Ένωση Καταναλωτών Βόλου: «Μύθος» η δωρεάν υγεία

Ανοιχτή επιστολή σε πρωθυπουργό, υπουργό Υγείας, βουλευτές

Ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό, τον υπουργό Υγείας, τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου και τον Ελληνικό Οργανισμό Φαρμάκων, στέλνει η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, αναφορικά με τον «μύθο» της δωρεάν υγείας. Η «Εθελοντική ομάδα υγείας» της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου έχει ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης για την πρόληψη και τις φυσικές θεραπείες.

Όπως αναφέρει η ΕΝ.ΚΑ., τα τελευταία χρόνια έχουν περιοριστεί δραματικά οι παροχές υγείας στους πολίτες με αποτέλεσμα η «δωρεάν υγεία» να αποτελεί ένα ακόμα μύθο για τους καταναλωτές ιατρικών υπηρεσιών. Μερικές αλήθειες, που φαίνεται δεν αγγίζουν τα υψηλά κλιμάκια της διακυβέρνησης, είναι πλέον οδυνηρή πραγματικότητα για τη πλειοψηφία των πολιτών.

Οι ασφαλισμένοι μετά τις πρώτες 5 μέρες του μήνα δεν έχουν το γιατρό της επιλογής τους, ενώ μετά τις 10 μέρες δεν έχουν καθόλου ιατρική κάλυψη σαν συνέπεια του περιορισμού των ιατρικών επισκέψεων σε 200 ανά μήνα. Οι περισσότερες από αυτές αναλώνονται στη συνταγογράφηση (γιατί αποφεύγουν τις τριμηνιαίες συνταγές σε χρόνιες παθήσεις;) ενώ κάποιοι γιατροί αποκρύπτουν σκόπιμα τη διαθεσιμότητά τους, αναφέρουν οι καταναλωτές, που τονίζουν ότι αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι οι ασφαλισμένοι σε αιφνίδια ασθένεια ή για πολλές ειδικότητες που δεν υπάρχουν στον ΕΟΠΥΥ, να καλούνται να πληρώσουν την επίσκεψη στο γιατρό.

Για την οδοντιατρική θεραπεία η ΕΝ.ΚΑ. αναφέρει ότι η Πολιτεία δεν θεωρεί την ασθένεια των δοντιών πρόβλημα υγείας και έχει εξαιρέσει κάθε οδοντιατρική πράξη από τους ασφαλισμένους, με αποτέλεσμα όσοι έχουν χρήματα έχουν δόντια. Οι υπόλοιποι προσπαθώντας να καλύψουν πιο πιεστικές ανάγκες π.χ. της διατροφής, θα μείνουν χωρίς δόντια.

Περιορισμός διαγνωστικών εξετάσεων
Σε αντίθεση με τη διεθνώς ακολουθούμενη πρακτική και τη κοινή λογική, η συνταγογράφηση εξετάσεων πρόληψης καρκίνου και άλλων ασθενειών (τεστ ΠΑΠ, μαστογραφία, προστάτη, μαγνητικές τομογραφίες) αντί να ενθαρρύνονται, έχουν «κουρευτεί» με αυστηροποίηση κριτηρίων, συνεπώς τα ταμεία να καλούνται να πληρώσουν δαπανηρές θεραπείες αντί για φθηνές εξετάσεις και οι ασφαλισμένοι να διακινδυνεύουν την υγεία και τη ζωή τους.

Ο ΕΟΠΥΥ, αναφέρει η ΕΝ.ΚΑ. δεν καλύπτει πλέον τη φαρμακευτική δαπάνη του σκευάσματος που επιλέγει ο ιατρός, ο φαρμακοποιός ή εμπιστεύεται ο ασθενής, αλλά το φτηνότερο γεννόσημο της κατηγορίας και η συμμετοχή του ασφαλισμένου να εκτινάσσεται από το 25% στο 50-80%.

Όσον αφορά στα ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων ορίζονται μετά από πολλές μέρες ή και μήνες και τελικά πραγματοποιούνται μετά από απίστευτη αναμονή και ταλαιπωρία και με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να αναγκάζονται να απευθυνθούν στα απογευματινά ιατρεία των νοσοκομείων και να πληρώσουν την «δωρεάν» υγεία.

