Χριστός Ανέστη, αδέρφια. Μια ήρεμη Μεγάλη Εβδομάδα, οι Ναυτοπρόσκοποι του 58ου περιέφεραν για μία ακόμη χρονιά τον Επιτάφιο του Ι.Ν.Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης, ο οποίος Ιερός Ναός, παρεμπιπτόντως, είναι έργο του Αρχιτέκτονα Αριστοτέλη Ζάχου, εγκαινιάστηκε το 1936 και είναι μάλλον το πρώτο κτίσμα στον Βόλο που θεμελιώθηκε ουσιαστικά μέσα στο νερό με τη μέθοδο των πασσαλομπήξεων σε βάθος 12 μέτρων. Αυτοί οι πάσσαλοι ήταν από οπλισμένο σκυρόδεμα, μυτεροί στην κάτω άκρη και μπήγονταν στο έδαφος με κρούση από πάνω – με την ίδια μέθοδο θεμελιώθηκε αργότερα, πρέπει να ήταν αρχές του ’60, και το σιλό στο λιμάνι, θυμάμαι που ακούγαμε το ντουπ! ντουπ! σχεδόν μέρα νύχτα. Το έργο εκτέλεσε ελβετική εταιρεία και ο πατέρας μου μού είχε πει ότι σ’ αυτή την κατασκευή είχε συμμετάσχει και η Βιομηχανία Γκλαβάνη, δεν έχω σχετική τεκμηρίωση. Για τα υπόλοιπα βλ. και περιοδικό «εν Βόλω», τεύχος 15.
Όπως πάντα σ’ αυτή τη στήλη, από το ένα στο άλλο και πάλι από την αρχή – «ψάχνω για μια διέξοδο γυρεύοντας μια αλλιώτικη ζωή» όπως λέει ο Κώστας Τριπολίτης, μελοποιεί ο Δήμος Μούτσης (ζωή σ’ ελόγου μας, ακόμη ένας από τους μεγάλους Έλληνες συνθέτες πήγε να συναντήσει την μεγάλη παρέα των ουρανών…) και τραγουδάει η ομοίως μακαρίτισσα Σωτηρία Μπέλλου στον δίσκο «Φράγμα» του 1981.
Διαμαρτυρίες καταγράφω από συντοπίτες και επισκέπτες που κινήθηκαν αυτοκινητιστικώς προς και από το Νότιο Πήλιο. Το πάγιο αίτημα (να ΄χαμε να λέγαμε…) της ολοκλήρωσης του Περιφερειακού Δρόμου είναι σαν το εκκρεμές του Φουκώ ή του σπιτιού μου, πάει κι έρχεται, φεύγει και επανέρχεται. Λίγο πριν τις εκλογές η και εκ Λεχωνίων ορμωμένη Κυρία Αντιπεριφερειάρχης, σε αγαστή συμφωνία με τον Kostas Agorastos, ορκιζόταν την εκτέλεση του έργου, και μάλιστα μετ’ επιτάσεως ως πεδινή χάραξη, νοτίως της υπάρχουσας Εθνικής Οδού, εκεί που ούτε ν’ ακούσουν θέλουν οι Λεχωνίτες. Φυσικά δεν έγινε, πάλι, τίποτε, και η ζωή συνεχίζεται, λέτε ότι αν είχαν επανεκλεγεί θα γινόταν;; Ενώ το Δικαστικό Μέγαρο, που το ανήγγειλε μεγαλοφώνως και υπερφιάλως ο Άρχοντας, είμαι βέβαιος ότι θα γίνει. Πότε και πού ακριβώς και από ποιον φορέα, δεν ξέρω, αλλά θα γίνει. Και επιτέλους, θα έχουμε κι ένα μέρος να ουρούμε (ναι! όπως τ’ ακούς, να κατουράμε, συμπολίτη) στο κέντρο της πόλης, στο νυν Κτήριο των Δικαστηρίων – το οποίο, παρεμπιπτόντως, ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1910 με δαπάνες του Ιδρύματος Ανδρέα Συγγρού και ολοκληρώθηκε το 1929 (βλ. περιοδικό «εν Βόλω», τεύχος 15) – το οποίο θα το κάνει «δημόσια ουρητήρια», ναι! όπως τ’ ακούς!. Ο άξιος Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου έδωσε μιαν εξαιρετική απάντηση επί όλων αυτών, τα δικά μου σχόλια περιττεύουν.
