Την Κυριακή λόγω των ανέμων δεν προσέγγισε το λιμάνι της Αλοννήσου το πλοίο της γραμμής, ενώ πριν λίγους μήνες όλοι σκαρίστηκαν στη θέα του σπασμένου κάβου, που ευτυχώς δεν εξελίχθηκε σε τραγωδία. «Δεν έχουμε λιμάνι στην Αλόννησο», είπε χαρακτηριστικά ο πρώην Δήμαρχος του νησιού και πλέον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Πέτρος Βαφίνης, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, σημειώνοντας ωστόσο ότι η χρηματοδότηση για την κατασκευή του νέου λιμανιού είναι διαθέσιμη από το 2023!
«Αυτή τη στιγμή στην Αλόννησο δεν υπάρχει λιμάνι. Αυτό που υπάρχει είναι ένας εξωτερικός ντόκος, όπου δένουν τα καράβια της ακτοπλοΐας. Η ασφάλεια που παρέχει αυτός ο ντόκος είναι μηδενική», σημείωσε ο κ. Βαφίνης και συμπλήρωσε ότι με ανέμους νότιους, νοτιοανατολικούς, βορειοανατολικούς δημιουργούνται προβλήματα στην προσέγγιση των πλοίων ακόμη και με μόλις 4 μποφόρ.
«Δεν μιλάμε για 8 μποφόρ που δένουν όλα τα πλοία. Μιλάμε για 4 μποφόρ. Τα καράβια ταξιδεύουν κανονικά για τα γειτονικά λιμάνια των νησιών και δεν έρχονται και δεν μπορούν να προσεγγίσουν την Αλόννησο», επεσήμανε ο πρώην Δήμαρχος.
Τι συμβαίνει με το λιμάνι στη θέση Σπαρτίνες
Και μπορεί η Αλόννησος να αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με το λιμάνι της, ωστόσο αυτό θα μπορούσε να είχε πάρει έναν άλλο δρόμο και στα επόμενα χρόνια το νησί να έχει ένα νέο, σύγχρονο και ασφαλές λιμάνι.
«Εμείς, ως δημοτική αρχή ολοκληρώσαμε όλες τις απαραίτητες μελέτες για την κατασκευή ενός νέου και ασφαλούς λιμανιού στη θέση Σπαρτίνες. Είχαμε έρθει σε επαφή με το Υπουργείο Ναυτιλίας και είχαμε καταθέσει όλη τη μελέτη και γι’ αυτό τον λόγο και ο πρωθυπουργός όντως ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση αυτού του έργου και για να είμαι δίκαιος βγήκε η πρόσκληση για την χρηματοδότηση τον Οκτώβριο του 2023, μετά τις δημοτικές εκλογές. Η συγκεκριμένη πρόσκληση αφορούσε συγκεκριμένα νησιά, ήταν άλλα 4-5, όπου μας καλούσαν να καταθέσουμε τις μελέτες για να υπάρξει η χρηματοδότηση. Το συνολικό ποσό χρηματοδότησης ήταν 100 εκ. ευρώ», εξήγησε ο κ. Βαφίνης.
Η θητεία της δικής του δημοτικής αρχής έληγε όμως στις 31 Δεκεμβρίου και στο πλαίσιο της μετεκλογικής περιόδου, δεν κατατέθηκε η πρόταση αυτή. Θα έπρεπε, σύμφωνα με τον ίδιο, την πρόταση να την καταθέσει η επόμενη δημοτική αρχή.
«Δυστυχώς, η σημερινή δημοτική αρχή δεν ενστερνίζεται αυτή την άποψη και την πρόταση, διαφωνεί πλήρως με την κατασκευή του νέου λιμανιού στη θέση Σπαρτίνες», επεσήμανε και τόνισε πως η χρηματοδότηση ισχύει ακόμη.
