Έκλεισε ή δεν έκλεισε ο Σιδηροδρομικός Σταθμός στον Βόλο ;

Από το ΔΙΚΤΥΟ Σιδηροδρομικών

Την 12/11/2021, η Διοίκηση του ΟΣΕ εκδίδει επείγουσα εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία «…παύει προσωρινά η στελέχωση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου μέχρι νεωτέρας. Το προσωπικό που στελέχωνε τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου τίθεται μέχρι νεωτέρας στη διάθεση της Επιθεώρησης Λάρισας». Τέσσερεις Σταθμάρχες και ένας κλειδούχος, βάσει της εγκυκλίου, απομακρύνονται – προσωρινά ισχυρίζεται η Διοίκηση του ΟΣΕ – από τον Βόλο, για να καλυφθούν σοβαρές ανάγκες σε προσωπικό, που προέκυψαν λόγω έργων στην περιοχή της Λάρισας. Το πόσο μεγάλες όμως ήταν οι ανάγκες ώστε να μεταφερθούν αυτοί οι πέντε συνάδελφοι στη Λάρισα, αποκαλύπτεται από το γεγονός ότι ο ένας εξ αυτών υποχρεώθηκε και ήδη βρίσκεται να εκτελεί κανονική άδεια (! ! ! ). Το γεγονός αυτό από μόνο του σηματοδοτεί μια νέα πραγματικότητα. Μετά από 137 χρόνια παύει να υπάρχει προσωπικό στον ιστορικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, όπως εύστοχα ειπώθηκε και δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο.
Ρωτάμε : όταν όλα τα γραφεία του Σταθμού είναι κλειστά, πλην του εκδοτηρίου εισιτηρίων, που λειτουργεί με εργολάβο, όταν δεν υπάρχει στο Σταθμό κανένας υπάλληλος του ΟΣΕ, όταν τα τρένα φθάνουν και αναχωρούν χωρίς την υποστήριξη σταθμαρχών και κλειδούχων, όταν ο Σταθμός 24 ώρες το 24/ωρο παραμένει αφύλακτος, όλο αυτό δεν συνιστά ΚΛΕΙΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ;
Και όμως την επόμενη μέρα, η Διοίκηση του ΟΣΕ, κυβερνητικοί βουλευτές, τοπικοί παράγοντες και πρόθυμα «παπαγαλάκια» βάλθηκαν να πείσουν ότι ο Σταθμός δεν έκλεισε. Οργάνωσαν μάλιστα και «θεατρική παράσταση» εικονικής πραγματικότητας. Έφεραν στο Βόλο, από τη Λάρισα, μία πρωινή βάρδια με μία Σταθμάρχη, κάλεσαν μια «πρόθυμη» δημοσιογράφο τοπικής εφημερίδας και έστησαν οι θεομπαίχτες ρεπορτάζ όπου με δηλώσεις διαπίστωσαν την ομαλή λειτουργία του Σταθμού ( ! ! ! ). Για να γίνουν πιστευτοί φωτογράφησαν και δημοσίευσαν σε ολοσέλιδο τετράστηλο, τρένο, Σταθμό και επιβάτες αλλά κυρίως την Σταθμαρχίνα να ποζάρει πάνω στο κρηπίδωμα του Σταθμού. Απέκρυψαν όμως ότι από το απόγευμα της ίδιας μέρας όπως και όλα τα απογεύματα των επόμενων ημερών μέχρι και σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Σταθμός κλειστός, σχεδόν ερημικός. Προσωπικό ΟΣΕ μηδενικό. Εικόνα εγκατάλειψής, τοπίο μελαγχολικό….

Είναι προσωρινή η απομάκρυνση του προσωπικού από το Σταθμό του Βόλου ;

Την απάντηση τη δίνει η ίδια η Διοίκηση του ΟΣΕ. Όχι με λόγια αλλά με πράξεις.
Σήμερα αποκαλύπτουμε ότι την 07/10/2021 συνεδρίασε το Δ.Σ. του ΟΣΕ και αποφάσισε το Νέο Οργανόγραμμα και την επικαιροποίηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ. Με το νέο Οργανόγραμμα ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ στο Βόλο. Δηλαδή εξαφανίζονται το Τμήμα Συντήρησης Γραμμής και κτηρίων που φροντίζει την συντήρηση και την ασφάλεια της υποδομής και η Επιθεώρηση που κανονίζει την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και στην οποία ανήκουν οι σταθμάρχες και οι κλειδούχοι, που απομακρύνθηκαν προσωρινά ( ! ! ! ) από το Βόλο.
Άραγε όλως τυχαίως ;
Κατά τη γνώμη μας όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο υποβάθμισης του σιδηροδρόμου στον Βόλο και στη Θεσσαλία γενικότερα που μαζί η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και η Διοίκηση του ΟΣΕ εκτελούν.