Από την άλλη μεριά, παρατυχόντες εξ Αθηνών συγγενείς, μετά από εκδρομή στην Δράκεια, σχολίασαν θετικά μεν το πολύ καλό φαγητό, αρνητικότατα δε την πλήρη εγκατάλειψη των υποδομών του χωριού. Εγώ σχολίασα ότι ο Καλλικράτης και ο δεκαετής Άρχοντάς του να ‘ν καλά κι ας ψοφήσουν χίλια αρνιά…
Και λέγοντας αρνιά, εμείς το τηρήσαμε και φέτος το έθιμο του οβελία, ήρεμα κι απλά, με θαυμάσιο καιρό (τι θα κάνουμε, συν-Έλληνες, με τους ποικίλους μετεωρολόγους, πτυχιούχους και πρακτικούς, όλοι αυτοί έχουν βαλθεί να επιβεβαιώνουν την ύπαρξή τους καθημερινά στο κεφάλι μας, μετά την τρομοκρατία της βροχής τώρα έχει ξεκινήσει η τρομοκρατία του καύσωνα), πήραμε ένα αρνί όχι πολύ βαρύ για να μας έρθει και φτηνότερα, δεδομένου ότι όπως εδήλωσε ο μέγας Υπουργός (τρομάρα μας) Σκρέκας, τα βαριά αρνιά κοστίζουν περισσότερο από τα ελαφρά, κι αυτή η διάνοια καθορίζει του νόμους της ανόμου αγοράς των τροφίμων. Θου Κύριε φυλακήν. Αλλά το αρνί μας έγινε λουκούμι και πολύ το ευχαριστηθήκαμε, μια φορά τον χρόνο μάς συμβαίνει αυτό το γεγονός. Πάει κι αυτό, το λύσαμε.
Εκείνο που δεν λύσαμε ακόμα είναι το τι θα γίνει με τον τελικό του Κυπέλλου – τουτέστιν πιασ’ τ’ αυγό και κουρευ’ το. Όσο κι αν η Ελλάδα δείχνει σαφή σημάδια αθλητικής βελτίωσης τον τελευταίο καιρό, το χάλι του Βόλου ελάχιστα διαφοροποιείται. Με συγκίνηση διάβασα ότι το ποδηλατοδρόμιο θα αντικατασταθεί από ένα κλειστό γυμναστήριο, πότε θα γίνει αυτό δεν διάβασα. Το Κολυμβητήριο στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο (ΕΑΚ), στους πρόποδες της Γορίτσας ντε!, αυτό που μαζί με το Εθνικό Στάδιο θα κατεδαφίσει ο Άρχοντας για να φτιάξει ένα πάρκο (!!) είναι εκτός λειτουργίας από τον Σεπτέμβριο, εννιά μήνες τώρα. Με κάτι αστείες δικαιολογίες και κυρίως με το «έτσι θέλω», ένα από τα καλύτερα Κολυμβητήρια της Ελλάδας, με 50άρα πισίνα ανοιχτή και 25άρα κλειστή δεν λειτουργεί και περίπου 1.000 παιδιά κάθε μέρα στριμώχνονται απελπιστικά στο κλειστό Κολυμβητήριο της Νέας Ιωνίας «Βασίλης Πολύμερος» – το οποίο έτσι όπως πάει το πράγμα κάποια μέρα σύντομα θα «χτυπήσει μπιέλα» αλλά υπεύθυνος γι’ αυτό δεν θα βρεθεί κανείς. Αχ, αλί και τρισαλί! Ακούω κόκκαλα να τρίζουν κι ανθρώπους που έδωσαν την ψυχή και το όνομά τους σ’ αυτούς τους αθλητικούς χώρους να στριφογυρνάνε στον τάφο τους…
Ένα θετικό και ενθαρρυντικό νέο για την περιοχή μας πληροφορήθηκα πρόσφατα, ότι υπάρχει σε προχωρημένο στάδιο μια συζήτηση με Αιγύπτιους αξιωματούχους για την εγκαθίδρυση μιας ναυτιλιακής εμπορευματικής γραμμής με πλοία Ro-Ro (αγγλική ορολογία, Roll On-Roll Off δηλώνει φέρυμπωτ μεταφοράς εμπορευμάτων με φορτηγά οχήματα) μεταξύ του Λιμένα του Βόλου και του Λιμένα της Αλεξάνδρειας. Μακάρι, να αποκτήσει πάλι ο Βόλος, όπως είχε από το 1977 έως το 1985, μια διεθνή ναυτιλιακή σύνδεση με πολλαπλά οφέλη, τόσο οικονομικά όσο και πολιτιστικά, και μάλιστα με την Αίγυπτο, με την οποία μας συνδέουν, τους Μάγνητες, ακόμη και δεσμοί αίματος. Η Ιστορία μας είναι η Ζωή μας
Θετικό επίσης στοιχείο η επαναλειτουργία, μετά τις καταστροφές του Σεπτέμβρη, του Τραί(έ)νου του Πηλίου. Ένα εύγε! στον Δήμαρχο και στον Διευθύνοντα και περισσότερα την άλλη φορά. Γεια σας.
Στην φωτογραφία το Κολυμβητήριο του ΕΑΚ Βόλου «Ιάσων Ζηργάνος» (2008) με την ανοιχτή 50άρα πισίνα «Ιωάννης Αντωνόπουλος» (2022) σε πλήρη λειτουργία, υπό το βλέμμα της τοιχογραφίας του Same84 της Urbanact από το 2017.
κυκλο – φ – οριακα
Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.