Στη Βουλή η επένδυση LNG στο λιμάνι του Βόλου από τον Κρίτωνα Αρσένη

Ο βουλευτής Δυτικής Αθήνας του ΜέΡΑ25, Κρίτωνας Αρσένης. Photo: ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ/INTIME
Κατέθεσε ερώτηση στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Το θέμα της επένδυσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην είσοδο του λιμανιού στον Βόλο έφερε στη Βουλή με ερώτησή του στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25 κ. Κρίτων Αρσένης ζητώντας να μάθει ποιος αποφασίζει αυτή τη χωροθέτηση, εάν περιλαμβάνεται στο master plan αλλά και εάν δεν προκύπτουν θέματα ασφάλειας ή περιβαλλοντικά.

 

Όπως σημειώνει ο Βουλευτής στην ερώτησή του η  Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στις 2.3.2022 χορήγησε άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Υπεράκτιου Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) και υποθαλάσσιου & χερσαίου αγωγού Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευσή του στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), το οποίο θα κατασκευαστεί στην είσοδο του Λιμένα Βόλου πλησίον της ακτής στην περιοχή «Πευκάκια». Για το έργο , σημειώνει ο Βουλευτής είναι διαθέσιμα πολύ περιορισμένα, πρόδρομα μόνο, στοιχεία. Η απόσταση από την τοποθεσία ‘Πευκάκια’ και τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Δημητριάδας καθώς και από σημαντικό υδροβιότοπο της περιοχής, θα είναι περίπου 340 μέτρα ενώ από τον αστικό πολεοδομικό ιστό της πόλης του Βόλου 986 μέτρα σε ευθεία γραμμή. Σημειώνεται ότι αντίστοιχο έργο στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης θα απέχει τουλάχιστον 17,6 χλμ. από το λιμάνι της.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Επιστημονικών Φορέων & Συλλόγων μαζί με το ΤΕΕ Μαγνησίας, τονίζεται στην ερώτηση, η συγκεκριμένη επιλογή χωροθέτησης της σχεδιαζόμενης δραστηριότητας παρίσταται αντίθετη, άλλως ασύμβατη, με τις αρχές της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

«Η εγκατάσταση υπάγεται στις διατάξεις της Οδηγίας Seveso ΙΙΙ σχετικά με την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης λόγω ύπαρξης επικίνδυνων ουσιών με οριακή ποσότητα ανώτερης βαθμίδας τους 200 τόνους. Το περιεχόμενο των 4 δεξαμενών ΥΦΑ στην εγκατάσταση θα ανέρχεται σε 72.000 τόνους. Σύμφωνα με τα πιθανά σενάρια ατυχημάτων που προκύπτουν από την ανάλυση κινδύνου σε παρόμοιες εγκαταστάσεις, οι ζώνες επιπτώσεων (θερμική ακτινοβολία, ωστικό κύμα, τοξικές ουσίες) μπορούν να φτάσουν χιλιόμετρα μακριά», σημειώνεται ακόμη.

Ο Βουλευτής ρωτά τον υπουργό ποιος αποφασίζει για τη χωροθέτηση τέτοιων κρίσιμων υποδομών, εάν περιλαμβάνεται το έργο στις προβλέψεις του Γενικού Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης (Master Plan) του Λιμένα Βόλου και στο υφιστάμενο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, αλλά κι εάν έχει ερωτηθεί/γνωμοδοτήσει η αρμόδια Διεύθυνση Χωροταξικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΝ. Επιπλέον ζητά να ενημερωθεί από που προκύπτει ότι «ο σχεδιασμός της Αιτούσας για θέματα ασφάλειας, συντήρησης και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών δεν θα δημιουργήσει θέματα ασφαλείας, λειτουργίας ή αστάθειας στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου» και ότι «δεν ενέχονται σοβαροί περιβαλλοντικοί κίνδυνοι από την δραστηριότητα» που αναφέρονται στην άδεια της ΡΑΕ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.