Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τη θεματική της Ιστορίας, όπου διακρίθηκε με το 2ο Βραβείο το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο για την εργασία «Η «εγκληματοειδής» συμπεριφορά μαθητών μιας άλλης εποχής: Όψεις μαθητικής παραβατικότητας στον τύπο (τέλη 19ου–αρχές 20ού αιώνα)», ήρθε και μια δεύτερη βράβευση, στη θεματική «Ενεργοί πολίτες για την αειφορία στο ελληνικό σχολείο».
Ειδικότερα, η εργασία της μαθητικής ομάδας του «Γλωσσολογικού εργαστηρίου» με τίτλο «Ας μιλήσουμε για τη μουσική μας» απέσπασε το 3ο Βραβείο στην κατηγορία Γυμνασίων, ξεχωρίζοντας, όπως ανέφερε η επιστημονική επιτροπή, για την πρωτότυπη σύνδεση της μουσικής με την αειφορία, την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών και την ευρηματική παιδαγωγική προσέγγιση.
Στην εν λόγω εργασία, η μαθητική ομάδα ασχολήθηκε με ζητήματα που συζητιούνται λιγότερο συχνά στο πλαίσιο της αειφορίας. Όπως επεσήμαναν, η αειφορία δεν αφορά μόνο την προστασία του περιβάλλοντος, όπως ίσως έχει εδραιωθεί στη συνείδηση πολλών. Οι 17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης περιλαμβάνουν την ισότητα των φύλων, τη μείωση των ανισοτήτων, όπως επίσης την ειρήνη, τη δικαιοσύνη και τους ισχυρούς θεσμούς. Από την άλλη, η μουσική έχει τη δύναμη να περνάει μηνύματα στα νέα παιδιά. Μηνύματα, που με τη σειρά τους μπορεί να ενισχύσουν ή να αποδυναμώσουν τον αποκλεισμό και την άνιση μεταχείριση ανθρώπων ή ομάδων ανθρώπων. Τέτοια μηνύματα αναζήτησε η ερευνητικά ομάδα σε δημοφιλή τραγούδια και τα έθεσε προς συζήτηση στις μαθητικές ομάδες του ομίλου Μουσικής και Πολιτειότητας του σχολείου, καθώς και στο μαθητικό συνέδριο, ανοίγοντας έναν γόνιμο διάλογο που αγγίζει ιδιαίτερα επίκαιρους προβληματισμούς. Η κουβέντα επεκτάθηκε στη διαχρονική συζήτηση σχετικά με το αν και σε ποιον βαθμό έχει όρια η τέχνη, αναδεικνύοντας την ακροβασία ανάμεσα στην προσβολή και τη λογοκρισία, δηλαδή ανάμεσα στην άσκηση ενός δικαιώματος και στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων. Κατά τη συζήτηση διαφάνηκε ότι οι μαθήτριες και οι μαθητές κατανόησαν σε βάθος τις έννοιες, τις διαπραγματεύτηκαν και τις εμπλούτισαν με τη δική τους οπτική, αλλά και με εκείνη των συνομηλίκων τους.
Μαθητική ομάδα: Κωνσταντίνα Αλεξάνδρου, Φωτεινή Βλάχου, Συγή Γου, Κατερίνα Δημόκα, Ραφαέλα Κανάρη, Ευάγγελος Καραμήτσος, Κωνσταντίνα Νταγουλούδη, Στέφανος-Ραφαήλ Παναγιωτάκος, Κατερίνα Παρίση, Αγγελίνα Σιδηρά, Έλενα Τσανακοπούλου, Ευγενία Τσιούκα, Μαρία Χατζηδήμου, Σταύρος-Λουκάς Χατζόγλου.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γλωσσολογικό εργαστήρι» υλοποιείται για δεύτερη σχολική χρονιά, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Χριστίνα Χατζηγιαννίδου σε συνεργασία με το ΠΜΣ «Διαπολιτισμική Επικοινωνία» του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ.
Τέλος, η ομάδα εξέφρασε τις ευχαριστίες της στην καθηγήτρια κ. Αναστασία Στάμου για την αδιάλειπτη υποστήριξη, καθώς επίσης στις μαθητικές ομάδες και τις εκπαιδευτικούς των ομίλων Μουσικής και Πολιτειότητας, κ. Σάντρα Θεοδώρου και κ. Ξανθούλα Δημαράκη, για την πολύτιμη συνεισφορά και την εποικοδομητική συνεργασία.































