Άρθρο της Handelsblatt παρουσιάζει τον Ιβάν Σαββίδη ως «μνηστήρα» για το λιμάνι του Βόλου

Έχει βάλει στόχο, σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα, τα ελληνικά λιμάνια

Στα επιθετικά επεκτατικά σχέδια του Ιβάν Σαββίδη να «αρπάξει» περισσότερα λιμάνια στην Ελλάδα αφιερώνει εκτενές άρθρο της, υπό τον τίτλο «Ο Ιβάν Σαββίδης βάζει στόχο τα ελληνικά λιμάνια», η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, αφήνοντας πολλές -αν και προσεκτικές- αιχμές για τη σχέση του επιχειρηματία με τον Βλαντιμιρ Πούτιν και τις πιθανές συνέπειες σε επίπεδο διεθνών σχέσεων για την Ελλάδα μιας τέτοιας επιλογής.

 

Αναφερόμενη στο «Ελληνο-Ρώσο δισεκατομμυριούχο με στενούς δεσμούς με τον επικεφαλής του Κρεμλίνου Βλαντιμίρ Πούτιν» η γερμανική εφημερίδα προειδοποιεί ότι η συμμετοχή του Ιβάν Σαββίδη στους μνηστήρες για τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Βόλου «θα μπορούσε να προκαλέσει πολιτική σύγκρουση».

«Στην πραγματικότητα η συμμετοχή του ΟΛΘ στον διαγωνισμό είναι πολιτικά άκρως εκρηκτική» κλιμακώνει τη φρασεολογία η γερμανική εφημερίδα στη συνέχεια του άρθρου.

Εστιάζει στις «έντονες αντιδράσεις, ειδικά από την Ουάσιγκτον», για την ενδεχόμενη πώληση του, στρατηγικής σημασίας για το ΝΑΤΟ, λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον ΟΛΘ που ελέγχεται από τον Σαββίδη. «Μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει γνωστές δηλώσεις του Σαββίδη για τον πόλεμο της Ουκρανίας, ωστόσο θα πρέπει να θεωρηθεί απίθανο να έχει γυρίσει την πλάτη στον Πούτιν» σημειώνει με νόημα η Handelsblatt.

Ενδεικτικό της όχι θετικής γερμανικής στάσης σε ότι αφορά τον επεκτατισμό Σαββίδη είναι ότι η εφημερίδα παρουσιάζοντας το προφίλ του Ιβάν Σαββίδη επανέρχεται αρκετές φορές στις στενές σχέσεις του με τον Πούτιν. «Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, που έγινε πλούσιος χάρη στην εμπορία καπνών, ήταν βουλευτής στη Δούμα από το 2003 έως το 2011 ως μέλος του κόμματος Ενωμένη Ρωσία του Πούτιν και θεωρείται έμπιστο άτομο του επικεφαλής του Κρεμλίνου».

Μιλά για την πλούσια επιχειρηματική δράση του Σαββίδη στην Ελλάδα, φωτίζει την εμπλοκή του στον τομέα των ΜΜΕ, με το δηκτικό σχόλιο για το Open ότι «διακρίνεται για τα φιλο-ρωσικά ρεπορτάζ του», ενώ σπεύδει να θυμίσει την εισβολή του Ιβάν Σαββίδη «στο γήπεδο με πιστόλι κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικού αγώνα του ΠΑΟΚ για να διαμαρτυρηθεί για μια απόφαση ενός διαιτητή».

 

Τίτλος: Ο Ιβάν Σαββίδης αρπάζει τα ελληνικά λιμάνια

«Η πλειοψηφία του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας ανήκει στην Κίνα, το δεύτερο μεγαλύτερο σε έναν Ρώσο ολιγάρχη. Ο τελευταίος θέλει τώρα να επεκτείνει την επιρροή του – και να αγοράσει περισσότερα λιμάνια» αναφέρει ο υπότιτλος του άρθρου της Handelsblatt που αναφέρει:

«Η Ελλάδα επιταχύνει την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της. Ήδη από το 2015, η τότε κυβέρνηση πώλησε μέρος της εταιρείας που εκμεταλλευόταν το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο της χώρας, στην κινεζική κρατική εταιρεία Cosco. Οι Κινέζοι κατέχουν πλέον το 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.

