Με επιπολαιότητα και μη ενσυναίσθηση και το μέγεθος του εγχειρήματος, αντιμετώπισε η πόλη την Αργώ, καθώς καμία Δημοτική Αρχή δεν συμβουλεύτηκε τους πρώην δημάρχους Κυρ. Μήτρου και Αλ. Βούλγαρη, στη θητεία των οποίων το σκάφος ολοκληρώθηκε, ούτε και τον πρόεδρο του ερευνητικού προγράμματος κ. Κούρτη, το πλοίο δεν έγινε σημείο αναφοράς και δεν εκτέθηκε σε επισκέψιμο χώρο, όπως ήταν ο σκοπός από την αρχή.
Τις παραπάνω επισημάνσεις έκανε ο Νίκος Πατσιαντάς πρώην πρόεδρος της Δημοτικής Τουριστικής Επιχείρησης Βόλου, μετά την αποχώρηση του Μιχάλη Κουντούρη και επί δημαρχίας Κυριάκου Μήτρου, με παρέμβασή του στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη.
Σύμφωνα με τον τότε πρόεδρο της Επιχείρησης, η ΔΗΤΕΒ, είχε έρθει σε επαφή με τον διευθυντή του Ερευνητικού Προγράμματος και κυβερνήτης της Αργούς κ. Κούρτη και την ομάδα του, η Δημοτική Επιχείρηση είχε καλύψει το οικονομικό για την κατασκευή της Αργούς ξεκίνησε η κατασκευή του σκάφους και μέχρι που αποχώρησε η Δημοτική Αρχή, τα πράγματα πήγαν περίφημα.
«Μετά το πράγματα στράβωσε και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε και ένιωσα ψυχικά και συναισθηματικά όπως ένιωσε και ο κατασκευαστής της Αργούς κ. Ρέππος, που δήλωσε ότι το σκάφος από τη συνεχή έκθεσή του στις εξωτερικές συνθήκες σάπισε», ανέφερε ο κ. Πατσιαντάς.
Η πόλη μας έχασε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για να αξιοποιήσει το εγχείρημα κατασκευής τους Αργούς και τότε η ΔΗΤΕΒ, εκτός από την οικονομική δαπάνη που απαιτήθηκε για την κατασκευή του πλοίου, είχε ασχοληθεί και με το επόμενο βήμα, μιας πρόχειρης κατασκευής, γιατί το πλοίο αυτό είχε βασικό σκοπό από τη σύμβαση, τον κατασκευαστή και την πόλη, να γίνει σημείο αναφοράς του Βόλου και να φιλοξενηθεί σε έναν επισκέψιμο χώρο, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε, ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Όταν θέσαμε κάποια ερωτήματα στην επιστημονική ομάδα του κ. Κούρτη, πως το σκάφος θα διατηρηθεί, μας είχαν πει σε προστατευμένο χώρο, όπου θα ήταν σε κατάσταση επισκέψιμη, ενώ με τις κατάλληλες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας, θα μπορούσε να διατηρηθεί 100 χρόνια», ανέφερε ο πρώην πρόεδρος της ΔΗΤΕΒ.
Ακόμη τόνισε ότι αυτός ήταν και ο στόχος του Δήμου, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε, ορισμένες από τις επόμενες Δημοτικές Αρχές δεν κατανόησαν τη σημασία του εγχειρήματος και πόσο ωφέλιμο θα ήταν για την πόλη.
Ο κ. Πατσιαντάς ανέφερε ότι μετά την ολοκλήρωση της Αργούς, η επόμενη Δημοτική Αρχή δεν συμβουλεύτηκε τις Δημοτικής Αρχές Μήτρου και Βούλγαρη ούτε και τον κ. Κούρτη για να ενημερωθούν για το εγχείρημα, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο τραγικό σημείο του σήμερα.
Όπως εξήγησε υπήρχε όρος στο συμβόλαιο ότι η Αργώ δεν επιτρεπόταν να μείνει μόνιμα στη θάλασσα και να κάνει ταξίδια, ενώ υπήρχε ειδική ρύθμιση για τη χρήση του σκάφους με κύρια χρήση τη στατική έκθεση, ενώ υπήρχε όρος για το πειραματικό ταξίδι στην Γεωργία (Αρχαία Κολχίδα), που επρόκειτο να γίνει για την πιστοποίηση ότι το σκάφος προσέγγιζε το αρχέτυπο και στη συνέχεια έπρεπε να εκτεθεί ως σημείο αναφοράς της πόλης.
Σύμφωνα με τον κ. Πατσιαντά, όταν αργότερα το σκάφος εγκαταλείφθηκε στις καιρικές συνθήκες, διαπιστώθηκε ότι δεν είχε κατανοηθεί ο σκοπός της κατασκευής του σκάφους και της δαπάνης που είχε γίνει.
«Στην πόλη πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια σ’ αυτά τα εγχειρήματα και σήμερα, που ξεκίνησε η κατασκευή του Μουσείου της Αργούς, για να δικαιολογηθεί η ύπαρξή του θα πρέπει να διατηρηθεί το σκάφος», τόνισε ο κ. Πατσιαντάς.
Ο ίδιος ευχήθηκε να βρεθεί σύντομα λύση στο θέμα της αποκατάστασης του σκάφους και επανέλαβε ότι η Αργώ δεν μπορεί να μένει εκτεθειμένη στην παραλία τις γιορτές ή στη θάλασσα και τις καιρικές συνθήκες, γιατί η πόλη χρειάζεται την Αργώ ως σημείο αναφοράς.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος






























