Μπορεί το φωτορεαλιστικό σχέδιο, που έχει κυκλοφορήσει στη δημοσιότητα από την Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας, για την νέα Ιάσονος να είναι εντυπωσιακό, όμως οι αντιδράσεις είναι πολλές για τις παρεμβάσεις, που πρόκειται να γίνουν και σε δεύτερο χρόνο και στην οδό Δημητριάδος. Ο Απόστολος Οντόπουλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη και σημείωσε ότι χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη και χωρίς πιλοτική εφαρμογή των αλλαγών, ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου δεν μπορεί να συναινέσει σε μία τέτοια αλλαγή στην πόλη, όταν στις κεντρικότερες οδικές αρτηρίες αυτής υπάρχουν εκατοντάδες επιχειρήσεις.
Το θέμα της Ιάσονος και των αλλαγών τέθηκε χθες προς συζήτηση στη συνεδρίαση του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου. Τα μέλη του ΔΣ συζήτησαν όμως το θέμα, χωρίς επίσημα στοιχεία και χωρίς να έχουν την απαραίτητη πληροφόρηση από τον Δήμο Βόλου, παρά μόνο βασίστηκαν στα δημοσιεύματα.
«Τέθηκε το θέμα της Ιάσονος στο χθεσινό ΔΣ, με ό,τι πληροφορία μπορέσαμε να συλλέξουμε διότι επίσημη πληροφόρηση σε σχέση με τις παρεμβάσεις στην Ιάσονος δεν έχουμε, πέρα από τα φωτορεαλιστικά σχέδια που είδαμε σε ιστοσελίδες και κάποιες τηλεφωνικές επαφές, δεν είχαμε συγκεκριμένα στοιχεία. Καταφέραμε και βρήκαμε και πληροφορηθήκαμε ανεπίσημα όχι από τον Δήμο για τις παρεμβάσεις αυτές», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Οντόπουλος και εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του Συλλόγου για το γεγονός ότι δεν συμμετέχει στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας τη στιγμή, που αποφασίζονται αλλαγές για την Ιάσονος, που φιλοξενεί αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις.
Μάλιστα ο κ. Οντόπουλος επεσήμανε ότι ο Σύλλογος ζήτησε στοιχεία από τον Δήμο και του μετέφεραν ότι αυτά έχουν μεταβιβαστεί στην Περιφέρεια κι ότι εξετάζεται εάν θα μπορέσει να λάβει ενημέρωση τις επόμενες ημέρες, αν και αυτή η ενημέρωση, σύμφωνα με τον ίδιο, θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει.
Δεν συναινούμε χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, όσο κι αν προσπάθησε ο Σύλλογος να αναζητήσει κάποια κυκλοφοριακή μελέτη για το έργο, δεν μπορέσε να την εντοπίσει και ζήτησε επίσημα από τον Δήμο την κυκλοφοριακή μελέτη, αλλά δεν την έχει λάβει.
«Δεν θα έπρεπε να είναι απόρρητα αυτά τα στοιχεία και πρώτα απ’ όλα θα έπρεπε να υπάρχει συμμετοχή του Εμπορικού Συλλόγου σε τέτοιου είδους επιτροπές. Δεν μπορούμε να το προσπεράσουμε το συγκεκριμένο», επεσήμανε.
Υπογράμμισε δε, ότι το ΔΣ του ΕΣΒ είναι θετικό με τις παρεμβάσεις, πρέπει όμως, όπως συνέχισε, οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται στην πόλη, να γίνονται με επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι με το αυτοκίνητο.
«Εμείς δεν θέλουμε να δημιουργηθεί ένα πρόβλημα στην υπόλοιπη κυκλοφορία της πόλης και να ενταθεί μια κυκλοφοριακή κίνηση εις βάρος του εμπορικού κέντρου», σημείωσε ο κ. Οντόπουλος και ανέφερε ότι θεωρητικά, εφόσον πάντα η αριστερή λωρίδα στην Ιάσονος είναι κατειλημμένη από αυτοκίνητα, δεν θα αλλάξει κάτι, με τον νέο σχεδιασμό.
«Η μόνη κίνηση για να γίνεται χρήση και των τριών λωρίδων, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, είναι μόνο οι κορύνες, οι οποίες αισθητικά δεν το θέλει η πόλη. Στην Κ. Καρτάλη είχαν λύσει το πρόβλημα. Μπορεί να ήταν αντιαισθητικές, αλλά το έλυσαν το πρόβλημα», σχολίασε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Σύλλογος ζητά να υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη για το νέο έργο στην Ιάσονος, αλλά και πιλοτική εφαρμογή, πριν τεθεί σε εφαρμογή.
«Να γίνει μία πιλοτική εφαρμογή 8-10 εβδομάδων με σημάνσεις, με κορύνες, χωρίς κατασκευές και να δούμε την παράνομη στάθμευση. Μπορεί δηλαδή να γίνεται η παράνομη στάθμευση και στο νέο σχεδιασμό και να μένει ανοιχτός μόνο ο λεωφορειόδρομος. Όλα αυτά είναι θεωρητικά και πρέπει να μετρηθούν ώστε να γίνουν οριστικές παρεμβάσεις και να μην δημιουργήσουν πρόβλημα.
Εμείς θέλουμε κυκλοφοριακή μελέτη, το αποτέλεσμα είναι καλαίσθητο, το γεγονός ότι θα υπάρχουν μεγαλύτερα πεζοδρόμια, περισσότερο πράσινο, όλα αυτά είναι θετικά. Όμως επειδή η Ιάσονος και η Δημητριάδος είναι δύο κεντρικές αρτηρίες της πόλης θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη και ο ΕΣΒ χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη και πιλοτική εφαρμογή των παρεμβάσεων δεν μπορεί να συναινέσει σε αυτό», τόνισε.
Υποστήριξε δε ότι οι παρεμβάσεις γίνονται αρχικά στην Ιάσονος κι έπειτα στη Δημητριάδος, δύο δρόμους που φιλοξενούν πολλές εμπορικές επιχειρήσεις και όχι στον περιφερειακό ή σε έναν επαρχιακό δρόμο και υπογράμμισε ξανά την ανάγκη διαλόγου για τα έργα που σχεδιάζονται με τον Εμπορικό Σύλλογο.
Σημείωσε ωστόσο πως όποιοι δρόμοι μετατραπήκαν σε ήπιας κυκλοφορίας ή πεζοδρόμους υπήρξε μεγάλο όφελος για τις εμπορικές επιχειρήσεις.
«Θυμίζω στην οδό Ερμού, όταν ήταν να γίνει από δρόμος, πεζόδρομος οι αντιδράσεις ήταν τόσο έντονες, που μαζεύονταν υπογραφές για να μην γίνει πεζόδρομος, γιατί κάποιοι θεωρούσαν ότι τα αυτοκίνητα μπορούσαν να συμβάλουν στους τζίρους των καταστημάτων, το οποίο αυτό ήταν μία ανοησία.
Ο νούμερο ένας εμπορικός δρόμος στην πόλη είναι πια η οδός Ερμού και οι δικαιολογίες ότι δεν μπορεί κάποιος να σταθμεύσει για να εξυπηρετηθεί στα καταστήματα, είναι αστείες, γιατί με αυτή τη λογική, στην Ερμού τα καταστήματα θα είχαν κλείσει. Δεν μπορεί να βασιστεί ένα κατάστημα στην ολιγόλεπτη παράνομη στάθμευση των αυτοκινήτων», επεσήμανε και τόνισε ότι οι πεζοδρομήσεις ευνοούν τα καταστήματα.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου





























