάβητους και δεν γνωρίζουν τα χειριστούν στα smartphones, υπάρχει συνειδητή ανυπαρξία κοινωνικών κριτηρίων ή κριτηρίων για τις περιπτώσεις αποδεδειγμένα σοβαρών ασθενειών με έγγραφα νοσοκομείων.
«Λύσεις, μόνο μέσω αλγοριθμικών οδηγιών…»
«Εφόσον κάποιος έχει δυσκολία να επικοινωνήσει και να κάνει οτιδήποτε, φτάνουμε στις λύσεις, που όμως είναι μόνο μέσω αλγοριθμικών οδηγιών και την περιουσιακή κατάσταση των δανειοληπτών. Αν κάποιος χρωστάει 10.000 € αι έχει ένα σπίτι που κοστίζει 100.000 €, σου λένε ¨δώσε το σύνολο των χρημάτων να σου κάνουμε έκπτωση και να πληρώσεις 9.000 €¨. Αυτά δεν είναι ρυθμίσεις όταν είναι γνωστό ότι τα δάνεια τα έχουν αγοράσει σε πολύ χαμηλότερα ποσά της αξίας, που κανείς δεν γνωρίζει γιατί είναι αδιαφανής η διαδικασία», είπε ο κ. Καλόφωνος.
Αν συμφωνήσει κάποιος σε ρύθμιση, οι απαιτήσεις των εισπρακτικών είναι για πολύ υψηλές προκαταβολές, με βάση την εμπορική αξία των σπιτιών και η ρύθμιση στεγαστικών δανείων, ανεξαρτήτων των δυνατοτήτων του δανειολήπτη. Αν κάποιος δεν δεχτεί να ενταχθεί σε ρύθμιση, υπάρχει ταχεία διαδικασία είσπραξης μέσω πλειστηριασμών και μάλιστα σε διάστημα σύντομο 2-5 μήνες.
Στο «σφυρί» σπίτι αξίας 150 χιλιάδων
ευρώ για οφειλή 10 χιλιάδων ευρώ !
Ο ίδιος είπε ότι η ΕΕΚΕ έχει εντυπωσιαστεί από τη γραφειοκρατική αντιμετώπιση με πλήθος, τη χρονοβόρα διαδικασία εκτίμησης των εγγράφων, την ενδοεταιρική ασυνεννοησία τους και επέστησε την προσοχή σε ανθρώπους που χρωστούν λίγα χρήματα και έχουν ακίνητη περιουσία είναι οι καλύτεροι στόχοι τους, γιατί βγάζοντας απαίτηση για να πλειστηριαστεί ένα σπίτι, κινδυνεύει να χάσει ένα σπίτι 100.000-150.000 € για ένα χρέος 10-20.000 € και υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Καλόφωνο, η απαίτηση για τέτοιες περιπτώσεις είναι πιεστική να εισπραχθούν οι οφειλές, ενώ έχουν διαπιστωθεί λάθη, από τις τράπεζες και αμέλειες των ανθρώπων που δεν καταλάβαιναν και δεν εξυπηρέτησαν τα δάνειά τους ενώ είχαν τη δυνατότητα.
«Ιδιαίτερα αν έχεις εισόδημα και μια περιουσία, δεν αστειεύεσαι με το fund με όρους του δικαιωματισμού και οι αποφάσεις είναι αρνητικές, οπότε είναι δώρο άδωρο», επισήμανε ο κ. Καλόφωνος που κάλεσε τους δανειολήπτες να απευθυνθούν για συμβουλές στην ΕΕΚΕ και να είναι απολύτως ενημερωμένοι πριν μιλήσουν με αυτούς τους ανθρώπους, γιατί κάθε ρύθμιση είναι εξατομικευμένη.






























