Στην ολοκλήρωση της μελέτης για τα τρία πρώτα χιλιόμετρα του Περιφερειακού μέχρι τη γέφυρα του Βρύχωνα προχώρησαν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Άννα Μαρία Παπαδημητρίου σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε.
Η μελέτη να περιλαμβάνει τη δημιουργία ισόπεδων κόμβων και την ολοκλήρωση τεχνικών έργων, όπως γεφύρωση ποταμών και αποχέτευση, με το συνολικό κόστος να εκτιμάται στα 47 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 19 εκατομμύρια για απαλλοτριώσεις, όπως είχε αποκαλύψει μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας.
Ο φάκελος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση υποβλήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2025 στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας και αναμένεται η γνωμοδότηση ώστε στη συνέχεια να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Παράλληλα διαδικασία χρηματοδότησης από το υπουργείο Υποδομών θα εξαρτηθεί από την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, ενώ η Περιφέρεια θα συνεχίσει τις ενέργειες για την ολοκλήρωση του έργου.

Το φυσικό αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνει, πρώτον, την επικαιροποίηση, και τροποποίηση της μελέτης οδοποιίας στο οδικό τμήμα Αγριάς, μήκους 3 χιλιομέτρων ενιαίας επιφάνειας κυκλοφορίας μίας λωρίδας με ανακατεύθυνση με παράπλευρο δίκτυο, εκατέρωθεν. Επίσης την κατασκευή 4 ισόπεδων τρισκελών κόμβων και ενός ισόπεδου τετρασκελούς κόμβου για τη σύνδεση με την Αγριά.
Περιλαμβάνει ακόμη τη νέα μελέτη κτηματολογίου σε μήκος τριών χιλιομέτρων και συμπλήρωση και επικαιροποίηση του κτηματολογίου στο τμήμα παράκαμψης από την Αγριά μέχρι και το Μαλάκι συνολικού μήκους 6.485 μέτρων.
Η ολοκλήρωση μελετών τεχνικών έργων αφορά 3 τεχνικά έργα γεφύρωσης ποταμών και 3 τεχνικά έργα κάτω διαβάσεων και πιο σημαντικό για όλους τους κατοίκους της περιοχής, την υδραυλική μελέτη αποχέτευσης, αποστράγγισης για την αντιπλημμυρική προστασία της Αγιράς με κατασκευή τάφρου άναντι. Σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος του έργου εκτιμάται για τα πρώτα 3 χιλιόμετρα της παράκαμψης, γύρω στα 28 εκατομμύρια ευρώ και για τις απαλλοτριώσεις γύρω στα 19 εκατομμύρια. Δηλαδή συνολικά 47 εκατομμύρια.
Όπως τόνισε η κ. Παπαδημητρίου στις 05/09/2025 υποβλήθηκε ο φάκελος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση στην αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Θα ακολουθήσει η διαβούλευση και οι γνωμοδοτήσεις των αρμοδίων φορέων, όπως αναφέρει η ισχύουσα νομοθεσία.
Επισημάνθηκε ότι η προθεσμία περαίωσης της μελέτης θα εξαρτηθεί από την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων που είναι προαπαιτούμενο για τη συνέχεια της εκπόνησής της.
Η αντιπεριφερειάρχης εξήγησε ότι η “μελέτη Ολοκλήρωση μελετών στο οδικό κύκλωμα Πηλίου: Τμήμα παράκαμψη Αγριάς -Αφέτες” εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με σύμβαση από 21-07-2010 και ολοκληρώθηκε τμηματικά στις 04-11-2016 & 21-02-2017.
Κατόπιν αιτήματος της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη διερεύνηση της ωριμότητάς της για την κατασκευή του έργου, με έγγραφο της Δ.Ο.Υ, παραδόθηκε η παραπάνω μελέτη το καλοκαίρι του 2020.
Η Περιφέρεια αφού μελέτησε την εγκεκριμένη μελέτη ως προς το αντικείμενο και την πληρότητά της, διαπίστωσε ότι για να έχει τη δυνατότητα – ωριμότητα κατασκευής δημοπράτησε και συμβασιοποίησε νέα μελέτη για το Τμήμα Παράκαμψη Αγριάς – Μαλάκι. Το ιδιωτικό συμφωνητικό υπογράφθηκε στις 05/12/2022 για το ποσό των 114.425,00€ (χωρίς Φ.Π.Α).
“Η μελέτη του οδικού τμήματος «Παράκαμψη Αγριάς έως Μαλάκι», αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού και συνέχεια του ήδη κατασκευασμένου τμήματος της Περιφερειακής Οδού. Η ολοκλήρωση της μελέτης αποτελεί σημαντικό στάδιο της υλοποίησης του έργου το οποίο θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά τις Δημοτικές Κοινότητες Αγριάς, Άνω και Κάτω Λεχωνίων και θα συμβάλλει στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κυρίως από τα βαρέα οχήματα. Αποτελεί πλέον κοινό τόπο ότι η υφιστάμενη κατάσταση του οδικού άξονα Βόλου – Αγριάς – Λεχωνίων – Μαλάκι δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κυκλοφοριακές ανάγκες λόγω των απαιτούμενων μετακινήσεων τόσο των μονίμων κατοίκων, όσο και των επισκεπτών, με αποτέλεσμα να δημιουργείται συχνά κυκλοφοριακό αδιέξοδο” τόνισε μεταξύ άλλων η κ. Παπαδημητρίου.
Γιώργος Στεργίου