Η πολιτική της Κυβέρνησης βλάπτει σοβαρά τον σιδηρόδρομο

Η πολιτική συρρίκνωσης των Υπηρεσιών και μείωσης του προσωπικού υπηρετείται με συνέπεια από την Κυβέρνηση της ΝΔ. Αυτή όμως η πολιτική οδηγεί όχι μόνο στην υποβάθμιση παροχής υπηρεσιών του σιδηροδρόμου προς τους επιβάτες, αλλά και στη μείωση της ασφάλειας των συρμών και των επιβατών. Για τους λόγους αυτούς το σωματείο των σταθμαρχών (ΠΕΣΟΣΕ) έχει προσφύγει στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και ζητάει να ελεγχθεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας. Για τον ίδιο λόγο και το σωματείο των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ), σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου του σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, εξετάζει να προσφύγει στον Εισαγγελέα.

Η πολιτική της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Μεταφορών είναι αντιφατική και προκαλεί θυμηδία και οργή, διότι
από την μια
ο κ. Υπουργός, στο συνέδριο της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ» εξαγγέλλει την προμήθεια τρένων… υδρογόνου [Δαπάνη 120 εκ. €] και το ΔΣ του ΟΣΕ αποφασίζει την υλοποίηση φαραωνικής μελέτης της δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, τρυπώντας με τούνελ την Πίνδο για να συνδεθεί η Καλαμπάκα με τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα [Δαπάνη πολλών εκ. €]
και από την άλλη
η Διοίκηση του ΟΣΕ κλείνει σημαντικούς Σταθμούς, όπως αυτός του Βόλου, λόγω έλλειψης προσωπικού και αδυναμίας προσλήψεων ενώ βουλευτές της Αντιπολίτευσης αποκαλύπτουν ότι φυτρώνουν μανιτάρια σε επιβατικά βαγόνια που εγκαταλείπονται λόγω αδυναμίας συντήρησης.

Το πρόσφατο ατύχημα στη ΣΤΑΣΥ με έναν νεκρό και τέσσερεις τραυματίες συναδέλφους σιδηροδρομικούς, δείχνει πόσο σημαντικό είναι να τηρούνται οι κανονισμοί και οι κανόνες ασφάλειας στον σιδηρόδρομο, όπου έμπειροι σιδηροδρομικοί, μηχανοδηγοί, σταθμάρχες και κέντρα τηλεδιοίκησης είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια της κυκλοφορίας και καμία σχέση δεν έχουν με τους τροχονόμους, όπως ατυχώς ανέφερε ο Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πατέρας.

Το ΔΙΚΤΥΟ Σιδηροδρομικών,
αλλά και όλοι οι σιδηροδρομικοί της Θεσσαλίας,
• Ζητάμε να επανέλθει άμεσα σε εύρυθμη λειτουργία ο Σ.Σ. Βόλου με τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
• Ζητάμε να γυρίσουν άμεσα στο Βόλο οι σταθμάρχες και οι κλειδούχοι που απομακρύνθηκαν ξαφνικά από την έδρα τους
• Ζητάμε άμεσα μόνιμες προσλήψεις όπου υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού
• περιμένουμε και αγωνιζόμαστε ώστε να υλοποιηθούν τα έργα της ηλεκτροκίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών Λ-Β και Π-Κ,
• ζητάμε να μην προχωρήσει, μέσω του νέου οργανογράμματος, η κατάργηση του Δ΄ Τμήματος γραμμής και της Δ΄ Επιθεώρησης στο Βόλο,
Καλούμε τους συναδέλφους σε αγωνιστική επαγρύπνηση. Ενωμένοι θα νικήσουμε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.