SOS των σιδηροδρομικών για το δρομολόγιο Βόλου – Λάρισας

Επιστολή προς ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για κινητήριες μονάδες και τροχαίο υλικό

SOS εκπέμπει ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας για τα προβλήματα που παρουσιάζει η γραμμή Βόλου – Λάρισας και με επιστολή του προς τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά να διατεθούν από τα κεντρικά δύο αξιόπιστες κινητήριες μονάδες, λειτουργία ενδιάμεσου σταθμού για διασταυρώσεις, καινούργια χάραξη δρομολογίων για σωστές ανταποκρίσεις «όχι μόνο για να μη χάσουμε τους εναπομείναντες πελάτες και να ξανακερδίσουμε αυτούς που έφυγαν τον τελευταίο καιρό αλλά και για να προσελκύσουμε καινούργιους επιβάτες και να ξανακερδίσουμε την χαμένη αξιοπιστία μας», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, τα δρομολόγια του τρένου μεταξύ Βόλου – Λάρισας εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα παρουσιάζουν πολλά προβλήματα. Ο Σύνδεσμος είχε επισημάνει από την αρχή ότι η χάραξη των δρομολογίων και η διάθεση μόνο μιας κινητήριας μονάδος για την εκτέλεσή τους, χωρίς λειτουργία ενδιάμεσων σταθμών, δεν ήταν δυνατόν να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες. «Από το πρώτο διάστημα εφαρμογής ένα μέρος του επιβατικού κοινού εγκατέλειψε το τρένο αφού οι ανταποκρίσεις κυρίως προς Αθήνα και Δυτική Θεσσαλία δεν εξυπηρετούσαν. Γρήγορα όμως φάνηκε και η γύμνια στο τροχαίο υλικό και αρκετά συχνά η αυτοκινητάμαξα που εκτελεί τα δρομολόγια παρουσιάζει βλάβη με αποτέλεσμα να αντικαθίσταται από παλιά αυτοκινητάμαξα χωρίς κλιματισμό η οποία κι αυτή με την σειρά της βγαίνει εκτός λειτουργίας κι έτσι αναγκαστικά δρομολογείται μηχανή ντήζελ με δύο βαγόνια», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Οι εργαζόμενοι κρούουν κώδωνα κινδύνου, αναφέροντας ότι η αναγκαστική αυτή εναλλαγή του τροχαίου υλικού έχει καταντήσει να είναι καθημερινό φαινόμενο. Ακινητοποιημένα τρένα, μεγάλες καθυστερήσεις, χαμένες ανταποκρίσεις, ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και πολλά άλλα προβλήματα χωρίς μέχρι σήμερα να δίνεται λύση. Η δρομολόγηση λεωφορείου όποτε αυτό είναι δυνατόν ή στην έσχατη περίπτωση ταξί (χωρίς να εγκρίνεται πάντα η διάθεσή τους) δεν λύνει σε καμιά περίπτωση, ούτε περιστασιακά το πρόβλημα , αλλά δίνει εικόνα διάλυσης και απαξίωσης του σιδηροδρόμου. Η κατάσταση αυτή είναι γνωστή σε όλους τους υπεύθυνους, αλλά αντί να βελτιωθεί, επιδεινώνεται με αποτέλεσμα να φτάσουμε τελευταία σε τραγικές καταστάσεις.
«Δυστυχώς μια διαδρομή 60 χιλιομέτρων που έπρεπε βάσει δρομολογίου να καλύπτετε σε 48 λεπτά, το τρένο δεν είναι ποτέ στην ώρα του. Όλα τα δρομολόγια κυριολεκτικά γίνονται με καθυστερήσεις που πολλές φορές τις τελευταίες ημέρες καθιστούν αδύνατη την συνέχεια και συνέπειά τους, με αποτέλεσμα να καταργούνται δρομολόγια, και να έχουμε αφάνταστη ταλαιπωρία των επιβατών και κάκιστη εικόνα του τρένου», επισημαίνεται στην επιστολή.

Παρά τις προσπάθειες του έμπειρου αλλά λειψού προσωπικού να καλύψουν τις αδυναμίες και τις ελλείψεις αυτό καθίσταται αδύνατον αφού η πλημμελής συντήρηση και επισκευή των κινητηρίων μονάδων τις θέτει εκτός λειτουργίας σχεδόν αμέσως με την δρομολόγησή τους. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι το προσωπικό να γίνεται δέκτης έντονης κριτικής, ειρωνικών, χλευαστικών, και απαξιωτικών σχολίων.
«Είναι εμφανές ότι όλες οι προσπάθειες της διοίκησης γίνονται για να περισωθεί ότι είναι δυνατόν στην λειτουργία των τρένων στον κύριο άξονα αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για την εγκατάλειψη του σημαντικότερου περιφερειακού δικτύου και της απομόνωσης σιδηροδρομικά της μεγαλύτερης πόλης και της πολυπληθέστερης περιοχής από το κεντρικό δίκτυο και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Ο Σ.Σ.Θ. επανέρχεται για πολλοστή φορά στην πρότασή του για διάθεση δύο αξιόπιστων κινητηρίων μονάδων, λειτουργία ενδιάμεσου σταθμού για διασταυρώσεις, καινούργια χάραξη δρομολογίων για σωστές ανταποκρίσεις, όχι μόνο για να μη χάσουμε τους εναπομείναντες πελάτες και να ξανακερδίσουμε αυτούς που έφυγαν τον τελευταίο καιρό αλλά και για να προσελκύσουμε καινούργιους επιβάτες και να ξανακερδίσουμε την χαμένη αξιοπιστία μας», υπογραμμίζεται προς τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Καταλήγοντας ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών αναφέρει ότι πιστεύει στις δυνατότητες του τρένου, αρκεί και το πιστέψουν και οι διοικούντες τον Οργανισμό που πρέπει να διαθέσουν το κατάλληλο τροχαίο υλικό, τις υποδομές και το απαραίτητο προσωπικό «για να αποκτήσουμε το μερίδιο που μας αναλογεί στη μεταφορά επιβατών αλλά και εμπορευμάτων», όπως τονίζει.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.