Κ.Αγοραστός: “Ας αναλάβει τις ευθύνες του ο κ. Μπέος για τον περιφερειακό”

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Πυρά του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κατά του νέου δημάρχου Βόλου

Στην αντεπίθεση πέρασαν σήμερα εκπρόσωποι των φορέων και των κατοίκων της οδού Σταδίου κατά του νέου δημάρχου Βόλου που χθες δήλωσε ότι ο Δήμος δεν πρόκειται να παραλάβει την τρίτη εργολαβία του περιφερειακού από τη Γορίτσα μέχρι τα Αστέρια Αγριάς, λόγω του ότι είναι διπλής κατεύθυνσης σε ένα ρεύμα κυκλοφορίας η σήραγγα. Μιλώντας στο «Ράδιο Ένα 102,5» ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός δεσμεύτηκε ότι, επειδή Περιφέρεια και Δήμος Βόλου δεν διαθέτουν προσωπικό και τεχνογνωσία θα καλύψει τα έξοδα λειτουργίας της σήραγγας Γορίτσας. Επίσης δήλωσε ότι στο εξής θα συνεννοείται με το νέο δήμαρχο Βόλου, για σημαντικά θέμα μόνο με έγγραφα! Ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Σωκράτης Αναγνώστου εκτίμησε ότι το έργο πρέπει να δοθεί σε λειτουργία για να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία στην πόλη, ενώ κάτοικοι της οδού Σταδίου, που δέχονται μπροστά στα σπίτια τους την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων διαμηνύουν ότι αν σε ένα μήνα δε δοθεί σε κυκλοφορία το νέο κομμάτι του περιφερειακού οι ίδιοι θα κλείσουν το δρόμο, ενώ κατηγορούν τον δήμαρχο ότι αντί να διευκολύνει τους κατοίκους βάζει εμπόδια.

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός τόνισε ότι ο νέος δήμαρχος, με τη στάση του θα αφήσει το Βόλο χωρίς περιφερειακό δρόμο. Όπως ανέφερε, όταν ανέλαβε η αιρετή Περιφέρεια βρήκε έναν δρόμο με σταματημένη την εργολαβία και κάναμε ότι ήταν δυνατόν με τον δήμαρχο Βόλου Πάνο Σκοτινιώτη, τον αείμνηστο υφυπουργό Εσωτερικών Θανάση Νάκο και όλους τους βουλευτές για να επανεκκινήσει η εργολαβία και το έργο να ενταχθεί στο τομεακό ΕΣΠΑ. Το έργο προχώρησε με ανάδοχο που πίστεψε σ’ αυτό και είχε τη δυνατότητα να το ολοκληρώσει και όντως ολοκληρώνεται.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, ο περιφερειακός του Βόλου σχεδιάστηκε το 2004 και υπάρχουν οι υπεύθυνοι που γνωρίζουν πολύ καλά τα ζητήματα για την ασφάλεια των έργων και τη νομοθεσία. «Το έργο πέρασε περιβαλλοντικά, τεχνικά, γεωτεχνικά, κυκλοφοριακά, ενώ θα περάσει από έλεγχο του ΕΣΠΕΛ και άλλων υπηρεσιών γιατί είναι έργο Ευρωπαϊκό, για το οποίο το κράτος και η Ευρώπη έχουν ξοδέψει πολλά χρήματα», ανέφερε ο κ. Αγοραστός.

Το έργο αυτό, επισήμανε, είναι η καρδιά για το Βόλο, αλλά και για όλη την Ελλάδα, γιατί θα διοχετεύεται φόρτος όλης της χώρας, δημιουργεί συνθήκες αποσυμφόρησης, υπάρχει ένα τούνελ. «Καλό θα ήταν να ήταν τρία τα τούνελ, αλλά οι δυνατότητες εκείνης της εποχής, οι μελέτες και δεν ξέρω ποιες συνθήκες, έκαναν αυτό τον σχεδιασμό. Πρόκειται για ένα τούνελ 595 μέτρων, που χρειάζεται συντήρηση και λειτουργία. Όλα έχουν έναν δείκτη επικινδυνότητας και υπάρχουν συνθήκες που τη μειώνουν, αλλά πρέπει να ξέρουν όλοι ότι μπαίνουν σε τούνελ διπλής κατεύθυνσης και πρέπει να τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Κάποτε πρέπει να συμμορφωνόμαστε και με τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής», επισήμανε ο περιφερειάρχης.