Τα προβλήματα θα συνεχιστούν
Σύμφωνα με τον κ. Βαφίνη, πριν 12-15 χρόνια κόπηκαν οι κάβοι και το πλοίο προσέκρουσε στα βράχια, έχασε την μία την προπέλα κι ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
«Θα συνεχίσουν να γίνονται τέτοια. Τον Αύγουστο έχουμε τα μελτέμια, συνήθως ξεπερνούν τα 5-6 μποφόρ, ένας καιρός που δημιουργεί πρόβλημα στην προσέγγιση. Αυτά θα τα ξαναζήσουμε, δεν τελειώσαμε. Εάν δεν γίνει κατασκευή νέου λιμανιού, περιστατικά σαν αυτά θα τα ζήσουμε και μετά θα φταίει η κακιά στιγμή ή η τύχη μας. Δεν πρέπει να το αφήσουμε να συμβεί, δεν είναι μόνο για το ατύχημα, είναι η ανάπτυξη ενός τόπου, είναι η ζωή των κατοίκων», τόνισε ο κ. Βαφίνης σημειώνοντας ότι τον χειμώνα περνούν 3-4 μέρες, που ενώ τα πλοία κινούνται, δεν προσεγγίζουν την Αλόννησο και το νησί μένει χωρίς πλοίο.
Η επαφή με την Περιφέρεια
Βλέποντας τον χρόνο να περνά και να μην προχωρά το ζήτημα της κατασκευής του νέου λιμανιού, ο κ. Βαφίνης ανέφερε ότι ήρθε σε επαφή και επικοινωνία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, έστειλε την Τεχνική Έκθεση με την τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία γιατί πρέπει να γίνει το λιμάνι και ζήτησε από τον Περιφερειάρχη κ. Κουρέτα να αναλάβει πρωτοβουλίες, μιας και όπως σχολίασε, η δημοτική αρχή δεν το επιθυμεί.
« Θα πρέπει να υπερβούμε αυτό που η δημοτική αρχή δεν θέλει να κάνει, αν πραγματικά θέλουμε ένα ασφαλές λιμάνι και να υπάρξει ανάπτυξη στο νησί. Η μοναδική μας σύνδεση είναι δια θαλάσσης. Άρα η πύλη είναι το λιμάνι», είπε ο κ. Βαφίνης και αναφέρθηκε και στην αποτυχημένη προσπάθεια του νησιού να αποκτήσει αεροδρόμιο τη δεκαετία του ’80.
«Δυστυχώς κάποιες καταστάσεις οδήγησαν να μην υπάρχει αεροδρόμιο, αν και είχε ξεκινήσει η κατασκευή αεροδρομίου την εποχή του ‘80, όπου έγιναν τα περισσότερα αεροδρόμια σε μικρά νησιά. Υπάρχει χωροθέτηση, υπάρχει μελέτη και είχαν ξεκινήσει και χωματουργικά έργα. Τότε έπεσε έξω το έργο, ενώ σε όλα τα νησιά είχαν ολοκληρωθεί τα αεροδρόμια με μικρούς διαδρόμους 800 μέτρων. Εδώ, η Αλόννησος δεν προχώρησε, ναυάγησε και ήταν από τις μεγαλύτερες ατυχίες στο νησί.
Θα στοιχίσει στο νησί μας εάν δεν αξιοποιηθεί η χρηματοδότηση που ισχύει για το λιμάνι. Θα χαθεί μία μεγάλη ευκαιρία για το νησί και για τα επόμενα 30-40 χρόνια θα μείνουμε έτσι και μετά θα φταίει η κακή μας η τύχη», υπογράμμισε ο ίδιος.
Σημείωσε δε, ότι ένα λιμενικό έργο είναι δύσκολο τόσο στο κομμάτι της μελέτης, όσο και στην κατασκευή του και ανέφερε ότι για να καταλήξει η οριστική μελέτη για το λιμάνι στη θέση Σπαρτίνες, εκπονήθηκαν 13 άλλες μελέτες, επί 5-6 χρόνια.
«Είμαι στη διάθεση και της Περιφέρεια, έχω στοιχεία, όλα υπάρχουν στον Δήμο, όλες οι μελέτες, η βασική τεκμηρίωση. Από τη στιγμή που η δημοτική αρχή δεν υιοθετεί την πρόταση δεν προχωρά το έργο εμείς ως μειοψηφία δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι εκτός από το να αναδεικνύουμε το πρόβλημα», κατέληξε ο κ. Βαφίνης.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου































