Με επίσκεψη στα ιστορικά μοναστήρια των Μετεώρων και στην Καλαμπάκα ολοκληρώθηκε το σεμινάριο «Εισαγωγή στην Ανατολική Ορθοδοξία: Παρελθόν, παρόν και μέλλον», που διοργάνωσε η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Βάλπαραϊσο (ΗΠΑ).
Το σεμινάριο συγκέντρωσε Έλληνες και ξένους εισηγητές και κάλυψε εκτενώς θέματα όπως η Ελληνική Ορθοδοξία στον 20ό και 21ο αιώνα (Δρ. Νικόλαος Ασπρούλης), η θέωση στην Ορθόδοξη παράδοση, ο μοναχισμός ως εκκλησιαστική μαρτυρία από την Ύστερη Αρχαιότητα έως σήμερα (Δρ. Νίκος Κουρεμένος), η σημασία των εικόνων στην Εκκλησία και στην ιστορία (Δρ. Λίντια Λόζοβα), καθώς και η θεία λειτουργία και η μετάνοια στην Πατερική Παράδοση (π. Νίκολας Ντενυσένκο & Δρ. Λίζα Ντράιβερ).
Επιπλέον, οι συμμετέχοντες μελέτησαν την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και τον διάλογο με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία (π. Αμφιλόχιος Μίλτος), τη Χριστολογία της Ύστερης Αρχαιότητας και τη Σύνοδο της Νίκαιας (Δρ. Βλαντιμίρ Λατίνοβιτς), την Ορθοδοξία ανάμεσα στην παράδοση και τη νεωτερικότητα, καθώς και ζητήματα Ορθόδοξης Πολιτικής Θεολογίας και τον σύγχρονο ρόλο του Πατριαρχείου Μόσχας (Δρ. Παντελής Καλαϊτζίδης).
Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν το Μουσείο Βυζαντινής Τέχνης και Πολιτισμού της Μακρινίτσας, τη Μονή του Τιμίου Προδρόμου στην Ανατολή Αγιάς, τον Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Καλαμπάκα, καθώς και τις μονές Βαρλαάμ και Ρουσσάνου στα Μετέωρα. Παράλληλα, παρακολούθησαν την τρίτη στάση των Χαιρετισμών στον Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου στον Βόλο.
Την Κυριακή 15 Μαρτίου, ο επικεφαλής καθηγητής της ομάδας, π. Νίκολας Ντενυσένκο, συμμετείχε στη θεία λειτουργία της Ευαγγελίστριας Νέας Ιωνίας Βόλου, υπό τη χοροστασία των Μητροπολιτών Δημητριάδος Ιγνατίου και Μιλήτου Αποστόλου.































