Σωκράτης Αναγνώστου: Μαρίνα, υδατοδρόμιο και κρουαζιέρα στο επίκεντρο του ΟΛΒ

Τι ειπώθηκε στη συζήτηση της Διοίκησης του ΟΛΒ με τον Υφυπουργό Τουρισμού

Μαρίνα, υδατοδρόμιο και κρουαζιέρα ήταν τα τρία βασικά θέματα που τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ της Διοίκησης του ΟΛΒ και του Υφυπουργού Τουρισμού κ. Μάνου Κόνσολα κατά την προ ημερών επίσκεψή του στο Βόλο. Σύμφωνα με τον κ. Σωκράτη Αναγνώστου, Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΒ, ο οποίος μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και στον Γιώργο Καρεκλίδη, ο Υφυπουργός αλλά και ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού κ. Κώστας Λούλης υποσχέθηκαν πως θα βοηθήσουν τη Διοίκηση προκειμένου να ξεμπλοκάρουν υποθέσεις από το ΤΑΙΠΕΔ.

Όφελος στην πόλη μόνο αν γίνει το λιμάνι, home port
Ο κ. Αναγνώστου μίλησε αναλυτικά για το θέμα της αξιοποίησης του λιμανιού μέσω της κρουαζιέρας, τονίζοντας όμως πως για να έχει όφελος η πόλη, θα πρέπει το λιμάνι να γίνει home port.
‘Σε ότι αφορά το θέμα της κρουαζιέρας είπαμε ότι πρέπει να κοιτάξουμε πως να αυξηθεί η επισκεψιμότητα των καραβιών. Είχαν αυξηθεί αρκετά τα περασμένα χρόνια, από το 2017 έπεσαν αρκετά, φέτος είμαστε σε μία μέση κατάσταση. Το ουσιαστικότερο όμως είναι να μεταβάλλουμε το Βόλο σε home port, αλλά είναι πολύ δύσκολο. Ούτε ο Πειραιάς δεν είναι σήμερα σοβαρό home port. Τα σοβαρά είναι η Βαρκελώνη, η Βενετία κ.α. Θα μας βοηθήσει όμως εάν ο Πειραιάς δυναμώσει και θα μας βοηθήσει να έρθουν κρουαζιέρες περισσότερες μέσα στο Αιγαίο. Μέσα όμως σ’ αυτό πρέπει να λύσουμε κι άλλα πράγματα με κυριότερο το αεροδρόμιο”, επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Αναγνώστου.
Εξηγώντας τα οφέλη της κρουαζιέρας, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ ανέφερε πως η κρουαζιέρα έχει να προσφέρει στην πόλη του Βόλου κι όχι τόσο στο λιμάνι. Στην πόλη του Βόλου προσφέρει κάποιους επισκέπτες, οι οποίοι βλέπουν πόσο όμορφη περιοχή είναι, πολλοί όμως μετακινούνται προς στα Μετέωρα, που είναι ο βασικός πόλος έλξης της περιοχής και κατά δεύτερον υπάρχουν οι επισκέπτες που περπατούν στο Βόλο, πηγαίνουν εκδρομές στη Μακρινίτσα, γνωρίζουν την περιοχή και υπάρχει κάποια επαφή με την εμπορική αγορά του Βόλου. Το βασικότερο όμως, όπως σχολίασε ο ίδιος, είναι ότι γνωρίζουν την περιοχή, μας διαφημίζουν και μπορεί να ξαναέρθουν οι ίδιοι ή άλλοι για να κάνουν διακοπές.
Ο κ. Αναγνώστου στο θέμα της εμπορικής αγοράς μετέφερε κι ένα παράπονο ανθρώπων που ασχολούνται με την κρουαζιέρα, μέσα από τα καράβια, ότι πολλές φορές οι ταξιδιώτες βρίσκουν κλειστά καταστήματα τόσο στο Βόλο όσο και στα χωριά του Πηλίου
” Είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να το δούμε, να το δει και ο Εμπορικός Σύλλογος, γιατί υπάρχει μία δυσαρέσκεια όταν βρίσκουν κλειστά μαγαζιά”, είπε χαρακτηριστικά.

“Το βασικό μας όμως είναι να γίνει home port, από εκεί θα έχουμε όφελος. Και πρέπει να έχουμε και αεροδρόμιο, με πτήσεις συχνές. Το αεροδρόμιο πρέπει να λειτουργεί όλο το χρόνο και να υπάρχουν 2-3 γραμμές που να πηγαίνουν και οι κάτοικοι της περιοχής προς το εξωτερικό. Πιστεύω ότι δύο πτήσεις προς Λονδίνο, μπορούν να στηριχθούν όλο το χρόνο. Επίσης πρέπει να έχουμε αρκετά ξενοδοχεία. Σήμερα ο Βόλος δεν έχει μεγάλα ξενοδοχεία και πολλές κλίνες για να μπορέσει να αντιμετωπίσει ένα home porting της τάξεων των 200-300 ατόμων ίσως και περισσότερο. Η πολιτεία μπορεί να μας διαφημίσει, αλλά κακά τα ψέματα την τελική απόφαση την παίρνουν οι εταιρείες που έχουν τα πλοία. Εάν οι εταιρείες δεν δουν ότι έχει αντικείμενο να έρθουν εδώ, δεν θα κάνουν αυτό το βήμα. Είπαμε με τον Υφυπουργό και τον Γενικό Γραμματέα να συνεργαστούμε και να διαφημίσουμε την περιοχή και το λιμάνι μας”, σημείωσε ο κ. Αναγνώστου.

