ΕΠΖ: Κατά πλειοψηφία η μελέτη για τους ποδηλατόδρομους

Με μήκος 10.140 μ. που ενώνει Βόλο και Ν. Ιωνία διερχόμενο από 18 νέα οδικά τμήματα

Κατά πλειοψηφία ενέκρινε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής τη μελέτη διαμόρφωσης δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη του Βόλου, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές.
Το θέμα εγκρίθηκε με τη λευκή ψήφο του συμβούλου της ΛΑΣ Θεόδ. Τσαλούχα, που δήλωσε ότι δεν ικανοποιήθηκε από τις απαντήσεις που έλαβε από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Θαν. Σταυρίδη.

Ο σύμβουλος της ΛΑΣ ρώτησε πόσες θέσεις στάθμευσης θα χαθούν, τι πρόβλεψε έχει γίνει για να μην παρκάρουν αυτοκίνητα στους και πόσο ασφαλείς θα είναι οι ποδηλάτες, όταν οι ποδηλατόδρομοι βρίσκονται σε δρόμους που κυκλοφορούν αυτοκίνητα.
Απαντώντας ο αντιδήμαρχος τόνισε ότι εφόσον υπάρχει πολιτική απόφαση μη επέκτασης των πεζοδρομίων, θα χαθούν θέσεις στάθμευσης, χωρίς να προσδιορίσει πόσες.

Για την αστυνόμευση των ποδηλατόδρομων για να μην σταθμεύουν Ι.Χ. είπε ότι αν δεν υπάρχει αστυνόμευση από την Τροχαία, αναπόφευκτα θα δημιουργηθεί πρόβλημα, προβλέποντας ότι οι οδηγοί δεν θα σέβονται τις απαγορευτικές πινακίδες που θα τοποθετηθούν. Υπενθύμισε δε την κατάσταση που επικρατούσε όταν οι ποδηλατόδρομοι ήταν «φρούρια» με τοιχία μπετόν και σιδερένιες κολώνες, λέγοντας ότι όχι μόνο πάρκαραν αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν άνθρωποι που τοποθετούσαν ακόμη και υλικά οικοδομής.
Ο Θ. Σταυρίδης εξέφρασε την ελπίδα η πόλη να διαθέτει παιδεία για το ποδήλατο, διότι ο Βόλος είναι ποδηλατούπολη με εύκολη προσβασιμότητα και πρότεινε να γίνει καμπάνια στα Νηπιαγωγεία, τα Δημοτικά και Γυμνάσια – Λύκεια για τη σωστή χρήση τους.

Ακόμη τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή είχε τοποθετήσει πριν ένα χρόνο ποδηλατοστάτες, σε διάφορα σημεία της πόλης και στην αρχή τα ποδήματα ήταν παράνομα σταθμευμένα σε στύλους, και σταντ. «Είναι θέμα συνείδησης των πολιτών και πως θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής με λιγότερα καύσιμα και γυμναστική. Πρέπει να το αγκαλιάσουν όλοι», τόνισε.
Ο πρόεδρος της ΕΠΖ, αντιδήμαρχος Απ. Ζαρκάδας – Βεργής, είπε ότι πρέπει να βάλουμε το ποδήλατο στη ζωή μας, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μαργ. Πατσιαντάς ψήφισε θετικά, ενώ ο σύμβουλος της ΛΑΣΑ Θεόδ. Τσαλούχας ψήφισε λευκό, δηλώνοντας ότι αυτά που απάντησε ο κ. Σταυρίδης είναι θεωρητικά.

Δίκτυο 10 χλμ. σε 18 νέα τμήματα
Η εισήγηση της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας αναφέρει ότι τον Απρίλιο του 2016 δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ οι νέες τεχνικές οδηγίες υποδομών ποδηλάτου, που αντικαθιστούν οποιεσδήποτε επιμέρους προδιαγραφές.
«Ο Δήμος Βόλου αποτελεί τον πρώτο Δήμο στην Ελλάδα, ο οποίος μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, προχώρησε στην εκπόνηση διαμόρφωσης μελέτης δικτύου ποδηλατοδρόμων, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές», τονίζει η υπηρεσία.
Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 10.140 μ. και ενώνει τους βασικούς πόλους Βόλου και Ν. Ιωνίας, διερχόμενο από 18 νέα οδικά τμήματα.
Η υπηρεσία αναφέρει ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων διαμορφώνονται επί του οδοστρώματος αποκλειστικές λωρίδες κίνησης ποδηλάτου, ελάχιστου πλάτους 1,5 μ., παράλληλης φοράς με τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία.

Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας αναφέρει ότι θα υλοποιηθεί πλήρης χρωματισμός του δικτύου με ειδικά υλικά και θα τοποθετηθεί η προβλεπόμενη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.
Σύμφωνα με την υπηρεσία, το δίκτυο ποδηλάτου θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει οπωσδήποτε μια ολοκληρωμένη παραλιακή διαδρομή από το Πεδίον του Άρεως μέχρι τις ακτές του Αναύρου. Πρόκειται για μια μετακίνηση που θα γίνει χρήσιμη για τις καθημερινές μετακινήσεις και για αναψυχή.
Κατά την ίδια κατεύθυνση ανατολής – δύσης που είναι πιο σημαντική διότι αντιπροσωπεύει τις μεγαλύτερες μετακινήσεις που εκτελούνται στο Βόλο, πρέπει να υπάρξουν και άλλες διαδρομές. Αυτή για την οποία υπάρχει ήδη μια προετοιμασία είναι η οδός Ρ. Φεραίου (τα τμήματα από Φιλιππίδου ως Φιλ. Ιωάννου και Ιωλκού έως Χείρωνος, που έχουν διαμορφωθεί περιοχές ως ήπιας κυκλοφορίας).

Το δίκτυο ολοκληρώνεται με κάποιες εγκάρσιες διαδρομές που αρθρώνουν τις μεγάλες διαδρομές ανατολής – δύσης. Για τη σύνδεση του κέντρου της πόλης (Δημαρχείο, Σπίρερ, ΙΚΑ, Εφορία, ΟΣΕ), με τη Ν. Ιωνία και τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Πανθεσσαλικού Σταδίου, η υ6πηρεσία προτείνει την υλοποίηση ποδηλατόδρομου και η τοποθέτηση σχετικής σήμανσης μέσω των οδών Παπαδιαμάντη, Φιλαδελφείας, Μαιάνδρου, Ικάρων, πάρκου Ν. Ιωνίας, Δοξοπούλου. Η επιστροφή θα πραγματοποιείται μέσω των οδών Εθν. Αγώνων, Βενιζέλου, Ζάχου και Μικρασιατών.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.