Όπως ανέφερε, η ατομική ευθύνη πρέπει να ανάγεται σε συλλογική ευθύνη, και η Περιφέρεια έχει αναλάβει τη συντήρηση 6000 χλμ. οδικό δίκτυο στη Θεσσαλία. Ειδικά στο Πήλιο ο δρόμος είναι πολύ δύσκολος, υπερφορτωμένος, όχι μόνο από κίνηση, αλλά και από βάρος, με καθιζήσεις και πολλά προβλήματα. «Δεν μπορούμε να πούμε ότι δε μας αρέσει έγινε λάθος, έπρεπε να υπάρχουν πέντε τούνελ. Αυτά δεν γίνονται και πρέπει να συμβιβαστούμε με την πραγματικότητα», ήταν η δήλωση του περιφερειάρχη.

Για τη συνάντηση που έγινε στο Δημαρχείο, ο Κ. Αγοραστός τόνισε ότι ελέχθη το έργο του περιφερειακού να παραλάβει ο Δήμος Βόλου, όπως ορίζει ρητά ο νόμος και το υπουργείο στις 14 Ιουλίου έστειλε έγγραφο στο Δήμο να μεριμνήσει άμεσα για την οργανωτική δομή της λειτουργίας. «Επειδή είναι οικονομικό το πρόβλημα η Περιφέρεια να βοηθήσει στο κόστος συντήρησης του τούνελ, αν και για έξι μήνες η συντήρηση του τούνελ θα γίνεται από τον κατασκευαστή κ. Απ. Αλεξόπουλο. Στη συνέχεια με προγραμματική σύμβαση ή άλλο νόμιμο τρόπο, η Περιφέρεια θα αναλάβει το κόστος κάτι που θα γίνει για τους Βολιώτες. Η διαδικασία είναι στη συνέχεια ο Δήμος να κάνει διαγωνισμό για να αναδειχτεί ανάδοχος εταιρία για το σκοπό αυτό.

«Μόνο με χαρτιά θα επικοινωνούμε»
Αφού η νέα Δημοτική Αρχή στείλει ένα χαρτί που θα δηλώνει αδυναμία να αναλάβει το κόστος, θα τα κανονίσει η Περιφέρεια, ανέφερε ο περιφερειάρχης, που διευκρίνισε ότι πρόκειται για υπέρβαση, διότι και η Περιφέρεια δεν έχει προϋπολογισμούς.
«Πλέον μόνο με χαρτιά θα επικοινωνούμε με τη νέα Δημοτική Αρχή του Βόλου για κρίσιμα θέματα», δήλωσε ο Κώστας Αγοραστός.

Ο Κ. Αγοραστός επισήμανε ότι ο Αχιλλέας Μπέος είναι νέος δήμαρχος και, εκτίμησε ότι σιγά – σιγά θα μπαίνει μέσα στο προβλήματα και θα υπάρξει συνεννόηση.
Εμείς δεν ήρθαμε για να συγκροτούμε και να δημιουργήσουμε προβλήματα, αλλά να συνεργαστούμε, να δώσουμε λύσεις και να βοηθήσουμε την πόλη του Βόλου, τόνισε. «Για μένα το πιο εύκολο ήταν να πω ότι είναι ευθύνη του Δήμου, που είναι ευθύνη του Δήμου. Η Περιφέρεια ούτε περισσότερα χρήματα έχει, ούτε παίρνει ανταποδοτικά τέλη, ούτε έχει άλλη πηγή εισοδήματος και προσπαθεί να βοηθήσει, ενώ όλα λύνονται με συνεργασίες.
Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι «χαιρόμαστε που η ανικανότητα των άλλων είναι ικανότητα δική μας και που όλοι προστρέχουν σε μας γιατί ξέρουν ότι μπορούμε να το κάνουμε. Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε τα πάντα. Κάποιοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Αλλιώς δεν θα γινόταν εκλογές για να εκλεγούν νέοι δήμαρχοι».

