
Ένα νέο περιστατικό λάθους από εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της … προχειρότητας, όπως καταγγέλλεται, με την οποία αντιμετωπίζονται οι δανειολήπτες. Μέλος του Συλλόγου Δανειοληπτών Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος έλαβε εξώδικη δήλωση για εγγραφή προσημείωσης υποθήκης σε ακίνητό της στα Πορρόϊα Σερρών, η οποία –κατά το επίσημο έγγραφο– είχε γίνει… στο Κτηματολογικό Γραφείο Βόλου! Το περιστατικό καταγγέλθηκε δημόσια από τον πρόεδρο του Συλλόγου, κ. Χαράλαμπο Περβανά, σε συνέντευξή του στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και τον Ηλία Κουτσερή.
Ανασφάλεια και σύγχυση από τέτοια φαινόμενα
Ο κ. Περβανάς χαρακτήρισε το λάθος «απαράδεκτο», τονίζοντας ότι τέτοια φαινόμενα προκαλούν ανασφάλεια και σύγχυση στους πολίτες:
«Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Έχουμε ξαναδεί αντίστοιχες περιπτώσεις. Το ζήτημα είναι η επιπολαιότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τόσο σοβαρές νομικές πράξεις από τις εταιρείες διαχείρισης».
Διαταγές πληρωμής, πλέον από δικηγόρους
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις επερχόμενες αλλαγές που θα ισχύσουν από 1.1.2026, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας:
«Από την 1η Γενάρη οι διαταγές πληρωμής δεν θα εκδίδονται πλέον μέσα από τα δικαστήρια ούτε με έγκριση δικαστή. Θα τις εκδίδουν οι ίδιοι οι δικηγόροι των εταιρειών διαχείρισης, οι οποίοι είναι πολλοί και γνωστοί πανελλαδικά. Καλυμμένοι από τον νόμο, θα μοιράζουν διαταγές πληρωμής με την ταχύτητα… ενός ανεμιστήρα».
Με χρήματα η όποια ανακοπή
Η διαδικασία αυτή, όπως υπογράμμισε, θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους δανειολήπτες:
«Ο πολίτης θα πρέπει να βρει χρήματα για να καταθέσει ανακοπή. Και ύστερα να ξαναπληρώσει για να συνεχίσει τη δικαστική διαμάχη. Στην πραγματικότητα κανένας Έλληνας δεν έχει αυτή τη δυνατότητα».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου ανέφερε ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα από παλαιότερη υπόθεση:
«Μία δανειολήπτρια που κατοικεί στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, έλαβε διαταγή πληρωμής και κατασχετήριο που είχαν επιδοθεί… στην Κρήτη, όπου η ίδια δεν είχε βρεθεί ποτέ. Αν δεν το έβλεπε τυχαία συγγενής της, μέσα από τις πλατφόρμες πλειστηριασμών, θα έχανε το σπίτι της».

«Σκεφθείτε μια συνωνυμία στον… Βόλο»!
Ο κ. Περβανάς προειδοποίησε για τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν ακόμη και από απλές συνωνυμίες:
«Φανταστείτε να υπάρχει κάποιος στον Βόλο με το ίδιο όνομα και να βγει σε πλειστηριασμό το σπίτι του, ενώ δεν έχει πάρει ποτέ δάνειο. Τι θα μπορούσε να κάνει τότε; Αυτή η επιπολαιότητα δεν έχει τέλος».
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δανειολήπτες πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση:
«Όλα πρέπει να καταγγέλλονται. Με κάθε διαταγή πληρωμής που παραλαμβάνει κάποιος, οφείλει να απευθύνεται σε συμβολαιογράφους ή δικηγόρους, ώστε να ελέγχει εάν το έγγραφο αντιστοιχεί πράγματι στο ακίνητό του. Δεν αρκεί να παραλαμβάνουμε την επίδοση και να την αφήνουμε σε ένα συρτάρι. Οι δανειολήπτες πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και να κινούνται πάντα με νομική υποστήριξη».
Το περιστατικό με την εσφαλμένη αναφορά στο Κτηματολογικό Γραφείο Βόλου αποδεικνύει, σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Περβανά, το μέγεθος της προχειρότητας που επικρατεί. Με τις αλλαγές που έρχονται το 2026, ο κίνδυνος για μαζικές, βεβιασμένες και λανθασμένες ενέργειες εις βάρος των δανειοληπτών αυξάνεται δραματικά. «Στο χέρι μας είναι», τόνισε ο ίδιος, «να καταγγέλλουμε και να αντιδρούμε. Δεκαπέντε χρόνια οι καναπέδες έχουν βουλιάξει. Ας σηκωθούμε λοιπόν».
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Μαριάνθη Λίκαϊ






