Τρία χρόνια αργότερα ήρθε η ιδιωτικοποίηση του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας, της Θεσσαλονίκης, και τώρα του λιμανιού της βορειοδυτικής Ελλάδας, της Ηγουμενίτσας. Οι πωλήσεις αποτελούν όρο που επιβλήθηκε από διεθνείς δανειστές ως αποτέλεσμα της ελληνικής κρίσης χρέους.

 

Τα λιμάνια και οι ενδιαφερόμενοι

Τώρα σειρά έχουν τα λιμάνια του Ηρακλείου στην Κρήτη και του Βόλου στην κεντρική Ελλάδα. Στους ενδιαφερόμενους περιλαμβάνονται ένας Ελληνο-Ρώσος δισεκατομμυριούχος με στενούς δεσμούς με τον επικεφαλής του Κρεμλίνου Βλαντιμίρ Πούτιν. Το γεγονός αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει πολιτική σύγκρουση.

Αυτή την εβδομάδα, ο ιταλικός Όμιλος Grimaldi έλαβε έναντι 84 εκατ. ευρώ την πλειοψηφία της λιμενικής εταιρείας της Ηγουμενίτσας, ενός από τα μεγαλύτερα ακτοπλοϊκά λιμάνια μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.

Ο Όμιλος Grimaldi, ο οποίος απέκτησε την ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία Minoan Lines το 2008, είναι ο μεγαλύτερος χρήστης του λιμανιού και επιθυμεί να επεκτείνει τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η Ηγουμενίτσα χρησιμοποιείται επίσης όλο και περισσότερο από Τούρκους μεταφορείς, οι οποίοι στέλνουν τα εμπορεύματα τους τους μέσω της Αδριατικής Θάλασσας στη Δυτική Ευρώπη.

Χάρη στη μακράν υψηλότερη προσφορά της, η Grimaldi κατάφερε να επικρατήσει έναντι των δύο ανταγωνιστών της, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Ελλάδας στην Ακτοπλοΐα Attica Group και της λιμενικής εταιρείας Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

 

Ο σημαντικός Απρίλιος

Τώρα οι τρεις ανταγωνιστές θα συναντηθούν και πάλι: Η περίοδος κατάθεσης προσφορών για την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Κρήτης στο Ηράκλειο, λήγει τον Απρίλιο. Το λιμάνι είναι σημαντικό για την ακτοπλοϊκή κίνηση μεταξύ του Πειραιά και της Κρήτης, του μεγαλύτερου νησιού της Ελλάδας.

Διαδραματίζει όμως σημαντικό ρόλο και στον τουρισμό, ειδικά για εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες κρουαζιερόπλοιων.

Το μεγάλο ενδιαφέρον των Grimaldi και Attica Group για το λιμάνι είναι εύλογο. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος με την πρώτη ματιά και για την προσφορά του ΟΛΘ. Όπως και οι δύο ανταγωνιστές της, προκρίθηκε στον δεύτερο γύρο της διαδικασίας υποβολής προσφορών που διοργανώνει η ελληνική αρχή ιδιωτικοποιήσεων. Τώρα θα πρέπει να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές.

 

Στην πραγματικότητα, όμως, η συμμετοχή του ΟΛΘ στο διαγωνισμό είναι πολιτικά άκρως εκρηκτική.

Η ΟΛΘ ελέγχεται από την Belterra Investments Ltd. Εγγεγραμμένη στην Κύπρο, η εταιρεία αποτελεί μέρος της επιχειρηματικής αυτοκρατορίας του Ρώσου επιχειρηματία Ivan Ignatievich Savvidis. (…). Ο ΟΛΘ δεν είναι μόνο ανάμεσα στους πλειοδότες για το Ηράκλειο, αλλά έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου στην Κεντρική Ελλάδα, η οποία τρέχει ταυτόχρονα.

Πηγή: in.gr

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.