«Συμφωνία ζωής» το φακελάκι
Όπως αναφέρει η Ένωση Καταναλωτών το φακελάκι συνεχίζει σε πολλές περιπτώσεις να αποτελεί μια «συμφωνία ζωής» ανάμεσα στο παντοδύναμο γιατρό και το φοβισμένο ασθενή, με αποτέλεσμα ακόμη κι αν ο γιατρός δεν ζητήσει, δίνει κάτι στον γιατρό για να τον «προσέξει».
Για να γίνει κάποια προγραμματισμένη εγχείρηση η ουρά είναι μεγάλη, ο χρόνος μακρύς και πιθανόν να λείπει κάτι από τα απαραίτητα στο νοσοκομείο, με αποτέλεσμα ο ασθενής να οδηγείται αναγκαστικά στην ιδιωτική κλινική όπου δεν υπάρχει ουρά, αλλά «μπαίνεις άμεσα και βγαίνεις οικονομικά «ελαφρύτερος», αφού το ταμείο σου καλύπτει ελάχιστα», σημειώνει η Ένωση Καταναλωτών.

«Ενώ η οικονομική κρίση έχει επιδεινώσει συνολικά την υγεία των Ελλήνων, αφού αναγνωρίζεται ότι οι περισσότερες ασθένειες είναι στην ουσία τους ψυχοσωματικές, δεν υπάρχει καμία πρόνοια για πρόληψη ή θεραπεία της ψυχικής υγείας των πολιτών. Η Πολιτεία παρακολουθεί αμήχανη έως απαθής αυτό το φαινόμενο, που τείνει να πάρει επιδημικές διαστάσεις», σημειώνεται στην ανοιχτή επιστολή.

Ακόμη αναφέρεται ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες απέκτησαν τα τελευταία χρόνια το δικαίωμα να κάνουν μαζική διάγνωση και να διαφημίζουν τηλεοπτικά, διάφορα φάρμακα για τη θεραπεία ασθενειών. Το υπουργείο υγείας που το επιτρέπει θεωρεί ότι όλοι οι ασθενείς γνωρίζουν τις παρενέργειες, τις αντενδείξεις, τις αλληλεπιδράσεις, την δοσολογία του κάθε φαρμάκου, σε συνδυασμό με τυχόν άλλα προβλήματα ή άλλη φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνουν; (π.χ. Τα αντιφλεγμονώδη σε αυτούς που έχουν έλκος ή παίρνουν αντιπηκτικά είναι κίνδυνος – θάνατος).
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, σύμφωνα με την ΕΝ.ΚΑ. είναι το 70% των ανθρώπων παίρνουν φάρμακα, χωρίς την υπόδειξη γιατρού. Το 20% απ’ αυτούς εισάγονται στα νοσοκομεία λόγω ανεπιθύμητων παρενεργειών. Οι υπόλοιποι πληρώνουν για φάρμακα που μπορεί αντί να θεραπεύσουν να επιδεινώσουν την υγεία τους.

«Θαυματουργά» προϊόντα, «σούπερ» τρόφιμα
Κάποιοι επιτήδειοι στη τηλεόραση και το διαδίκτυο προσπαθούν να πείσουν με παραπλανητικούς ισχυρισμούς υγείας, ότι μπορούμε να αντικαταστήσουμε την ισορροπημένη ζωή και διατροφή, με πανάκριβα «θαυματουργά» προϊόντα (κολλαγόνο, υαλουρονικό οξύ), «σούπερ» τρόφιμα, συμπληρώματα διατροφής (βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία), και άλλα σκευάσματα για αδυνάτισμα, για πόνους, για δυνατές επιδόσεις και γενικά «δια πάσαν νόσον».

Οι αρμόδιοι φορείς ελέγχου (ΕΟΦ, Γ.Γ. καταναλωτή και εμπορίου) θα όφειλαν να ενημερώσουν και να προστατεύσουν τους καταναλωτές, σημειώνει η Ένωση Καταναλωτών, που τονίζει ότι οι άνθρωποι, πρέπει να βάλουν για μια ακόμη φορά το χέρι στη τσέπη με την ψευδαίσθηση της θαυματουργής θεραπείας, αλλά με αμφίβολα έως επικίνδυνα αποτελέσματα.

Και όλα αυτά όταν οι εργαζόμενοι πληρώνουν στα ασφαλιστικά ταμεία σημαντικά ποσά για την υποτιθέμενη αλλά ουσιαστικά ανύπαρκτη «δωρεάν υγεία».
Η «Εθελοντική ομάδα υγείας» της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου έχει ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης για την πρόληψη και τις φυσικές θεραπείες. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε απ’ τη μεριά μας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.