Απ. Ραυτόπουλος στο «Ράδιο ΕΝΑ»: Τις μειώσεις στις τιμές προϊόντων που… ξεκίνησαν, αγνοούσαν και οι υπάλληλοι!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Παρά τις εξαγγελίες δεν έχουν περάσει στα ράφια, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΚΕ, ενώ «αίνιγμα» παραμένουν οι κωδικοί!

Με μεγάλη δυσπιστία αντιμετωπίζουν τις εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου οι καταναλωτικές οργανώσεις θεωρώντας ότι οι μειώσεις σε κωδικούς προϊόντων στα μάρκετ αποτελούν επικοινωνιακά τεχνάσματα. Υποστηρίζουν ότιούτε το θεριό της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας δαμάζεται, ούτε ο πληθωρισμός πέφτει με τους καταναλωτές να γνωρίζουν πλέον πολύ καλά πότε πέφτουν και πότε ανεβαίνουν οι τιμές.

Συνέντευξη στον Ηλία Κουτσερή

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ σχολίασε την ανακοίνωση του υπουργού Ανάπτυξης, για μειώσεις σε κωδικούς προϊόντων από 2% για αλλαντικό και έως και 35% γιασυγκεκριμένο τυρί.
Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχει ακόμη άγνοια για τα προϊόντα όπου θα υπάρξει μείωση στην τιμή, τη στιγμή που είναι γνωστές οι βιομηχανίες οι οποίες λαμβάνουν μέρος στην προσπάθεια και είναι 36 από τις 59 που λειτουργούν στην Ελλάδα. «Πήγαμε σε μάρκετ και μας είπαν οι υπάλληλοι ότι δεν τους έχει έρθει η εντολή για τις μειώσεις. Δεν μπορεί ο υπουργός στις 15 Οκτωβρίου να φέρνει σε εφαρμογή το μέτρο το οποίο το είχε ανακοινώσει από τον περασμένο Ιούλιο και να μην γνωρίζουμε τους κωδικούς των προϊόντων. Δεν τους έχει δώσει ούτε το υπουργείο ούτε ο Σύνδεσμος Σούπερ Μάρκετ. Παράλληλα στην κατηγορία χαρτικών δεν συμμετέχει καμία επώνυμη εταιρεία, καθώς υπάρχουν μόνο 24 κωδικοί στα χαρτικά που είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο περίμεναν τρεις μήνες προκειμένου το υπουργείο να ανακοινώσει 2.180 κωδικούς εκ των οποίων οι 1.356 ήτοι το 67% είναι ιδιωτικής ετικέτας και μόλις οι 824 είναι επώνυμοι κωδικοί. Σημαντικό είναι το γεγονός οι κωδικοί με τη μείωση δεν θα αφορούν σε όλες τις αλυσίδες γιατί πολλές από αυτές δεν δουλεύουν όλες τις βιομηχανίες, ενώ πρέπει να εξεταστεί ποια από αυτά τα προϊόντα είναι πρώτης ανάγκης.

Δεν θα αφορούν όλα τα μάρκετ

Ο σύνδεσμος των μάρκετ έβγαλε ανακοίνωση η οποία σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο, έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις τόσο του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, όσο και αυτές του γενικού διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ. Οι 2.180 κωδικοί στους οποίους θα πρέπει να εφαρμοστεί από τις 15 Οκτωβρίου η μείωση της τιμής δεν θα υπάρχουν όλοι σε ένα σουπερ μάρκετ , γιατί άλλους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας έχει η μια αλυσίδα και άλλους έχει η άλλη. Την ίδια στιγμή οι μειώσεις θα έρθουν σταδιακά μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου χωρίς να γνωρίζουμε σε ποιους κωδικούς και κυρίως πότε θα πέσουν οι τιμές. «Η μειωμένη τιμή θα διαφέρει ανά κατάστημα λόγω του διαφορετικού μεγέθους και διαθέσιμου κωδικολογίου. Δηλαδή άλλους κωδικούς θα έχει ένα κατάστημα μετρίου μεγέθους, άλλους ένα μικρό και άλλους ένα μεγάλο κατάστημα. Τελικά αντί να μας κοροϊδεύουν μπορούν να δώσουν στη δημοσιότητα τους κωδικούς που ξεκίνησαν που ισχύουν και για πόσο χρονικό θα ισχύσουν. Αυτό που πρέπει να μας πουν είναι η ημερομηνία ορόσημο της μείωσης, ώστε να ξέρουμε για να συγκρίνουμε.

«Αφού …αυξήθηκαν πολλαπλάσια για μήνες,
τώρα θα μειωθούν σε ελάχιστο ποσοστό…»

Στο διάστημα από τον Ιούλιο που προαναγγέλθηκε το μέτρο μέχρι και σήμερα ένα προϊόν το αγόραζε ο καταναλωτής 70 λεπτά και μετά από την αύξηση πήγε στο 1 ευρώ. Εάν η μείωση σε αυτό το προϊόν είναι 10% θα το αγοράζει 90 λεπτά, άρα πάλι ακριβότερα. Ο καταναλωτής δεν θα βλέπει στο ταμπελάκι την αρχική τιμή και την τελική, αλλά μόνο αυτή που θα γράφεται πάνω.Επίσης σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο πόσοι από αυτούς τους κωδικούς είναι προϊόντα πρώτης ανάγκης, καθώς δεν θα ωφελήσει και πολύ τους καταναλωτές να υπάρχουν για παράδειγμα … καβουροδαγκάνες που δεν είναι προϊόν ευρείας κατανάλωσης.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.