Αναφερόμενος στην επίσκεψη του νέου δημάρχου στο έργο ο Κ. Αγοραστός δήλωσε ότι «στη σήραγγα δεν πήγε με μένα ούτε με τον Σκοτινιώτη, στη σήραγγα πήγε με του υπεύθυνους του έργου. Ας απευθυνθεί στο υπουργείο, που είναι υπεύθυνο».
Ο Κ. Αγοραστός δήλωσε ότι και ο ίδιος θα ήθελε να έχει δύο τούνελ και στη συνέχεια να γίνει άλλο τούνελ που θα βγάζει στην παράκαμψη Αφήσσου.
Καταλήγοντας ανέφερε ότι με τη λογική αυτή δεν πρέπει να γίνεται κυκλοφορία σε όλους τους δρόμους του Πηλίου, γιατί είναι επικίνδυνοι και η Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν έπρεπε να παραλάβει την αρμοδιότητα για συντήρηση του οδικού δικτύου.

«Να χρησιμοποιηθεί το έργο»
Το γεγονός ότι τα διαπεριφερεικά έργα, όπως είναι ο περιφερειακός δρόμους, δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου, επισήμανε, μιλώντας στο «Ράδιο Ένα 102,5», ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Σωκράτης Αναγνώστου, ωστόσο ανέφερε ότι προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε ζητήσει να του ανατεθεί η συντήρηση του έργου.
Ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ τόνισε ότι το έργο πρέπει να χρησιμοποιηθεί, διότι δεν κατασκευάζονται έργα για να κλείσουν.

Αναφορικά με τη σήραγγα του έργου, τόνισε ότι οι δύο σήραγγες προϋποθέτουν δύο κοιλαδογέφυρες. Για πάρα πολλά χρόνια ο δρόμος Τρίπολη – Κόρινθος, που έχει πολλαπλάσια κίνηση από τον περιφερειακό του Βόλου, είχε μία σήραγγα. Καλό είναι να υπάρχουν και οι δύο σήραγγες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το έργο πρέπει να κλείσει μέχρι να γίνει και η δεύτερη σήραγγα και να μην αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία του Βόλου και η ταλαιπωρία των πολιτών.
«Το έργο πρέπει να ανοίξει, να δούμε την κυκλοφορία, πως θα λειτουργήσει και στόχος να έχει η δεύτερη σήραγγα. Εγώ πιστεύω ότι μπλοκάρισμα θα παρουσιαστεί στον κόμβο στα Αστέρια Αγριάς και είχα προτείνει να γίνει κυκλικός κόμβος χωρίς σηματοδότες», ανέφερε, τονίζοντας ότι αν γίνει αυτό θα ανακουφιστεί η κυκλοφορία και η ταλαιπωρία των Βολιωτών.

Ο περιφερειακός είναι διαδημοτικό έργο, ανέφερε ο Σ. Αναγνώστου που εξέφρασε την άποψη ότι δεν έπρεπε ο Δήμος να αναλάβει τη λειτουργία του, αλλά ο Δήμος ζήτησε παλιότερα από μόνος να το αναλάβει και προς αυτή την κατεύθυνση στρέφεται και το υπουργείο.
Όσον αφορά τη διπλή σήραγγα και τη νέα κοιλαδογέφυρα, τόνισε ότι καλό είναι να γίνει και εκτίμησε ότι ο δρόμος πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως έχει και, αν διαπιστωθεί μακροπρόθεσμα ότι υπάρχει πρόβλημα και υπάρχουν τα χρήματα να διεκδικηθεί η δεύτερη σήραγγα και κοιλαδογέφυρα, για να είναι πιο ασφαλής η κυκλοφορία.

