Τεχνητή Νοημοσύνη και επαγγελματικές διέξοδοι για τους μαθητές της Α’ Λυκείου

Σε ημερίδα της ΔΔΕ και του Πανεπιστημίου στο Τμήμα Μηχανολόγων Υπολογιστών

Την ευκαιρία να πληροφορηθούν για την Τεχνητή Νοημοσύνη αι τις επαγγελματικές διεξόδους που προσφέρει είχαν σήμερα 200 μαθητές τη Α’ Λυκείου σχολείων της Μαγνησίας, σε ημερίδα που διοργάνωσαν η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας, το Πανεπιστήμιο και το Σοροπτιμιστικός Όμιλος «Θέτις» στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, στον Βόλο.

Όπως επισημάνθηκε στην εκδήλωση, η διεύρυνση των γνώσεων και η επαφή με τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας αποτελούν βασικούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας των Λυκείων. Η ημερίδα προσβλέπει στο να φέρει σε επαφή τους μαθητές με επαγγέλματα και επιχειρήσεις που βασίζονται στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αντλήσουν έμπνευση και να διερευνήσουν τις δυνατότητες επαγγελματικής σταδιοδρομίας στον συγκεκριμένο τομέα.

Η Ελένη Μιχάλη – Παπαθανασίου, πρόεδρος του Σοπτιμιστικού Ομίλου «Θέτις» εξέφρασε ικανοποίηση για τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γιατί ένας από τους στόχους είναι η μόρφωση των παιδιών μας.

Η Δρ Καίτη Χούστη, μέλος και διευθύντρια προγράμματος του Σοπτιμιστικού Ομίλου, τόνισε ότι η εκδήλωση έχει προοπτική να προωθήσει τις επιστήμονες ΤΕΜ, από την άποψη της τεχνητής νοημοσύνης και στόχος είναι να κινήσει το ενδιαφέρον των παιδιών, να ψάξουν και να δουν τις τεράστιες αλλαγές που επιφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, για να κατευθύνουν τις επιλογές τους όταν θα σπουδάσουν.
Η ίδια είπε ότι οι εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στη καθημερινότητά μας και σε όλες τις διαστάσεις της ζωής μας, είναι πολύ μεγαλύτερες από τους κινδύνους που υπάρχουν. Είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο και όταν έχουμε δυνατά εργαλεία, όπως και στο παρελθόν, θα βοηθήσει γενικότερα στο να σώσουμε τον πλανήτη και κυρίως στην ιατρική.

Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης είπε ότι διαπιστώσαμε ότι η κοινωνία μας βλέπει την τεχνητή νοημοσύνη σαν κάτι φοβερό και τρομερό που επιβλέπει το μέλλον μας. Δεν είναι έτσι τα πράγματα, η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο για τον άνθρωπο, μια επαγγελματική διέξοδος του μέλλοντος για τους νέους μας.
Σ’ αυτή τη λογική, διοργανώσαμε την ημερίδα για τους μαθητές Λυκείων και με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου και του Σοροπτιμιστικού Ομίλου, θα την επαναλάβουμε και για τους υπόλοιπους μαθητές της Α’ Λυκείου, ανέφερε.

Οι μαθητές
Ο Γιώργος Αρχοντής, μαθητής του 4ου ΓΕΛ Βόλου, ανέφερε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι κάτι πολύ πρόσφατο και οι μαθητές είναι οι πρώτοι που έρχονται σε επαφή με αυτό τον τομέα, γι’ αυτό και την εκμεταλλεύονται περισσότερο. Όπως είπε, είναι ένα εργαλείο που έχει βοηθήσει πολύ τους μαθητές, αλλά δίνει τη δυνατότητα για κάποιες πράξεις όχι τόσο ηθικές και όπως όλα μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα, αλλά και ένα αρνητικό. Ο μαθητής τόνισε ότι είναι καλό να κρατήσουμε το θετικό αποτέλεσμα και να προσπαθήσουμε να εξαλείψουμε το αρνητικό.
Ως αρνητικά ο Γ. Αρχοντής χαρακτήρισε τη χρήση συγκεκριμένων chat box για τη δημιουργία ασκήσεων που δεν έγραψε ο μαθητής, για καλύτερο βαθμό ή ακόμη και για να αντιγράψει σε διαγωνίσματα. Α κόμη είπε ότι έχει παρατηρήσει να χρησιμοποιούνται chat GTP ή άλλα παρόμοια μηχανήματα, για σχολικό εκφοβισμό σε σχολικές αίθουσες, κάτι που είναι πολύ λυπηρό και καλείται ένα παλιό εκπαιδευτικό σύστημα να ανταπεξέλθει στις νέες τεχνολογίες.

Η Αντωνία Αλεξάνογλου, του 4ου ΓΕΛ Βόλου, τόνισε ότι η απάντηση είναι αμφιλεγόμενη για το αν η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύτιμο εργαλείο ή αρνητική εξέλιξη της επιστήμης, διότι όλα τα πράγματα έχον τη θετική και την αρνητική τους πλευρά, αλλά το πρόγραμμα ενημέρωσης που έγινε έχει θετικό αντίκτυπο.
Σύμφωνα με το μαθήτρια, η AI βοηθάει, είναι μια νέα εξέλιξη της τεχνολογίας, με την οποία πρέπει να συνυπάρξουμε και το αρνητικό στοιχείο είναι ότι έχει επιβληθεί αρκετά στον άνθρωπο και τον θέτει εκτός από μερικά πράγματα, που ήταν η ουσία, όπως η αντιγραφή σε διαγωνίσματα. Η ίδια τόνισε ότι δεν έχει παρατηρήσει τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για σχολικό εκφοβισμό.

Η Ηλιάνα Πρίφτη, μαθήτρια του ΓΕΛ Αργαλαστής ανέφερε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια νέα αναπτυσσόμενη καινοτομία, η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί καταλλήλως ώστε να αποδώσει και να βελτιώσει του τομείς της καθημερινής μας ζωής, όπως εκπαίδευση, επιχειρηματικότητα, τεχνολογία. Όπως είπε, είναι απόλυτα συνυφασμένη με τι δραστηριότητες της σημερινής νεολαίας, όλη η νέα γενιά την χρησιμοποιεί, δεν ξέρει πώς να προστατευτεί από την κακή χρήση της και θα πρέπει να γίνει ενημέρωση.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.