Βιαστική και με πρόχειρη εισήγηση χαρακτηρίζει τη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, για τη διαχείριση των απορριμμάτων, η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας, που τονίζει ότι το επίπεδο της συζήτησης δεν επέτρεπε να γίνει ουσιαστική συζήτηση, ενώ στα θετικά ήταν ο αποκλεισμός των ιδιωτών από την κατασκευή και λειτουργία της μονάδας αυτής και ο αποκλεισμός της καύσης ως μέρος της μεθόδου επεξεργασίας των απορριμμάτων.
Όπως αναφέρει η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία, την περασμένη Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου, το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου αποφάσισε την σύνταξη μελέτης για την κατασκευή και λειτουργία Ολοκληρωμένης Μονάδας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Μαγνησίας, ως δημόσιο έργο.
Τα θετικά της απόφασης είναι ο αποκλεισμός των ιδιωτών από την κατασκευή και λειτουργία της μονάδας αυτής και ο αποκλεισμός της καύσης ως μέρος της μεθόδου επεξεργασίας των απορριμμάτων.
Όπως αναφέρει η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία, υπάρχουν απορίες που γεννήθηκαν από τη συνεδρίαση και την απόφαση αυτή:
1) Γιατί τόση βιασύνη για συνεδρίαση, στην οποία υπήρχε μια πολύ πρόχειρη εισήγηση, ενώ δεν υπάρχει ακόμα και δεν αναμένεται άμεσα σχετική προκήρυξη, η οποία και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα υπάρξει εντός του 2015, αφού το παλαιό ΕΣΠΑ ακόμη δεν έχει εκκαθαριστεί. Το επιχείρημα του Δημάρχου «για να προλάβουμε τους άλλους» δεν ευσταθεί αφού οι περισσότεροι αντίστοιχοι φορείς έχουν επιλέξει τα ΣΔΙΤ.
2) Δεν ήταν άραγε απαραίτητο, της απόφασης αυτής να προηγηθεί απόφαση και προγραμματισμός για τα προβλεπόμενα λεπτομερώς από το αναθεωρημένο Περιφερειακό Σχέδιο (ΠΕΣΔΑ) και ειδικότερα τα Τοπικά σχέδια των Δήμων, δηλαδή τους κάδους ανακύκλωσης, τα πράσινα σημεία, την εκτροπή των οργανικών αποβλήτων, που αποτελούν προϋπόθεση της Οδηγίας ΕΚ/98/2008 αλλά και του Ν. 4042/2012, τη δευτερογενή επεξεργασία και έπειτα να συζητηθούν τα σχετικά με το εργοστάσιο;
3) Δεν πρέπει να υπάρχουν τα δεδομένα όσον αφορά τις ποσότητες των υλικών προς επεξεργασία από το σχετικό εργοστάσιο, πριν την όποια μελέτη για την κατασκευή του;
4) Αφού την αρμοδιότητα, για όλη την διαχείριση, την έχει ρητά ο διαδημοτικός ΣΥΔΙΣΑ, άραγε έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση με το Δήμο Βόλου, ώστε να δικαιολογείται η σχετική πρωτοβουλία και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, το οποίο δεν αμφισβητείται βέβαια ότι έχει τον κύριο λόγο στα ζητήματα του ΣΥΔΙΣΑ;
«Τα παραπάνω είναι βέβαια ανεξάρτητα από το επίπεδο που παρουσίασαν οι εργασίες του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, επίπεδο που δεν επέτρεψε την ουσιαστική συζήτηση πάνω στο σοβαρό θέμα της ανακύκλωσης των απορριμμάτων», καταλήγει η ανακοίνωση της Περιβαλλοντικής Πρωτοβουλίας Μαγνησίας.































