Οι φίλοι της F1 ανά την υφήλιο περιμένουν… πως και πως την 28η Μαρτίου, καθώς τότε «ανοίγει η αυλαία» του πρωταθλήματος για το 2021. Περίπου 3,5 μήνες μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 2020 στο Άμπου Ντάμπι, ομάδες και οδηγοί θα βρίσκονται την προσεχή Κυριακή (18:00 ώρα Ελλάδας) στο Μπαχρέιν για το πρώτο από τα 23 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές των ανθρώπων και των μονοθεσίων τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έσοδα της F1 για το 2020 δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα από τον κορωνοϊό, καθώς μειώθηκαν κατά 44%. Υπενθυμίζεται ότι η «αυλαία» του πρωταθλήματος, αντί για τις 15 Μαρτίου στη Μελβούρνη, άνοιξε τελικά στις 5 Ιουλίου στην Αυστρία. Το αρχικό καλαντάρι του πρωταθλήματος περιλάμβανε 22 γκραν πρι, αλλά τελικά πραγματοποιήθηκαν 17 σε 14 σιρκουί, τα πέντε εκ των οποίων (Μουτζέλο, Νίρμπουργκρινγκ, Πορτιμάο, Ίμολα, Κωνσταντινούπολη) προστέθηκαν στο αναθεωρημένο αγωνιστικό πρόγραμμα
Πολύ σημαντική αλλαγή είναι η εφαρμογή μιας αναλογικής κλίμακας για τις αεροδυναμικές δοκιμές των μονοθεσίων των ομάδων, η οποία θα είναι αντιστρόφως ανάλογη με τη θέση τους στη βαθμολογία των κατασκευαστών, σε μια διαφοροποίηση που αποσκοπεί στο να «κλείσει η ψαλίδα» ανάμεσα στις ομάδες και να διεξάγονται συναρπαστικοί αγώνες. Έτσι, μια ομάδα, η οποία βρέθηκε στις πρώτες θέσεις της κατάταξης το 2020, θα έχει λιγότερο χρόνο στη διάθεσή της για να εξελίξει αεροδυναμικά το μονοθέσιό της για το 2022, όταν τίθενται σε ισχύ οι… σαρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς. Αντίθετα, μια ομάδα που πλασαρίστηκε στις τελευταίες θέσεις του περυσινού πρωταθλήματος, θα έχει στη διάθεσή της περισσότερο χρόνο για να βελτιώσει την αεροδυναμική του μονοθεσίου της.
Επίσης, το 2021 τίθενται σε ισχύ κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς για την αεροδυναμική των μονοθεσίων, σε μια προσπάθεια να… συγκρατηθούν οι μεγάλες δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά και οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα οι Λιούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ να «αποκτήσουν» κλαταρισμένο λάστιχο στη διάρκεια του βρετανικού γκραν πρι του 2020. Υπενθυμίζεται ότι φέτος θα χρησιμοποιηθούν για τελευταία φορά λάστιχα 13 ιντσών, καθώς το 2022 τα μονοθέσια στη F1 θα «φορούν» ελαστικά 18 ιντσών.
AΜΠΕ