Γνώμη του κ. Αναγνώστου είναι ότι είναι προτιμότερο είναι να συνεχιστεί ο περιφερειακός και να παρακάμψει την Αγριά με τα χρήματα που υπάρχουν και να συνδεθεί με την οδό Αθηνών για να ανακουφιστεί όλος ο Βόλος, παρά να επικεντρωθούμε στην κατασκευή της δεύτερης σήραγγας και της δεύτερης κοιλαδογέφυρας.
Ο κ. Αναγνώστου χαρακτήρισε καλή λύση τη δέσμευση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας να αναλάβει τα έξοδα συντήρησης της σήραγγας και επισήμανε την ανάγκη να υπάρχει γνώση για τη λειτουργία της σήραγγας και της κοιλαδογέφυρας.

Κάτοικοι: «Θα κλείσουμε το δρόμο»

Η διέλευση φορτηγών και λεωφορείων από την Απόλλωνος δημιουργεί αρκετές φορές προβλήματα. Χαρακτηριστικό περιστατικό με "μπλοκάρισμα" και ταλαιπωρία των οδηγών έξω από το ΕΑΚ πριν από λίγες ημέρες.
Η διέλευση φορτηγών και λεωφορείων από την Απόλλωνος δημιουργεί αρκετές φορές προβλήματα. Χαρακτηριστικό περιστατικό με “μπλοκάρισμα” και ταλαιπωρία των οδηγών έξω από το ΕΑΚ πριν από λίγες ημέρες.

Ο εκπρόσωπος του Εξωραϊστικού Συλλόγου Ν. Δημητριάδας, Θεόδωρος Φακίδης, διερωτήθηκε αν υπάρχουν σκοπιμότητες πίσω από τις δηλώσεις του νέου δημάρχου Βόλου Αχιλλέα Μπέο για τον περιφερειακό.
Όπως ανέφερε «ξοδεύτηκαν τόσα εκατομμύρια Ευρώ και θα κάνουμε το έργο καφετέρια με θέα τον Παγασητικό; Τι πράγματα είναι αυτά», διερωτήθηκε. Τόνισε δε ότι οι πολίτες περίμεναν από το νέο δήμαρχο να τους διευκολύνει και όχι να βάζει εμπόδια στους κατοίκους.

Ο κ. Φακίδης ανέφερε ότι με την κυκλοφορία των φορτηγών σήμερα στους στενούς δρόμους της Ν. Δημητριάδας, όπου διασταυρώνονται συνεχώς φορτηγά, είναι το ίδιο επικίνδυνο, ενώ συμπλήρωσε ότι οι ζημιές σε σταθμευμένα αυτοκίνητα είναι σύνηθες φαινόμενο, με σπάσιμο καθρεπτών και ξήλωμα προφυλακτήρων. Σύμφωνα με τον κάτοικο, στο δρόμο που περνούν σήμερα τα πάσης φύσεως φορτηγά (της ΑΓΕΤ, των Ψυγείων, των μαρμάρων, τα βυτιοφόρα καυσίμων βρίσκονται δύο σχολεία και οι κάτοικοι είναι αγανακτισμένοι. Καταγγέλλουν δε ότι ο δρόμος έχει καταστραφεί, τα φρεάτια βγαίνουν από το βάρος των φορτηγών, τα παιδιά δεν μπορούν να παίξουν έξω από τα σπίτια τους.

«Αν σε ένα μήνα δεν έχει παραδοθεί σε κυκλοφορία ο περιφερειακός, ο δρόμος θα κλείσει από τους κατοίκους», δήλωσε ο κ. Φακίδης, που κάλεσε τους φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους και τόνισε ότι ήταν λάθος να χαρακτηριστεί ένας στενός δρόμος της Ν. Δημητριάδας σε περιφερειακό.
Ο κάτοικος της οδού Σταδίου, τόνισε ότι ο δρόμος έχει τελειώσει και πρέπει να παραδοθεί και με μια ελεγχόμενη ταχύτητα μπορεί να λειτουργήσει η σήραγγα χωρίς πρόβλημα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.