Μη υλοποιήσιμη είναι η μετατροπή της οδού Ιάσονος σε ήπιας κυκλοφορίας, με φαρδιά πεζοδρόμια και δύο λωρίδες, ανέφερε ο Χαράλαμπος Σκυργιάννης συγκοινωνιολόγος, με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου αύριο για έγκριση προηγούμενης απόφασης Δημοτικής Επιτροπής, για μετατροπή της οδού Ιάσονος σε ήπιας κυκλοφορίας, με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και μείωση των ρευμάτων κυκλοφορίας σε μόλις δύο.
Ο κ. Σκυργιάννης μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη και είπε ότι Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Βόλου, προβλέπει παρόμοιο σχέδιο και για την οδό Δημητριάδος, που μαζί με την Ιάσονος είναι οι δύο κάθετες αρτηρίες της πόλης και πρέπει να υπάρχει ελεύθερη ροή των οχημάτων.
Όπως είπε κανένας συγκοινωνιολόγος δεν θα έκανε την Ιάσονος ήπιας κυκλοφορίας και μάλιστα την μοναδική αρτηρία εισόδου στην πόλη του Βόλου, ενώ είναι αντιφατικό να δημιουργούνται κυκλικοί κόμβοι για διευκόλυνση της ροής της κυκλοφορίας και από την άλλη να μειώνεται το πλάτος των αρτηριών.
Δεν έχει σχέση με τον βόλο η ομάδα του ΣΒΑΚ
Αναφορικά με το επιχείρημα ότι η παρέμβαση είναι σε εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Βόλου, ο κ. Σκυργιάννης είπε ότι έψαξε να βρει τη συντακτική ομάδα και διαπίστωσε ότι ο ένας είναι τοπογράφος από την Καρδίτσα, ο άλλος είναι ένα γραφείο συμβούλων με λογιστικής υπηρεσίες από την Αθήνα, ο τρίτος είναι απόφοιτος της Σχολής Μηχανικών Χωροταξίας του Π.Θ., ενώ ο τέταρτος δεν είναι καν μηχανικός, ενώ συγκοινωνιολόγος δεν υπάρχει στη συγκεκριμένη ομάδα.
Επίσης είπε ότι ο Δήμος Βόλου έχει έναν συγκοινωνιολόγο, ο οποίος μετακινήθηκε από τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας σε άλλη υπηρεσία.
Ο συγκοινωνιολόγος είπε ότι παλιότερα στον Δήμο Βόλου έλεγαν ότι ο Βόλος έχει τέσσερις αρτηρίες, (δύο οριζόντιες και δύο κάθετες) και σ’ αυτές πρέπει να έχουμε μια ελεύθερη ροή αυτοκινήτων, ενώ όλη η υπόλοιπη πόλη μπορεί να γίνει ήπιας κυκλοφορίας και αν μπορέσουν να βρεθούν χώροι τα αυτοκίνητα να παρκάρουν εκτός των οδών.
«Αυτό που σκέφτονται να κάνουν, γιατί δε νομίζω να είναι υλοποιήσιμο αυτό, είναι να υπάρχει μια λεωφορειολωρίδα και ταξί, που θα είναι μόνιμα κατειλημμένη από τα μηχανάκια των διανομέων, που θα αναγκάζει να λεωφορεία να κάνουν μανούβρες. Η δεύτερη λωρίδα μια και μοναδική θα είναι για την έλευση των αυτοκινήτων», ανέφερε ο κ. Σκυργιάννης.
Ο ίδιος είπε ότι αυτό που γίνεται σήμερα θα γίνεται και σε πολύ χειρότερο βαθμό, γιατί αν κάποιος σταθμεύσει κάπου για να κατέβει να πάρει κάτι από το περίπτερο, θα μπλοκάρει όλη η πόλη.
Με μια λωρίδα οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας
Ο κ. Σκυργιάννης ανέφερε ότι οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας προβλέπουν να υπάρχει πάντα μια λωρίδα κυκλοφορίας και δεν γίνεται να υπάρχουν δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες. Επίσης για τις εσοχές για φορτοεκφορτώσεις και ολιγόλεπτη στάθμευση, είπε ότι η ολιγόλεπτη στάθμευση είναι ένας μύθος που κυκλοφορεί στην Ελλάδα και δεν αποδεικνύεται από πουθενά ότι είναι για λίγη ώρα.
«Επειδή το είχαμε ψάξει κι εμείς το θέμα τότε, για να έχουμε δύο λωρίδες κυκλοφορίας είχαμε βάλει τις κορίνες στο κέντρο του δρόμου, κάτι για το οποίο μας μέμφονταν οι καταστηματάρχες. Τώρα άραγε οι καταστηματάρχες θα είναι χαρούμενοι;», διερωτήθηκε ο συγκοινωνιολόγος.
Ακόμη τόνισε ότι για να γίνει συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για ένα τόσο σημαντικό θέμα, έπρεπε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εισήγηση που να εξηγεί τα πράγματα και να συνοδεύεται από κυκλοφοριακή μελέτη, που θα λάβει υπόψη τους κυκλοφοριακούς φόρτους που διακινούνται σε αυτό τον δρόμο και το μεγάλο ζήτημα της Ιάσονος με την αριστερή στροφή στην Κ. Καρτάλη.
Τέλος, τόνισε ότι το ΤΕΕ, αν και θεσμοθετημένος σύμβουλος του κράτους, δεν ασχολείται πλέον με τέτοια ζητήματα, σε αντίθετη με παλιότερα που υπήρχε μια επιτροπή κυκλοφοριακών θεμάτων.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος





























