Ποια σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας φέρεται να …αντιμετωπίσει πρόβλημα βιωσιμότητας;

Πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν εκτός ΑΕΙ, πρόβλημα βιωσιμότητας για 50 τμήματα!

Πάνω από 20.000 μαθητές εκτιμά η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛ.Μ.Ε.) ότι θα μείνουν εκτός ΑΕΙ, στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις,  ενώ 50 τμήματα θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα βιωσιμότητας, με την ελάχιστη βάση εισαγωγής που θεσπίζει τον υπουργείο Παιδείας, με κάποια από αυτά να αφορούν και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Ο Ανδρέας Παπαδαντωνάκης ειδικός γραμματέας της ΟΛΜΕ και αναλυτής δεδομένων σχετικών με τις πανελλαδικές εξετάσεις, μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ» και τον Ηλία Κουτσερή και είπε ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι με το … «έξυπνο» σύστημα εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια, που δεν θέτει μια στάνταρντ βάση εισαγωγής, αλλά συναρτάται με βάση τους βαθμούς που γράφουν τα παιδιά σε κάθε επιστημονικό πεδίο, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών, που η ΟΛΜΕ υπολογίζει στο 30-35%, ανάλογα με το πεδίο, θα μείνει εκτός, ανεξάρτητα από το πώς θα διαμορφωθούν οι βάσεις.

Πάνω από 50 οι σχολές που θα έχουν θέμα!

Ο κ. Παπαδαντωνάκης τόνισε ότι η ΟΛΜΕ εκτιμά, ότι ο αριθμός των μαθητών, που δεν θα είναι κάτω από 20.000, θα μείνουν εκτός των ΑΕΙ, που σημαίνει ότι αρκετά τμήματα δεν θα λειτουργήσουν τις επόμενες χρονιές.

«Εμείς εφαρμόσαμε ένα μοντέλο με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων πέρυσι και με βάση και τις επιδόσεις των υποψηφίων, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι σχολές είναι πάνω από 50 που θα αντιμετωπίσουν αντικειμενικά πρόβλημα βιωσιμότητας, τουλάχιστον με τα μέτρα που έχουν θεσμοθετηθεί μέχρι σήμερα», τόνισε ο αναλυτής δεδομένων σχετικών με τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ο ίδιος είπε ότι κάποιες από αυτές τις σχολές, εάν ίσχυε πέρυσι η ελάχιστη βάση εισαγωγής, δεν θα δεχόντουσαν ούτε έναν υποψήφιο και θα έμεναν με μηδέν φοιτητές, ενώ 30 ως 40 σχολές, θα είχαν κάτω από 50 φοιτητές και θα έμπαινε θέμα βιωσιμότητάς τους.

 

«Υπό συζήτηση εάν πρέπει να λειτουργούν όλα τα ΑΕΙ αλλά χρειάζεται μελέτη»

«Ασφαλώς είναι υπό συζήτηση το αν θα πρέπει να λειτουργούν όλα αυτά των ΑΕΙ, όμως η εκτίμησή μας είναι ότι θα έπρεπε να είχε γίνει προηγούμενα μια μελέτη σχετικά με το οποία απ’ αυτά τα τμήματα τα έχει ανάγκη η αγορά και παράγουν επιστήμονες που τους χρειαζόμαστε, ποια τμήματα έχουν επιστημονικούς δείκτες με βάση τις έρευνες που κάνουν και το επιστημονικό τους προσωπικό και αξιολογούνται καλά και να μην τα αφήσουμε μόνο στις επιλογές των υποψηφίων, που επιλέγουν ειδικά στη σημερινή εποχή με βάση τα οικονομικά κριτήρια και τον τόπο κατοικίας τους», επισήμανε ο κ. Παπαδαντωνάκης.

Έφερε δε ως παράδειγμα τη σχολή Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Αγ. Νικολάου Κρήτης, που ενώ είναι πολύ υψηλά σε επιστημονικό επίπεδο, σύμφωνα με το μοντέλο της ΟΛΜΕ θα δεχόταν μόλις πέντε φοιτητές από τους 179 που δέχτηκε πέρυσι.

Τι γίνεται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας;

Για το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, στον Βόλο, ο  ειδικός γραμματέας της ΟΛΜΕ εκτίμησε ότι θα αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα βιωσιμότητας στο μέλλον, καθώς θα δεχόταν 20-25 φοιτητές, από τους άνω των 80 που έχει σήμερα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ισχυρό πλήγμα δέχονται τμήματα που ανήκουν κυρίως στο Β’ και στο Δ’ επιστημονικό πεδίο, αλλά όλα εξαρτώνται με βάση το τμήμα, διότι φαίνεται ότι κάθε τμήμα θα αντιμετωπίζει αυτόνομα την πορεία του από δω και πέρα. Πρόσθεσε δε ότι οι υπολογισμοί της ΟΛΜΕ έγιναν με βάση ότι τα τμήματα θα επιλέξουν τον χαμηλότερο συντελεστή 0,8, ώστε να πολλαπλασιαστεί με αυτό η ελάχιστη βάση εισαγωγής και να πέσει ακόμα περισσότερο, αλλά και ακόμη και με τον χαμηλότερο συντελεστή θα αντιμετώπιζαν πάλι πρόβλημα βιωσιμότητας πάνω από 50 τμήματα.

Ο κ. Παπαδαντωνάκης ανέφερε ότι οι μαθητές θα δώσουν Πανελλαδικές, στη συνέχεια θα βγουν οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής, οπότε θα ξέρουν που μπορούν να δηλώσουν, γιατί δεν θα έχει νόημα να δηλώσουν κάτι που είναι πάνω από αυτό που έχουν γράψει.

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.