Η αγγειοπλαστική και το πλέξιμο στα σχολεία θα βοηθήσουν τα παιδιά, πρόβλημα αίθουσες και υποδομές

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Τόνισε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Π. Σταυρόπουλος σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού

Σε μια εποχή ψηφιακή, τα παιδιά δεν είναι κακό να καλλιεργήσουν δεξιότητες όπως η υπομονή και η δημιουργική σκέψη, με δράσεις στα Δημοτικά σχολεία όπως η αγγειοπλαστική και το πλέξιμο, καθώς καλούνται να αφήσουν τα κινητά και τα τάμπλετ, ψάχνουν να βρουν λύσεις για κάτι που μπερδεύεται και φτιάχνουν κάτι από το μηδέν και πειραματίζονται. Ωστόσο, πρόβλημα υπάρχει με τις υποδομές στα σχολεία, καθώς υπάρχουν αίθουσες σε κοντέινερ ή πέφτουν ταβάνια και λείπουν εκπαιδευτικοί εξοπλισμός.
Ο Πάνος Σταυρόπουλος εκπαιδευτικός και σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη και τόνισε ότι ανάλογες δράσεις, όπως αυτές που προωθούνται στην εκπαίδευση και στη χώρα μας, υπάρχουν στα σχολεία του εξωτερικού, αλλά στη χώρα μας, τα εργαστήρια δημιουργίας και χειροτεχνίας είναι ένα κομμάτι του παζλ της εκπαίδευσης, από την οποία λείπουν πολλά ακόμη.

«Το πρόβλημα είναι ότι φαντάζομαι στην Ελλάδα σε αίθουσες – κοντέινερ, να κάνουν αγγειοπλαστική και πλέξιμο, που δεν είναι κακό, αλλά σε μια εποχή που δεν έχουν λυθεί βασικά θέματα υποδομών στα σχολεία, όπου ακόμη υπάρχουν αίθουσες σε κοντέινερ ή πέφτουν ταβάνια, δεν υπάρχουν υποδομές και υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής», επισήμανε ο κ. Σταυρόπουλος.
Ο ίδιος είπε ότι οι συγκεκριμένες δράσεις δεν είναι κακές, είναι όμως ένα κομμάτι του παζλ της εκπαίδευσης, από την οποία λείπουν πολλά ακόμη.

Σύμφωνα με τον σύμβουλο εκπαίδευσης, τα παιδιά θέλουν μια γρήγορη εναλλαγή εικόνων, από τα κινητά ή τα τάμπλετ, κάτι που αποτελεί τεράστιο πρόβλημα στη μελέτη και στη συγκέντρωσή τους και η δεξιότητες αυτές τους δίνουν τη δυνατότητα να κάνουν πράγματα με τα χέρια τους.
Ο ίδιος έκανε λόγο για αδυναμίες της εκπαίδευσης στη χώρα μας, που έχει αποτέλεσμα σήμερα να συζητάμε για το εθνικό απολυτήριο, χωρίς να έχουμε βάλει βάσεις και να έχουμε κάνει προγραμματισμό 20-25 ετών, για να ξεκινήσει μια μεταρρύθμιση από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο.
Ο σύμβουλος εκπαίδευσης είπε ότι το εθνικό απολυτήριο είναι ένα απολυτήριο, που θα μετράει για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο και γενικότερα είμαστε σε μια μεταβατική φάση. Ο κ. Σταυρόπουλος εκτιμά ότι το εθνικό απολυτήριο θα ενισχύσει τον ρόλο του σχολείου, αν και είναι θέμα αν το Λύκειο είναι έτοιμο να ανταποκριθεί, θα είναι πιο εξεταστικοκεντρικό (μέσω των διαγωνισμάτων για τα οποία θα μετράει ο βαθμός), ενώ φαίνεται ότι δεν έχει εξετάσεις και είναι ζήτημα πως θα ανταποκριθούν οι φορείς εκπαίδευσης απέναντι σε αυτό.
Τέλος, ο κ. Σταυρόπουλος τόνισε ότι παράλληλα με τις δημιουργικές και τις δεξιότητες χειροτεχνίας στα σχολεία, οι μαθητές πρέπει να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες, τις οποίες δεν έχουν, καθώς στα σχολεία μαθαίνουν απλά βασικά πράγματα, όπως γινόταν και πριν 20 χρόνια…
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.