Με ιδιαίτερη επιτυχία και μαζική συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Μαρτίου 2026, στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας, η εκδήλωση της Δημοτικής Κίνησης «Ενεργοί Πολίτες Βόλου» με τίτλο «Σπάζοντας τη σιωπή. Η δικαιοσύνη απέναντι στη βία». Η εκδήλωση αποτέλεσε μια σημαντική στιγμή δημόσιου διαλόγου για ζητήματα που απασχολούν έντονα την τοπική κοινωνία τα τελευταία χρόνια, με επίκεντρο τα φαινόμενα βίας, την ποιότητα της δημοκρατίας και τον ρόλο της Δικαιοσύνης και των ΜΜΕ.
Προσκεκλημένοι των Ενεργών Πολιτών Βόλου ήταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου (δικηγόρος), ο Στέλιος Κούλογλου (δημοσιογράφος) και ο Γιάννης Μάγγος (εκπαιδευτικός), οι οποίοι ανέπτυξαν τις θέσεις τους γύρω από την ανάγκη υπεράσπισης των δικαιωμάτων, την ενίσχυση της θεσμικής λογοδοσίας και τη σημασία της ενεργού συμμετοχής των πολιτών. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκαν κρίσιμα ζητήματα που έχουν σημαδέψει την πόλη του Βόλου, όπως περιστατικά αστυνομικής βίας και επιθέσεων σε πολίτες, δημοσιογράφους και πολιτικούς αντιπάλους, τα οποία όπως επισημάνθηκε έχουν συμβάλει στη διαμόρφωση ενός κλίματος φόβου και αποθάρρυνσης της δημόσιας έκφρασης.
Παρέμβαση πραγματοποίησαν πολίτες, δημοσιογράφοι και πολιτικά πρόσωπα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους αντιμετώπισης των περιστατικών βίας που εκπορεύονται κυρίως από τη Δημοτική Αρχή Βόλου. Η μεγάλη συμμετοχή πολιτών και η ενεργή παρουσία στη συζήτηση επιβεβαίωσαν την ανάγκη της τοπικής κοινωνίας για ενημέρωση, διαφάνεια και δημοκρατική εγρήγορση.
Στην εκδήλωση αποφασίσθηκε να κατατεθεί ψήφισμα καταδίκης της βίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου και στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας.
Επίσης προτάθηκε να συσταθεί άμεσα online παρατηρητήριο περιστατικών βίας για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου. Για αυτό το λόγο οι Ενεργοί Πολίτες Βόλου καλούν τους πολίτες του Βόλου αυτό το Σάββατο στις 12:00 στο ισόγειο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Παραλιακό Συγκρότημα) για να διερευνηθεί ο τρόπος δημιουργίας του παρατηρητηρίου και να συζητηθούν τα επόμενα βήματα.
Οι «Ενεργοί Πολίτες Βόλου» ευχαριστούν θερμά όλους και όλες που συμμετείχαν και συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης και δεσμεύονται να συνεχίσουν πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη δημοκρατία, τη λογοδοσία και την κοινωνική συνοχή στην πόλη.































