Ως ένα αποσπασματικό μέτρο χαρακτηρίζει τη μετατροπή της οδού Ιάσονος σε ήπιας κυκλοφορίας ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΛΕΒ, Θωμάς Κακαδιάρης, λέγοντας πως δεν υπάρχει συνολικός σχεδιασμός για σοβαρά ζητήματα, με το βασικότερο από αυτά να αφορά τη στάθμευση των οχημάτων. Επισήμανε ότι αποτελεί κρίσιμο ερώτημα γιατί δεν δίνεται βάρος από την πολιτεία στη χρήση του δικύκλου, τη στιγμή που υπάρχει κακός σχεδιασμός των ελληνικών πόλεων σε θέματα δημόσιας συγκοινωνίας.
Όπως ισχυρίζεται μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, τις προηγούμενες ημέρες ο ίδιος έπεσε στο οδόστρωμα στον κόμβο Αθηνών, την ώρα που έβρεχε, καθώς υπήρχε στον δρόμο πετρέλαιο και δεν μπορούσε να σταθεί η μοτοσικλέτα ούτε με μηδενική ταχύτητα. Σχολιάζοντας τις αποφάσεις της βιώσιμης κινητικότητας και της δημοτικής επιτροπής έκανε λόγο για πράγματα τα οποία είναι προαποφασισμένα, μιας και η έννοια του διαλόγου στην Ελλάδα έχει πεθάνει προ πολλού, αφού ακόμη και αν κάποιος έχει αιτιολογημένα αντιρρήσεις δεν εισακούγεται αν έχει ληφθεί η απόφαση για το τι πρέπει να γίνει.
«Δεν μπορούμε να έχουμε αποσπασματικές λύσεις, με τη λέξη κλειδί να είναι το αποσπασματικές. Ό,τι δεν θέλεις να κρατήσεις στην Ιάσονος ή τη Δημητριάδος, θα πρέπει να του δώσεις χώρο και δεν γίνεται να ρυθμίζεις αποσπασματικά ένα κομμάτι της πόλης» ανέφερε και πρότεινε ένα μέτρο που εφαρμόζεται στην Αυστρία, όπου στα πεζοδρόμια υπάρχουν εσοχές για δωρεάν στάθμευση μέχρι 30 λεπτά για τον καθένα. Εάν ξεπεραστεί όμως το χρονικό περιθώριο προβλέπεται πρόστιμο.
Το συγκεκριμένο μέτρο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στον Βόλο υποστηρίζει ο κ. Κακαδιάρης, ενώ θεωρεί ότι το βασικότερο πρόβλημα του κέντρου της πόλης είναι η έλλειψη θέσεων στάθμευσης, ενώ το ΣΕΣ δεν έχει βοηθήσει την κατάσταση και μάλιστα στην εφαρμογή του δεν προβλέπεται η διάθεση θέσεων για δίκυκλα για να μπορεί κάποιος να σταθμεύει νόμιμα σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης. «Πρακτικά στο κέντρο της πόλης αυτός ο οποίος διαθέτει μοτοσικλέτα και είναι μόνιμος κάτοικος δεν μπορεί να τη σταθμεύσει πουθενά. Δεν είναι πρόβλημα τα μηχανάκια που βρίσκονται πάνω στα πεζοδρόμια, αλλά το γεγονός ότι τα περισσότερα είναι σε άθλια κατάσταση» δηλώνει. Επισημαίνει ότι ως ΜΟΤΟΛΕΒ περιμένουν να δουν το πώς θα λειτουργήσει το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης και στη συνέχεια ενδεχομένως να υποβάλουν πρόταση στον Δήμο Βόλου για τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης για δίκυκλα.
Ζητεί να βελτιωθεί η ποιότητα των οδοστρωμάτων στους δρόμους του Βόλου, γιατί ακόμη και όταν ο δήμος ασφαλτοστρώνει έναν δρόμο μετά από λίγους μήνες περνά κάποιος εργολάβος και τον καταστρέφει. Γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρχει μια συνεννόηση μεταξύ τους ώστε να μην παρεμβαίνουν συνέχεια στο οδόστρωμα.
«Εάν θέλει κάποιος να δει τα προβλήματα στους δρόμους της πόλης ας ρωτήσει πέντε παλιούς ταξιτζήδες για να του πουν. Η λειτουργία της κοινωνίας βασίζεται στην εκπαίδευση. Δεν γίνεται να προσπαθείς να θεραπεύσεις το 90% της κοινωνίας με αστυνομικά μέτρα» ανέφερε.
Απαιτείται εκπαίδευση
Σχολιάζοντας τον νέο ΚΟΚ ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΛΕΒ δήλωσε πως δεν προβλέπεται πουθενά η ενίσχυση της εκπαίδευσης των οδηγών, ενώ και το ευρωπαϊκό πλαίσιο εξέτασης απόκτησης διπλώματος μοτοσικλέτας είναι πολύ χαμηλού επιπέδου και απαιτείται αλλαγή. «Οι κοινωνίες αλλάζουν μέσα από την εκπαίδευση, όχι από επιπλέον αστυνομικά μέτρα» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου































