Φτωχός συγγενής είναι η Ελλάδα σε υποδομές για σκάφη, καθώς διαθέτει μόλις 22 μαρίνες ή τουριστικούς λιμένες και ανταγωνίζεται την Τουρκία που έχει περίπου 80, την Κροατία με 140, την Ιταλία με 432, την Ισπανία με 360 και Γαλλία με 370…
Μάλιστα υπάρχουν και χώρες που κάνουν τουρισμό στη χώρα μας, τους έχουμε πελάτες και στις χώρες τους διαθέτουν πάνω από 1000 μαρίνες και τουριστικά λιμάνια, όπως η Φινλανδία με 1770, η Σουηδία με 1500 και η Πολωνία με 1300 λιμάνια!
Το παράδοξο είναι ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει όραμα, θέληση για να αυξήσουμε τα μεγέθη των συγκεκριμένων λιμανιών, για να προσελκύσουμε ανθρώπους, καθώς πρόκειται για τον τουρισμό του μέλλοντος.
Τα παραπάνω ανέφερε ο Παναγιώτης Πτωχόπουλος αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Θεσσαλίας, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, τονίζοντας ότι οι επιχειρηματίες σκαφών ξεκίνησαν πριν 35 χρόνια, με 10 σκάφη και μόνο στον Βόλο έφτασαν τα 200, ενώ το λιμάνι του Βόλου δεν είναι μαρίνα, που είναι ένα μικρό λιμάνι για μικρά σκάφη, μέχρι 20 μέτρα ταχύπλοα και ιστιοπλοϊκά σκάφη.
Ο κ. Πτωχόπουλος είπε ότι οι μαρίνες είναι κατασκευασμένες σε σημεία που έχουν κυματοθραύστες που παρέχουν ασφάλεια, ενώ πρέπει να έχουν τροφοδοσία για καύσιμα, νερό, ηλεκτρική ενέργεια, πυρόσβεση, μπάνια, τουαλέτες, πλυντήρια, θέσεις στάθμευσης, ταχυδρομείο, εστιατόρια.
Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Θεσσαλίας, εκτίμησε ότι μια οργανωμένη πλήρως μαρίνα σκαφών θα μπορούσε να γίνει μπροστά στον χώρο του Τελωνείου, όπου υπάρχουν και κτίρια, ενώ πρόσθεσε ότι μια μαρίνα δεν φτάνει μόνο για τον Βόλο, που είναι απομακρυσμένος, γιατί όταν κάποιος κινείται στο Αιγαίο και πρέπει να στρίψει για να μπει στον Παγασητικό, δεν το κάνει. Όπως είπε, θα μπορούσε να το κάνει αν στη Χοντρή Άμμο, στο Τρίκερι, στο νησί Τρίκερι, στην Γατζέα και στην Άφησσο υπήρχαν μικρά καταφύγια, όπως επίσης και 2-3 στην Εύβοια.
«Ο κόσμος που θα έρθει στον Παγασητικό, θα πρέπει να πει ότι έστριψα τώρα, αλλά θα δει άλλα 4 ως 10 μικρά παραδοσιακά μέρη, να μπορέσει να φάει τοπικά εδέσματα και να δει τα μέρη», ανέφερε ο επιχειρηματίας σκαφών.
Ο κ. Πτωχόπουλος διερωτήθηκε πως θα τραβήξουμε τον κόσμο όταν η Ελλάδα έχει 22 μαρίνες ή τουριστικούς λιμένες και ανταγωνίζεται την Τουρκία που έχει περίπου 80, την Κροατία με 140, την Ιταλία με 432, την Ισπανία με 360 και Γαλλία με 370…
Ωστόσο, υπάρχουν και χώρες που κάνουν τουρισμό στη χώρα μας, τους έχουμε πελάτες και στις χώρες τους διαθέτουν πάνω από 1000 μαρίνες και τουριστικά λιμάνια, όπως η Φινλανδία με 1770, η Σουηδία με 1500 και η Πολωνία με 1300 λιμάνια!
Ο κ. Πτωχόπουλος είπε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 11η θέση παγκοσμίως με 13.650 χλμ. ακτογραμμής, που σημαίνει ότι «οικόπεδα» υπάρχουν, θέληση και όραμα δεν υπάρχει.
Σύμφωνα με τον ίδιο η χώρα χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο, που μπορεί να πάρει 2-5 χρόνια, όπως έγινε με την Κροατία, που όταν μπήκαμε εμείς στο παιχνίδι δεν ήταν ανταγωνίσιμη χώρα και είχαμε να ανταγωνιστούμε την Ισπανία και τη Γαλλία. Ωστόσο στο χώρο μπήκαν με αξιώσεις η Τουρκία, η Κροατία, το Μαυροβούνιο, ενώ μπαίνει και η Αλβανία και η Ελλάδα ακόμη περιμένει, μη έχοντας στρατηγικό σχέδιο και μη μπορώντας να περιορίσει τη γραφειοκρατία…
«Δεν περιμένουμε το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου»
Αναφορικά με την κίνηση φέτος, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης είπε ότι οι ιδιοκτήτες σκαφών δεν περιμένουν από τους ξένους τουρίστες που έρχονται στο αεροδρόμιο και σύμφωνα με μελάτη του Επιμελητηρίου το 10% των επιβατών κλείνουν σκάφη, αλλά δουλεύουν με ξένους από τα αεροδρόμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης, κλείνουν ταξί που τους περιμένει για να τους φέρει στον Βόλο.
«Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε το μέλλον των επενδύσεών μας, στο αν θα έρθει η πτήση ή αν ο κάθε φορέας (Δήμος ή Περιφέρεια( θέλει να πλησιάσει τις εταιρίες και να βρουν μια λύση πώς να προσελκυθούν οι πτήσεις στη Ν. Αγχίαλο», τόνισε ο κ. Πτωχόπουλος.
Φέτος κίνηση υπάρχει από επισκέπτες Βαλκανικών χωρών όπως η Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, αλλά τα δυνατά χαρτιά των ιδιοκτητών σκαφών είναι τουρίστες από Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία και Σκανδιναβία, ενώ και οι Έλληνες κλείνουν σκάφη, αλλά για λιγότερες μέρες.
Όσον αφορά στην κίνηση φέτος, υπάρχει ανοδική τάση, δεν υπάρχουν ακυρώσεις, ενώ η σεζόν στην περιοχή είναι 16 με 18 εβδομάδες, όταν σε άλλες περιοχές σε Δωδεκάνησα ή Ιόνιο διαρκεί 24 και 26 εβδομάδες.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος































