«Βράζουν» αρκετοί καταναλωτές με τη ΔΕΥΑΜΒ, συνεργεία της οποίας προχώρησαν στη διακοπή νερού σε εκατοντάδες νοικοκυριά στον Βόλο που χρωστούσαν δύο λογαριασμούς. Από χθες το πρωί δεκάδες πολίτες έσπευσαν στα γραφεία της Επιχείρησης προκειμένου είτε να εξοφλήσουν μέρος ή ολόκληρο το ποσό του χρέους είτε να προχωρήσουν σε διακανονισμούς των οφειλών τους σε δόσεις ώστε να αρχίσει και πάλι να τρέχει νερό στις βρύσες τους.
Παρόλα αυτά θα πρέπει να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη καταβάλλοντας και τα τέλη επανασύνδεσης τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν στα 50 ευρώ. Επίσης στην αναμονή στήθηκαν και καταναλωτές οι οποίοι είχαν ήδη προχωρήσει παλαιότερα σε διακανονισμό, όμως δεν κατάφεραν τον τηρήσουν μη εξοφλώντας το λιγότερο δύο δόσεις, με αποτέλεσμα να υποστούν και αυτοί με τη σειρά διακοπή υδροδότησης.
Όπως ανέφεραν στη «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα ότι έπρεπε να εξοφλήσουν την οφειλή τους ή να δώσουν μέρος της προχωρώντας σε διακανονισμό και πως οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν δεν τους επιτρέπουν να είναι συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις τους απέναντι στη ΔΕΥΑΜΒ. Μιλούν για σκληρότητα εκ μέρους της Επιχείρησης, γιατί το νερό είναι ένα βασικό αγαθό στο οποίο θα πρέπει να έχουν πρόσβαση και ζητούν να υπάρξει ελαστικότητα από πλευράς της ΔΕΥΑΜΒ.
Αργ. Κοπάνας: «Θα εξεταστεί ξεχωριστά κάθε περίπτωση»
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ, Αργύρης Κοπάνας, ερωτηθείς σχετικά από τη «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» κάλεσε όσους αντιμετωπίζουν πραγματική οικονομική αδυναμία να ενταχθούν σε κοινωνικό τιμολόγιο μειώνοντας το κόστος και παράλληλα να προσέλθουν στα γραφεία της Επιχείρησης για να βρεθεί η καταλληλότερη γι’ αυτούς λύση, όπως το να δώσουν ένα μικρό ποσό για να επανασυνδεθούν, καταβάλλοντας αναγκαστικά και το τέλος επανασύνδεσης που ανέρχεται στα 15 ευρώ. «Κάθε περίπτωση καταναλωτή θα εξεταστεί ξεχωριστά» δήλωσε χαρακτηριστικά και υποστήριξε πως πρόκειται για ένα αναγκαίο μέτρο προκειμένου να λειτουργήσει η Επιχείρηση.
«Δεν είναι μια ευχάριστη διαδικασία το να κόβουμε το νερό, αλλά έπρεπε να γίνει, γιατί αφενός υπάρχει σχετική εντολή από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών και οι υπάλληλοι μπορούν να βρεθούν αντιμέτωποι με την κατηγορία της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία και αφετέρου δεν γίνεται να υπάρχουν καταναλωτές δύο ταχυτήτων. Επίσης το ποσό τους χρέους εάν διογκωθεί περισσότερο μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό για τη λειτουργία της ΔΕΥΑΜΒ».
Συμπλήρωσε πως υπάρχουν αρκετοί που μπορούν να χαρακτηριστούν ως στρατηγικοί κακοπληρωτές , καθώς δεν γίνεται από τους 12.000 οφειλέτες σε Βόλο και Νέα Ιωνία να αντιμετωπίζουν όλοι οικονομικά προβλήματα, έχοντας οι περισσότεροι τη νοοτροπία του να μην πληρώνουν.
Σύμφωνα με τον κ. Κοπάνα τα συσσωρευμένα χρέη προς την Επιχείρηση ανέρχονται στα 12,5 εκ. ευρώ και όσοι είδαν να τους κόβεται το νερό χρωστούσαν είτε δύο λογαριασμούς είτε δεν εξόφλησαν την τελευταία δόση του διακανονισμού και άφησαν απλήρωτο και τον τελευταίο λογαριασμό που εκδόθηκε, με αποτέλεσμα να ληφθεί το μέτρο της διακοπής. Τα ποσά που χρωστούν, όπως είπε, ξεκινούν από 50 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τις 3.000 ευρώ, για διάστημα από έξι μήνες έως και 4 χρόνια. Τέλος επανέλαβε πως η Επιχείρηση θα εξετάσει την κάθε περίπτωση οφειλέτη ξεχωριστά δίνοντας κάποια παράταση σε αυτούς που αντιμετωπίζουν πραγματικό οικονομικό πρόβλημα.
Στ. Λημνιός: «Σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας»
Στην εκτίμηση πως η ΔΕΥΑΜΒ αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας και πως με τις διακοπές υδροδότησης προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα, προχώρησε το μέλος του Δ.Σ. της Επιχείρησης και δημοτικός σύμβουλος της «Συμμαχίας για τον Βόλο» Στέλιος Λημνιός.
Όπως υποστήριξε μιλώντας στη «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» το χρέος προς τη ΔΕΗ έχει ξεπεράσει τα 33 εκ. ευρώ και πως τα οικονομικά της ΔΕΥΑΜΒ βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ως αποτέλεσμα να πιέζουν τους καταναλωτές που έχουν χρέη, μέσω της διακοπής υδροδότησης, να πληρώσουν για να γεμίσουν τα ταμεία. Την ίδια στιγμή τα χρωστούμενα βεβαιώνονται στην εφορία, ενώ ως παράταξη θα εξετάσουν το θέμα και ενδεχομένως να καταθέσουν πρόταση για την εξαίρεση από τις διακοπές υδροδότησης των ανέργων και των ευπαθών ομάδων.
Κ. Γαργάλας: «Καταθέσαμε πρόταση και καταψηφίστηκε»
Από την πλευρά της Λαϊκής Συσπείρωσης, το μέλος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ, Κώστας Γαργάλας είπε στη «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» ότι η απόφαση για τη διακοπή νερού σε αυτούς που χρωστούν δύο τρίμηνα, πάρθηκε πριν λίγους μήνες στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, με τον ίδιο να καταψηφίζει. Μάλιστα πρότεινε να οριστεί ένα ποσό πάνω από το οποίο θα υπάρχει ρύθμιση ώστε να μην κόβεται το νερό, ωστόσο, η πρότασή του αυτή δεν έγινε αποδεκτή. Έκανε λόγο για ένα κοινωνικό ζήτημα, εκφράζοντας τη διαφωνία του το να διακόπτεται το νερό σε ιδιώτες που έχουν οικονομικά θέματα.
«Να αξιολογήσουν ξεχωριστά την κάθε περίπτωση οφειλέτη, τα ποσά που χρωστάνε, ενώ θα μπορούσαν να κάνουν και αυτοψία στο κάθε σπίτι για να δουν την οικονομική κατάσταση του καθενός» τόνισε χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας είπε πως ίσως το ζήτημα να τεθεί από τη ΛΑΣ σε κάποια από τις επόμενες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου ή του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ.
Γιώργος Στεργίου






