Μαρίνα: Το νομικό πλαίσιο υπάρχει, εξαρτόμαστε από το ΤΑΙΠΕΔ
Για την μαρίνα στο λιμάνι ο κ. Αναγνώστου ξεκαθάρισε πως στο master plan υπάρχει το θέμα και δίδεται η άδεια για μαρίνα, επίσης υφίσταται και μέσα στο περιβαλλοντικό σχέδιο.
” Το θέμα είναι η χωροθέτηση της μαρίνας. Παλαιότερα τότε υπήρχαν διαφωνίες στην πόλη και δεν υπήρχε η οριστική θέση στο master plan.Πρώτα το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο αποκλειστικός μέτοχος του λιμανιού, θα πρέπει να μας επιτρέψει να κινηθούμε προς την κατεύθυνση κατασκευής της μαρίνας. Πρέπει να πάρουν τις αποφάσεις στο ΤΑΙΠΕΔ ότι αυτός ο χώρος θα δοθεί με παραχώρηση ή υποπαραχώρηση για μαρίνα, θα δοθεί μαζί θα δοθεί χωριστά, αλλά πρέπει να ξεκαθαριστεί. Και μετά βλέποντας αυτές τις αποφάσεις που θα είναι για την ανάπτυξη της περιοχής μας, μπορούμε να χωροθετήσουμε τη μαρίνα και πιστεύω ότι άμεσα θα βρεθεί ο επενδυτής που θα την κατασκευάσει σε πολύ λίγο χρόνο.Το νομικό πλαίσιο υπάρχει, κάποιες αποφάσεις λείπουν. Εμείς εξαρτόμαστε από ΤΑΙΠΕΔ, οπότε εκείνο πρέπει να μας δώσει το πράσινο φως και το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούμε”, δήλωσε ο κ. Αναγνώστου.

Η παραχώρηση του πάρκου του Αγ. Κωνσταντίνου κόλλησε στην Κτηματική
Στο μεταξύ, ο ίδιος μίλησε για την παραχώρηση του πάρκου του Αγίου Κωνσταντίνου στο Δήμο Βόλου, επισημαίνοντας πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη εγκρίνει την εν λόγω παραχώρηση, η οποία όμως έχει “κολλήσει” στην Κτηματική Υπηρεσία Βόλου που πρέπει να χαράξει κάποιους αιγιαλούς.
” Έχω την υπόσχεση ότι μέσα στον Ιανουάριο ότι θα ξεκολλήσει το θέμα, για να φύγει τουλάχιστον τον πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου που πράγματι πρέπει να περιέλθει στο Δήμο Βόλου τάχιστα. Η παραλία με απόφαση από την προηγούμενη διοίκηση παραμένει όπως είναι, εκείνο που εμείς κοιτάμε και ήρθαμε σε συμφωνία με τον Δήμο Βόλου και κάναμε μία προγραμματική σύμβαση είναι η καθαριότητα έξω από τους χώρους περίφρασης του λιμανιού. Είπαμε να περιέλθει στο Δήμο Βόλου, που μπορεί να κάνει καλύτερα τη δουλειά από κάποιον εργολάβο”, σημείωσε.

“Ναι” σε δίκτυο υδατοδρομίων
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ ερωτώμενος για το θέμα του υδατοδρομίου, φάνηκε πολύ θετικός, όμως τόνισε πως θα λειτουργήσει αυτό το εγχείρημα με προϋποθέσεις.
Σημείωσε πως υπάρχει διαγωνισμός και ανάδοχος του έργου που θα ετοιμάσει τον τελικό φάκελο του υδατοδρομίου. “Σε ένα μήνα θα έχουμε το φάκελο έτοιμο και θα πάμε στα υπουργεία να έχουμε την αδειοδότηση. Πιστεύω θα τα καταφέρουμε σχετικά σύντομα. Το να έχουμε μόνο εμείς υδατοδρόμιο όμως, είναι άχρηστο. Χρειάζεται δίκτυο υδατοδρομίων. Η δική μου άποψη είναι να έχουμε υδατοδρόμιο και στην Αθήνα και να έχουμε καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα και πιστεύω θα είναι μία πολύ επιτυχημένη γραμμή. Ο τελικός μάλιστα σταθμός να είναι σε υδατοδρόμιο στην Αθήνα κι όχι προσγείωση στο αεροδρόμιο”, είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε πως υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, ο ΟΛΒ θα κάνει δημοπρασία να την επίγεια υποστήριξη κι από κει και πέρα ευελπιστεί να έρθουν πολλές εταιρείες, να υπάρχει ανταγωνισμός για να υπάρξει και χαμηλό εισιτήριο.
Τέλος, ο κ. Αναγνώστου ανέφερε πως Υφυπουργός και Γεν. Γραμματέας τουρισμού δεσμεύτηκαν ότι θα βοηθήσουν τη Διοίκηση του ΟΛΒ γενικά και προς το ΤΑΙΠΕΔ για να παρθούν γρήγορα οι αποφάσεις.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.