Τις εργασιακές εμπειρίες τους από το εξωτερικό μετέφεραν μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ

Ήδη μαθήτρια έχει πρόταση για δουλειά στην Πολωνία

Τις εργασιακές εμπειρίες τους από επιχειρήσεις στην Ισπανία και την Πολωνία, όπου δούλεψαν για ένα δεκαπενθήμερο, κατέθεσαν 24 συνολικά μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας, σε εκδήλωση που έγινε σήμερα το απόγευμα στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας με τον τίτλο «Οργανώνοντας και Επιτυγχάνοντας τη Μάθηση σε Χώρους Εργασίας – προγράμματα Erasmus+/KA1 στην Ευρώπη και 4ο Μεταλυκειακό έτος μαθητείας στην Ελλάδα», ενώ μια μαθήτρια έχει ήδη να επιστρέψει για να εργαστεί στο εξωτερικό το καλοκαίρι.
Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση το σχολείο πρωτοπορεί σε πανελλαδικό επίπεδο, αποτελώντας ένα από τα 12 σχολεία της χώρας που διαθέτει το λεγόμενο χάρτη κινητικότητας, το οποίο είναι πιστοποιητικό καλής εκτέλεσης προγραμμάτων που εξασφαλίζει σίγουρη έγκριση της αίτησης που καταθέτουν για τη νέα σχολική χρονιά, για συμμετοχή σε προγράμματα πρακτικής άσκησης μαθητών σε επιχειρήσεις του εξωτερικού.

Στις διαφορές μεταξύ του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με το αντίστοιχο της Περιφέρειας Γαλικίας στον βορρά της Ισπανίας στάθηκε ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Κόκκινος, τονίζοντας πως εκεί οι εκπαιδευτικοί ασχολούνται μόνο με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, και όχι με άλλες διαδικασίες όπως ζητήματα αμοιβής της πρακτικής άσκησης των μαθητών και γραφειοκρατία, αφού τα αναλαμβάνει να τα διευθετήσει η τοπική κυβέρνηση, κάτι που εδώ δεν συμβαίνει. Παράλληλα ανέφερε πως οι μαθητές έμειναν πλήρως ικανοποιημένοι από την εργασιακή εμπειρία που απέκτησαν σε διάφορες επιχειρήσεις στην Ισπανία και στην Πολωνία, ενώ το σχολείο σκοπεύει να συνεχίσει το πρόγραμμα Erasmus+KA2 και στο μέλλον.

Η υποδιευθύντρια Μαρία Κολυμένου τόνισε ότι κάθε χρόνο στο εκπαιδευτήριο τρέχει το πρόγραμμα Erasmus+KA2, που αφορά την πρακτική άσκηση των παιδιών και την επιμόρφωση των καθηγητών. Φέτος πήγε στη Σεβίλλη της Ισπανίας μια ομάδα 15 μαθητών για πρακτική άσκηση, μια ομάδα εννιά παιδιών στην Πολωνία και μια ομάδα οκτώ καθηγητών στη Γαλικία της Ισπανίας.
Του χρόνου το εγχείρημα θα προχωρήσει ακόμα περισσότερο, αφού εκτός από τους 15 μαθητές στην Ισπανία, τους 9 στην Πολωνία και τους οκτώ καθηγητές που θα μεταβούν στην Ολλανδία αυτή τη φορά, επιπλέον πέντε καθηγητές θα πάνε στη Λιθουανία.
Σύμφωνα με την ίδια οι μαθητές κερδίζουν εργασιακή εμπειρία, αυτοπεποίθηση, βελτιώνονται αναζητώντας νέες ευκαιρίες, ενώ είναι για πολλούς από αυτούς η πρώτη ευκαιρία να ζήσουν σε μια ξένη χώρα.

Ευχαριστημένοι από την εμπειρία
Ο Κωνσταντίν Μεσήνη από την ειδικότητα των τεχνικών οχημάτων, εργάστηκε για δύο εβδομάδες σε συνεργείο της Σεβίλλης στην Ισπανία, έμεινε ικανοποιημένος από τις εμπειρίες που αποκόμισε αφού δεν είχε ξαναδουλέψει στην ειδικότητα του.
Στο θέμα της γλώσσας όπως είπε δυσκολεύτηκαν λίγο, επειδή αρκετοί Ισπανοί δεν μιλούσαν καλά Αγγλικά, και έτσι αναγκάστηκαν να μάθουν Ισπανικά, με τους ντόπιους να είναι πολύ ευγενικοί, ομιλητικοί, και τους βοηθούσαν σε τεχνικά ζητήματα που δεν γνώριζαν. Πρόσθεσε δε πως του άρεσε τόσο που δεν ήθελε να επιστρέψει πίσω, και με το που γύρισε στο Βόλο θέλησε να δουλέψει άμεσα σε συνεργείο.

Ο Κωνσταντίν Μεσήνη που εργάστηκε σε συνεργείο αυτοκινήτων στην Ισπανία

Η μαθήτρια Χριστίνα Γεωργιάδου που εργάστηκε σε μεγάλο κέντρο αισθητικής στην πόλη Καρτούζι της Πολωνίας, με την υπεύθυνη της επιχείρησης να μένει τόσο ευχαριστημένη που της πρότεινε να ξαναπάει να εργαστεί εκεί το καλοκαίρι, κάτι που σχεδιάζει ήδη η κοπέλα να κάνει.
Τέλος, ο Νίκος Ρίζος από την ειδικότητα των μηχανολόγων ανέφερε πως εργάστηκε σε μηχανουργείο στην Πολωνία για οκτώ ώρες, δουλεύοντας με μηχανήματα που έβλεπε για πρώτη φορά και μένοντας σε γενικές γραμμές ευχαριστημένος από την εμπειρία.

Η Χριστίνα Γεωργιάδου, που της προτάθηκε δουλειά στην Πολωνία για το καλοκαίρι και ο Νίκος Ρίζος που απασχολήθηκε σε μηχανουργείο στην ίδια χώρα.