Εκτός λειτουργίας τα συστήματα ασφαλείας στις σήραγγες του ΟΣΕ σε Τέμπη και Πλαταμώνα

Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα του Ευαγγελισμού έχει προκαλέσει σοκ στην ελληνική κοινωνία, αλλά και στην παγκόσμια κοινότητα, με απολογισμό μέχρι στιγμής 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Τι θα είχε συμβεί όμως, αν το δυστύχημα είχε μερικές εκατοντάδες μέτρα πριν, στη σήραγγα των Τεμπών μήκους 5 χιλιομέτρων; Το ερώτημα τέθηκε στο δημόσιο διάλογο, χωρίς ποτέ να απαντηθεί, αφού η συζήτηση σταμάτησε στο «ευτυχώς».

Μετά από το δράμα του Ευαγγελισμού ωστόσο, ακολουθήσε ένας ορυμαγδός αποκαλύψεων σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας του Οργανισμού Σιδηροδρόμων. Σήμερα η larissanet αποκαλύπτει ότι τα συστήματα ασφαλείας  που έχουν τοποθετηθεί στις δύο σήραγγες του ΟΣΕ στα Τέμπη (5 χλμ) και του Πλαταμώνα (2,6 χλμ) είναι εκτός λειτουργίας από το 2006!

Από την τραγωδία των Τεμπών Φωτ. larissanet

Πιο συγκεκριμένα μια ελληνική και μια διεθνής εταιρεία έχουν εγκαταστήσει στις σήραγγες το «Σύστημα Ασφάλειας Διαχείρισης Ατμόσφαιρας» το οποίο ανιχνεύει την αύξηση της θερμοκρασίας μέσα στο τούνελ (σε περίπτωση φωτιάς) ή την ύπαρξη καπνού με μια σειρά αισθητήρων που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος των σηράγγων.

Οι αισθητήρες αυτοί ειδοποιούν το σύστημα ασφαλείας, το οποίο ενεργοποιεί ένα δεύτερo σύστημα πυρόσβεσης και ανεμιστήρες οι οποίοι στρέφουν τη φορά τους προς την κοντινότερη έξοδο του τούνελ, προκειμένου να διώξουν τον καπνό.

Όπως τονίστηκε παραπάνω τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν λόγω κόστους, παρά μόνο στο «χειροκίνητο». Δηλαδή, σε περίπτωση φωτιάς και καπνού μέσα στο τούνελ, θα πρέπει να φύγει ένας τεχνικός από τη Λάρισα, να φτάσει στο σημείο και να ενεργοποιήσει τους ανεμιστήρες, χωρίς βέβαια να γνωρίζει τη θέση της φωτιάς μέσα στη σήραγγα και κατά συνέπεια σε ποια κατεύθυνση πρέπει να στραφούν ώστε να στείλουν τον καπνό προς την κοντινότερη έξοδο!

Από την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών Φωτ. larissanet

Με λίγα λόγια, όχι μόνο κατά την περίπτωση σύγκρουσης μέσα στα τούνελ, αλλά ακόμα και ένα περιστατικό ακινητοποίησης ενός συρμού από εκδήλωση φωτιάς, είναι ικανό να προκαλέσει το θάνατο όλων των επιβατών από ασφυξία!

Συστήματα υψηλού κόστους που εγκαταστάθηκαν περίπου το 2004, έπαψαν να λειτουργούν δύο χρόνια μετά λόγω κόστους με αποτέλεσμα οι αμαξοστοιχίες να περνούν από τις δύο σήραγγες με τη λογική «πάμε κι όπου βγει».

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.