Ο Αλ. Μεϊκόπουλος στο 1ο Γυμνάσιο & Λύκειο Νέας Ιωνίας που μετατρέπεται σε Πειραματικό

Το 1ο Γυμνάσιο & Λύκειο Νέας Ιωνίας επισκέφθηκε ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, όπου συναντήθηκε με τις Δ/ντριες κ. Χατζηδημητρίου και κ. Παρασκευά, το Σύλλογο Διδασκόντων του 1ου ΓΕΛ και μέλη του Συλλόγου του 1ου Γυμνασίου για να συζητήσουν για το ζήτημα της μετατροπής σχολείων σε Πειραματικά και Πρότυπα. Κατόπιν αιτήματος του Υπουργείου Παιδείας, η Διεύθυνση Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας πρότεινε τέσσερα σχολεία, ανάμεσα στα οποία το 1ο Γυμνάσιο & Λύκειο Νέας Ιωνίας, για να μετατραπούν σε Πειραματικά.

Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, έχει ήδη καταθέσει κοινοβουλευτική Ερώτηση προς την αρμόδια Υπουργό στην οποία επισημαίνεται ότι η μετατροπή υφιστάμενων σχολείων σε Πειραματικά, αντί της δημιουργίας νέων, και μάλιστα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας θα δημιουργήσει μόνο προβλήματα στη λειτουργία τους και θα δυσκολέψει την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών. Τόνισε, μάλιστα, ότι ο τρόπος με τον οποίο επιχειρεί η κυβέρνηση να εντάξει τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία στο εκπαιδευτικό τοπίο θα οδηγήσουν στη «δημιουργία σχολείων ελίτ» και διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου & Λυκείου Νέας Ιωνίας ανέφεραν ότι είναι αντίθετοι στη λογική σχολείων δύο ταχυτήτων και τη διάλυση ενός καλού σχολείου για τη δημιουργία ενός Πειραματικού ή Πρότυπου. Εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους λέγοντας ότι οι εκπαιδευτικοί δεν ακούστηκαν, δεν απαντήθηκαν οι ερωτήσεις τους και λήφθηκαν τέτοιες σημαντικές αποφάσεις εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία. Επιπλέον, τέθηκε και το ζήτημα των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών που διακυβεύονται, καθώς για τις θέσεις εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τα Πειραματικά σχολεία θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση εκπαιδευτικοί από όλο το Νομό και αυτές θα ισχύουν για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Στόχος, όπως τόνισαν, θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση και όχι η χειραγώγηση της Παιδείας προς εξυπηρέτηση συμφερόντων.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος με τη σειρά του έκανε λόγο για «θεσμικό ατόπημα και όχι απλώς για λανθασμένη στρατηγική» λέγοντας ότι όταν οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι Δ/ντές-ντριες πληροφορούνται σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας και της Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας από τα ΜΜΕ ακυρώνεται ουσιαστικά ο ρόλος τους.
Όπως είπε, το εγχείρημα έγινε σε συνθήκες αιφνιδιασμού φέρνοντας απέναντι Συλλόγους Εκπαιδευτικών, μαθητές και γονείς, ενώ επιχειρείται ταυτόχρονα η δημιουργία εντύπωσης ότι οι εκπαιδευτικοί στέκονται απέναντι στους μαθητές και απέναντι στους γονείς για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας όταν δε δημιουργείται ένα Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο επί της αρχής, αλλά βαπτίζεται αιφνιδιαστικά ως τέτοιο ένα υφιστάμενο σχολείο. Όταν δεν ενημερώνεις την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα και τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων για τον τρόπο λειτουργίας του Πρότυπου/Πειραματικού σχολείου, το πρόγραμμα σπουδών, τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών και αγνοείς ότι τα σχολεία αυτά έχουν τη δική τους φυσιογνωμία, ποιοτικό προσωπικό και μαθητές από συγκεκριμένες περιοχές, αλλοιώνεις παρά αναβαθμίζεις την εκπαιδευτική διαδικασία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Στάθηκε ακόμα στο θέμα των οργανικών θέσεων λέγοντας ότι η εμπειρία έχει δείξει ότι η μετατροπή σχολείων σε Πειραματικά/Πρότυπα έχει οδηγήσει μετά από ορισμένα χρόνια στο να χαθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών.

Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ευχαρίστησε θερμά τους εκπαιδευτικούς για τις τοποθετήσεις τους και ενημέρωσε για τις επόμενες ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσει σε σχέση με τα ζητήματα που συζητήθηκαν.